30 dagen zonder koffie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnestralen, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Vanaf vandaag zet ik koffie voor 30 dagen aan de kant. Ik wil weten wat het uiteindelijk met mijn lichaam gaat doen. Wie heeft er zin om mee te doen?

2. beccie

beccie Niet meer actief

ik wens je veel s6. maar ik doe niet mee.
    ik kan nog geen 30 min zonder koffie smorgens vroeg ;)

Jessi79, Chelsey88, MMW en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Ik doe nu niet mee, want ik hou toch echt van mijn kopje koffie in de ochtend :D Maar ik ben wel eens van de koffie af geweest en kreeg daar erge hoofdpijn van. Als je daar niet gevoelig bent, zal het vast meevallen en anders is het afbouwen van de caffeïne misschien een betere optie.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik doe wel mee, drink toch geen koffie :roflmao:
    Nee geintje, mijn man kreeg letterlijk knallende hoofdpijn als hij geen koffie dronk.
    Hij heeft het vervolgens heel langzaam afgebouwd en drinkt het nu nauwelijks meer.
    Echt, ik vind het bocht.

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Sterkte! Ik kan echt niet zonder koffie 's ochtends :D

Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik weet niet hoeveel koffie je drinkt/dronk, maar ik denk dat je na de afkickverschijnselen als een roos gaat slapen! :p

Sterkte!

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik drink/dronk bijna alleen maar koffie. Als ik minderde dan pakte ik als ik er even niet meer aan dacht zo weer de rest vd dag koffie.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Succes! Maar mij niet gezien hoor, de dag begint pas goed na een lekker bakje koffie (of 2 ;)). En als we visite krijgen overdag vind ik een bakje koffie er ook echt bij horen.

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Heel veel succes. Hoop voor je dat het lukt en je antwoord krijgt op je vraag. Ondanks dat ik zwanger ben en het nu best gezond zou zijn als ik wel mee deed, doe ik niet mee. ;)

Ik hou van mijn ochtend bakje koffie of cappuccino. Omdat ik nu zwanger ben beperkt ik het koffie drinken tot echt maar 2 kopjes per dag.

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Succes. Ook ik doe niet mee! Heerlijk een kopje koffie!
    Tijdens mijn zwangerschappen kon ik de geur alleen overigens al niet hebben, werd er zo misselijk van, heb toen echt geen slok koffie op. Vond het zo vies! Maar nu echt weer heerlijk!

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik doe al 30 jaar zonder koffie. Het is 1 van de weinige dingen die ik gewoon echt niet lust. Misschien is rustig afbouwen een beter idee dan cold turkey. Schijnt echt heel vervelend te kunnen zijn als je in één keer stopt

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Sterkte! Ben ook erg benieuwd naar de resultaten. Maar ik doe niet mee :roflmao:
    Ik kan het de rest van het gezin niet aan doen om in de ochtend geen koffie te nemen :D
    Ben wel sterk geminderd. Van wel een stuk of 6 koppen op een dag zit ik nu op 2 bakkies.
    Eentje in de ochtend en eentje na het eten.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat bedoel je precies met 'wat het met mijn lichaam gaat doen'? Wat verwacht je?
    Koffie is niet zo interessant hoor. Eerst krijg je een energie dip en misschien koppijn want je mist de cafeïne, en daarna voel je je normaal.

Drink je dan ook geen thee en cola voor 30 dagen?

14. beccie

beccie Niet meer actief

dat had ik ook heel erg, 9 maanden kon ik geen koffie zien of ik werd al misselijk. en na de bevalling snakte ik meteen weer naar een bak koffie haha

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik drink geen zwarte thee of cola met caffeïne deze 30 dagen. Ik wil weten wat de winst is over 30 dagen. Of ik dan meer energie heb en minder buik- en hoofdpijn.

ShampooL vindt dit leuk.
  16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik moet er niet aan denken om geen koffie te drinken.
    Ik moet 's morgens nog echt wakker worden. En dat lukt goed met koffie ( en sinds ik Ritalin slik nog beter)

Ook toen ik zwanger was ook altijd koffie.
    Toen ik echt last van maagzuur had even gestopt maar het werd alleen maar erger.
    Meteen weer begonnen ( 4 kopjes was toen wel de max)

Ben benieuwd wat je het oplevert!!

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb wel vaker koffieloze dagen en krijg geen hoofdpijn oid. Maar een werkdag doorkomen zonder koffie? Mij niet gezien. Er moet toch nog iets zijn om voor naar je werk te gaan :p

Jessi79, Leeuwtje83, fafa en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Succes maar ik doe niet mee.
    Ik vind mijn bak koffie in de ochtend veel te lekker om te laten staan.
    Roken, drinken doe ik allemaal niet en ik moet levenslang op mijn eten letten dus die bak koffie blijft gewoon bestaan hihi

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Als je het houd bij 1 of een paar bakjes is het prima toch :) Schijnt nog gezond te zijn ook. Alleen de hele dag koffie is niet goed, en ik vind het lastig om mijn hoofd daarbij te houden en dan na 1 of 2 te stoppen.

Mijn partner drinkt ook veel teveel koffie dus ik hoop dat hij over een tijdje ook zelf besluit dat het genoeg is geweest en dan enkel op zijn werk gaat drinken. En dat die verleidelijke apparaten dan aan de kant kunnen :)

20. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Succes! Ik drink sinds de zwangerschap geen koffie meer omdat ik er misselijk van werd/wordt.

Toen ik nog wel veel koffie dronk kreeg ik knallende koppijn als ik een dag geen koffie dronk.

Deel Deze Pagina