Eindelijk zijn we dan nu down to 2 names we krijgen in oktober een meisje en twijfelen tussen de namen Noa en Dalit. Ben benieuwd wat de meningen zijn. Groetjes!
Dalit als in Daliet? Apart nooit gehoord maar klinkt wel leuk. Zou zelf nooit voor Noa kiezen omdat de naam echt te vaak voor komt.
Dalit dan maar. Noa vind ik echt niets, heel saai en unisex uitspraak. Ik ken ook een Tanit, die vind ik mooi.
Hele verschillende namen naar mijn idee. Noa heel veel voorkomend ( vooral de jongens variant) en de andere naam heb ik nog nooit van gehoord. Hoe spreek je het uit? Ik vind hm niet lelijk iig, ff wennen.
Noa Dalit kan dan een mooie betekenis hebben in het Hebreeuws, maar ik moet direct aan onaanraakbaar denken (India). En die betekenis vind ik zeer negatief.
Het is wat je wil ga je voor een bekende redelijk veel voorkomende naam of voor een onbekende naam die je echt nooit hoort. Beide zijn ze niet mijn smaak maar daar gaat het niet om.
Dank voor reacties. We gaan denk ik toch voor Noa...het is een gevoelsdingetje en dan maar een populaire naam. Wel met name voor jongens met een H voor meisjes op deze manier gespeld staat ie al jaren niet in de top 20...ik vind het een lieve stoere naam...ik vond het leuk om te ervaren dat wat anderen ook vinden...ik echt bij mn eigen keuze blijf
Ik zou ook voor Noa gaan. Zoals je zegt, een lieve meisjesnaam. Top dat je je niet laat beïnvloeden en lekker voor je eigen gevoel en keuze gaat!
Zeker weten Dalit. Ik spreek het uit net de klemtoon op -lit, dus da-LIET. Is dat hoe het bedoeld is? Ik vind het erg mooi in ieder geval. Noa vind ik echt een dertien in een dozijn-naam. Heel saai, zoveel meisjes heten al zo.