Kai. Ik heb vaker de voorkeur voor de i dan de y. Met een j kan inderdaad ook, maar denk dat je dat vaker moet verbeteren!
Kai. misschien niet zo gepast maar bij kay denk ik snel aan gay.. bij fay weer niet want dat spreek je uit als fee tenminste ik wel. verder mooie naam kai
Mijn broer heet zi (Kay) dus dat vind ik de leukste variant. Wij spreken het uit zoals e het schrijft, dus kaj, niet Kee zeg maar.
Kai. Kay is een Engelse meisjesnaam en Kaj vind ik ook wel stoer ( de Noorse variant volgens mij) maar dan moet je denk ik.elke keer verbeteren.
bedankt voor de reacties en stemmen. ik vind zelf kai ook het mooist denk ik. Kay ook wel,maar dan de uitspraak van kee vind ik dan niet mooi. het moet wel nederlands blijven. moeilijk hoor! hihi
kay is zeker een meisjesnaam die je zeker uitspreekt als kee (net als fay) denk bijv. ook maar aan kayleigh (spreek uit als keelie) Bij Kaj bestaat geen verwarring over de uitspraak.
Ik zou het bij Kai ipv kay houden om geen verwarring met de uitspraakt te hebben. Een j op het einde vind ik gewoon niet mooi.
Kaj! (Maar dat komt misschien ook omdat ik twee (leuke mannen ken met die naam. Kai vind ik ook mooi! Kay zou ik uitspreken als Kee en ik hou niet zo van een "Y" in namen.