.... haar zusje heet echt Lilly Dochtertje van bijna 3 is vastbesloten over de naam voor haar zusje en o wee als er iemand een andere naam noemt. Ze kwam er zelf mee en ik heb heel lang niet geweten waar ze die naam gehoord had, maar weet nu dat het uit 'pieter konijn' komt. Ze is natuurlijk nog maar 3 en ze zal er vast wel overheen komen als het een andere naam gaat zijn hahaha Nog meer jonge meebeslissers hier? Lilly zelf is niet voor mij DE naam, maar misschien verwerk ik hem wel in de naam of tweede naam. Dus als er nog iemand iets leuks weet waar lilly een afgeleide van is.... altijd welkom!
schattig me dochter kijkt ook graag pieter konijn! Ze is 3 jaar. Me dochtertje had ook al een naam verzonnen van een baby op kdv. Ze mocht van dE juf meehelpen met verhoging van het jongetje mees! Tot voor kort bleef ze zo haar broertje noemen Nu noemt ze wel de goede naam van d'r broertje en iedereen mag het weten ! Recent is ze alle juffen van de kdv afgegaan om De naam te noemen hahaha Schattig Ze hebben levendige fantasie!
schattig me dochter kijkt ook graag pieter konijn! Ze is 3 jaar. Me dochtertje had ook al een naam verzonnen van een baby op kdv. Ze mocht van dE juf meehelpen met verhoging van het jongetje mees! Tot voor kort bleef ze zo haar broertje noemen Nu noemt ze wel de goede naam van d'r broertje en iedereen mag het weten ! Recent is ze alle juffen van de kdv afgegaan om De naam te noemen hahaha Schattig Ze hebben levendige fantasie!
Wat schattig! Misschien Liz(zy), Lia? Onze dochter van 1,5 noemt haar zusje Tuttepoep. Denk niet dat we voor die naam gaan 😂
Toen ik zwanger was van de jongste wilde mijn zoontje per se een zusje en die moest dan Jinte heten. Zijn beste vriendin had namelijk ook een zusje die Jinte heet. Toen het een broertje bleek te worden was hij dus ook heel boos. Onze zoons hebben zelf nog geen namen aangedragen (behalve de werktitel), maar ze hebben wel een beetje vetorecht.
Wat schattig! Wel een leuk verhaal voor later: grote zus heeft mijn naam gekozen Vind Lily wel een superleuke naam, was hier mijn favoriet voor de 2e naam van mijn jongste, alleen omdat ik de eerste naam koos mocht vader de tweede kiezen, en die koos voor de andere optie. Nu heet de poes zo
Mijn zoon mocht zijn zusjes 2de naam kiezen. Eerste naam vonden wij toch echt iets voor ons als ouders. Hij kwam met de naam liza en moest speciaal met een z ipv s haha
Ik vind Lily of Lilly echt heel leuk. Ik zal het gewoon doen. Lilly staat ook op mijn lijstje heel hoog. Extra bijzonder dat je dochtertje haar naam heeft uitgekozen.
Mijn dochters komt niet verder dan standaard namen uit de klas of 'rainbow' ofzo. Al heeft de pop van de oudste de naam Lisabel en heet de vis van de jongste Soema. Dus ze kunnen wel creatieve namen verzinnen. Maar voor de baby niet
Het is echt wel super schattig! Geweldig toch? Lilly is geen gekke naam hoor. Weet niet of het past bij de naam van je dochtertje? En anders gewoon als tweede naam geven wanneer jullie het niet zo mooi vinden. Weet niet of ik de naam zou husselen, het is dan niet de naam meer die je dochtertje bedacht had. Ik zou m of als eerste naam, of als tweede naam dan geven. Zou wel stoer zijn... Grote zus heeft mijn naam bedankt!
haha, als zoonlief de naam voor zn zusje en nichtje had mogen kiezen, (ze schelen 5 maanden) dan hadden we een Buzz (lightyear) en een Woody gehad maar Lilly is wel schattig....als t bij de roepnaam past, zou je het idd wel als tweede naam kunnen gebruiken....
Mijn dochter vond ook dat haar broer/zus van de vorige zwangerschap 'lily' moest heten. Heb er serieus over gedacht, omdat ik het best een lieve naam vind. Het bleek een broertje... nu nog geen suggesties gekregen maar ik ga hun voorstellen zeker overwegen, als ze ermee komen.
wat grappig! Hier moet het van de oudste bij een meisje 'Sofietje' worden, zo heet een babyzusje in een boek van haar ze komt constant met namen voor een broertje of zusje, heel schattig, maar zitten voor mij nog niet echt DE namen bij
Dochter wist ook 'leuke' namen voor haar zusje. We hebben afgesproken dat ze de naam mag beslissen zo lang ze nog niet geboren is en dat wij de 'echte' naam geven. Die krijgt ze pas na de geboorte te horen. Tot nu toe heet de baby vaak Roos. Misschien kun je ook zo'n afspraak maken?