Robin vind ik leuk, Elin vind ik ook super leuk. Die laatste hadden wij ook op ons lijstje voor een meisje.
Ik vond robin ook altijd wat meer voor een jongen maar inmiddels ken ik geen jongens meer die zo heten (alleen van vroeger) maar wel mijn buurmeisje heet zo en ook een vrouw verderop in de straat. Persoonlijk vind ik het alleen niet zo'n leuke naam, maar ik heb er (niet meer) de associatie mee dat het meer een jongensnaam zou zijn.
Grappig, die namen stonden allebei in onze top 3 (Mirre, Elin en Robin) Vind Elin iets meisjes achtiger, Robin iets meer tomboy (wat ik zelf wel leuk vind) Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor Mirre of Elin gaan. Maar das puur omdat mn zoontje nu een naam heeft gekregen die je blijkbaar ook regelmatig als meisjesnaam hoort.. Dan wil ik een dochter niet een naam geven die mensen misschien als mannelijker dan die van hem ervaren.. Maar das een persoonlijk ding. Vind het zelf nog steeds een hele mooie meisjes naam, ken ook een heel mooi en creatief meisje dat robin heet, dus ook wel positieve associatie mee, helemaal geen mannen associatie.
Zelf vind ik de unisexnamen niet zo handig. Rene, Robin, Dominique. Als je de naam hoort, maar er geen gezicht bij ziet, is het moeilijk aftasten met wie je te maken hebt. Stel je voor dat je een stoere meid hebt die kort haar heeft. Dan stelt ze zich voor als Robin en dan gaan mensen denken ben je man of vrouw? Het kan voor jezelf duidelijk zijn, maar is het voor anderen ook helder? Is Robin in een tweede naam misschien een optie?
Ik vind elin (1 n) ook mooier. Waar ik op let is of de naam mooi klinkt bij de achternaam, of je geen rare initialen krijgt zoals wc, of het past bij de namen van eventuele broertjes of zusjes en wat de betekenis is. Maar daardoor hebben wij wel 9 maanden nodig gehad om bij de naam van ons zoontje uit te komen zelf zou ik niet zo snel gaan voor elin omdat ik die naam nu inderdaad ook veel hoor en in mijn geval natuurlijk omdat het teveel op mijn naam lijkt.
Vind Elin een prachtige naam. Robin vind ik tijdloos, maar is niet mijn smaak. Opzich niets mis mee hoor. Vind Robine wel mooier (en vrouwelijker)
Robin is een unisex naam, persoonlijk hou ik daar niet zo van. Al vind ik de naam niet perse lelijk! Maar elin vind ik wel erg mooi!
Mijn meisje heet Robine en is een lekkere pittige meid, maar was ze rustig en bedeesd geweest, had de naam ook gekund! Ik ben iig erg blij met haar naam en heb er vele leuke reacties op gekregen!!!