Proefdruk gemaakt, voorweeen.... En dan ineens... Is Lina Lynn wel een leuke namen combi? Zucht... In principe word roepnaam Lina en Lynn dus enkel op papier. (zou haast denken, waarom dan 2namen, ja, vond manlief erg leuk). (onze andere dochter heet Katie Lina, word ook alleen op papier Lina genoemd) Wat moet ik? Me erbij neerleggen ? Zit me niet echt dwars ofzo, maar ergens vind ik t overbodig.
???? Niet om je nog meer te laten twijfelen, maar de tweede naam van eerste dochter wordt nu eerste naam? Apart. Maar goed. Hier ook tweede naam alleen op papier, dat is toch vaak zo. Vind in dit geval alleen niet zo mooi dat het allebij met zelfde letter begint en korte namen zijn, krijg ik beetje Pietje Puk, Dikkertje Dap etc idee bij, sorry.
Ik vind het ook wel vreemd dat de tweede naam van jullie dochter nu de eerste naam van jullie 2e meisje wordt. Maar daar zal vast wel een bedoeling achter zitten... Lina Lynn vind ik persoonlijk niet heel erg mooi samen maar als het voor jullie de namen zijn gewoon lekker doen. Tenslotte wordt de tweede naam toch nooit uitgesproken.
Super leuk! Niet gaan twijfelen nu. Ik hou van combi's. En ik kan mij juist wel voorstellen dat je de naam nu als eerste naam gebruikt. Als je he erg leuk vindt en je gebruikt m niet echt is dat ook jammer!
Ten eerste doen wat jullie mooi vinden! Ik vind de combi niet super persoonlijk maar ik ben niet zo van de dubbele namen. Je andere dochtertje heeft het echter ook dus in jou geval zou ik deze meid ook wel 2namen geven. Is er een rede dat je de 2de naam van je 1dochter nu als roepnaam gebruikt voor je 2de dochtertje?
We vonden Lina altijd een mooie naam en zeiden destijds zonde als ie niet meer gebruikt word. Toen we wisten dat we nog een dochter kregen wist ik het wel. Mijn man twijfelde. Hebben maanden gezocht naar een amternatief maar kwamen toch steeds bij lina uit. Die keuze was dus zo gemaakt. (zie andere topics) maar de 2e naam vond mijn man leuk. Hij wilde eerder ipv lina lynn. Maar werd dus toch lina.... Hihi. De 2e naam is eigenlijk alleen op papier, miss moet ik me er niet zondruk om maken ....maar feit dat ik er vannacht niet van kon slapen.... Hhihi erg dit...
Eerlijk, ik vind het niet mooi en vreemd staan, het klinkt toch voor geen meter samen... Dit helemaal los van de naam van grote zus.
Manlief had eerder marly als 2e naam. Vind ik leuk. Maar ineens wilde hij marlou. (combi van opa namen)... Maar ik heb best wat moeite met mijn schoonpa dus de hele lou aanvulling, kan mij gestolen worden... Poehey.. wat een gedoe.... T is een naam. Iemand draagt t voor altijd....
Ik zou persoonlijk ook niet kiezen voor die combi. En ook niet voor de 2e naam van de grote zus. Beetje raar. Je wilt per se 2 namen. Er zijn tig miljoen namen op de wereld en je pakt de 2 naam van je 1e kindje. Weet niet of ik het zo leuk zou vinden als ik de 2e naam kreeg van mijn zus.
Ik vind dat de combinatie goed kan. Ik vind het ook niet raar dat jullie tweede dochter de tweede naam van de eerste dochter als roepnaam krijgt. Zoiets werd vroeger vaker gedaan. Ik heb 2 tantes (80+), de ene heet Maria Hubertina en de andere Hubertina Maria, roepnamen Maria en Berta (allebei de namen zijn vernoemingen naar hun grootmoeders)
Thanx, dat heb ik ook overwogen, katie lina en nu dan lina katie. Maar vond manlief te mKkelijk... Zo.ist t altijd wat he Hihi... Zjucht..
Vind persoonlijk Lina Lynn niet zo. Zou voor iets langers kiezen en eigenlijk een andere beginletter. Marlou, mooi. Jammer dat je hem niet wilt hihi. Manou, Manouk? Marly vind ik op de een of andere manier niet zo. Pfoe, lastig!
Katie Lina en Lina Marlou vind ik wel mooi! Klinkt wel lekker en KL en LM is lekker alfabetisch aansluitend haha Maar als je zo'n moeite met je schoonvader is dat misschien weer niet prettig. Lina Lynn vind ik ook niet zo mooi bij elkaar... Misschien weer een naam met een verkleinvorm? Lina Abby Lina Audrey Lina Elle, Lina Ella Lina Ellie Lina Elsie Lina Emmy Lina Evy / Lina Evie / Lina Evi Lina Ibbie Lina Izzy Lina Jamie Lina Janie / Lina Janey Lina Lizzy Lina Maudie Lina Molly Lina Nikki Lina Romy Lina Rosie Lina Suzie Of andere namen met y/ie/i-klank op het eind: Lina Ivy Lina Zoe / Lina Zoey / Lina Zoë Lina Jolie (maar dat is misschien te Angelina Jolie ) Lina Julie Lina Daisy Lina Jorie Lina Josie Lina Marly
Ik vind de lynn erachter ook niet zo. Vooral omdat 90% van de meisjes die de afgelopen jaren geboren zijn iets met lynn in hun naam hebben.
Jolie en julie hadden we ook voorbij laten gaan. Thanx. Ja nu ik t zo.zie moet t echt weer iets met y op eind zijn Ik ga zo.jacky voorstellen aan mijn man Vond ik altijd al n leuke maar onze poes heet zo.. hihih maar goed, lullig misschien, die gaat geen 18 jr meer mee.. hihi
Wat het wel moet zijn weet ik niet zo goed, maar Lina Lynn vind ik niet zo mooi. Zoals Michelle hierboven zegt: Evi als 2e naam is erg mooi. En Joli vind ik ook mooi.
Ik vind Lina een mooie naam, maar de combinatie van Lina Lynn vind ik niet zo. Waarschijnlijk ook door de dubbele L. Je bent nog op tijd; je kunt nu nog veranderen. Succes....blijven moeilijke beslissingen!