Slapen.

Discussie in 'Verzorging' gestart door Tamara Boontjes, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik heb een vraagje, ( zal wel overbezorgd zijn ) mijn zoontje is 10 weken en slaapt normaal niet heel erg veel overdag. 3 uurtjes totaal misschien. Maar vandaag slaapt hij best veel vind ik. Elke keer 1,5 uur wakker en dit is inclusief voeding. Hij plast goed, heeft geen koorts en drinkt elke drie uur bv... Wie heeft dit ook wel eens gehad? Moet ik mij zorgen maken of heeft hij gewoon een lui dagje? Als hij goed wakker is, is hij ook helder en blij.

Een onzekere moeder...

2. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij niets om je druk over te maken! Als hij verder vrolijk is, goed plast en geen koorts heeft, zal hij wel even wat extra slaap nodig hebben. Voldoende slaap is nodig om te groeien, dus het lijkt mij alleen maar goed!

3. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik denk ook niks aan de hand, als je kindje ziek is merk je dat wel. Gewoon idd een lui dagje..

4. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Mijn zoontje heeft ook zo een switch gemaakt. Hij sliep in het begin niet zoveel, sedert een paar weken komt er meer regelmaat in zijn eten en slaapjes! Hij is nu ongeveer anderhalf uur wakker per keer en slaapt dan weer een uurtje. In de namiddag doet hij ook nog een langer slaapje van twee - drie uur.
    Geen zorgen maken, hun noden en ritme verandert

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Geen zorgen maken! Dit is juist goed :)
    Mijn zoontje is nu 14 weken en sinds een week of 2, 3 slaapt hij nu ook goed overdag, terwijl hij eerder max 1 of 1,5 uur sliep!
    Kindjes van deze leeftijd zijn na ongeveer 1,5 uur wakker te zijn geweest weer moe. Dit is inclusief verschonen en voeden :)

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ken niet anders of ze waren maar 1/1,5 uur wakker op die leeftijd. Zou me er niet druk om maken als hij verder goed drinkt en alert is als hij wakker is.

7. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Mijn zoontje is morgen 10 weken oud en had deze week precies hetzelfde. Hij is ook niet zo'n grote slaper overdag maar sliep ineens bijna de hele dag. Waarschijnlijk een groeispurtje!!! Dan hebben ze dat. Is niet raar rond deze leeftijd hoor.
    Dus niet te druk maken maar gewoon genieten van de rust :p haha

8. Munchkin

Munchkin Lid

31 jan 2013
    34
    0
    0
    Leeuwarden
    Heel herkenbaar, mijn kleine slaapt ook niet veel, maar als er dan opeens een slaapdag tussen zit, ga ik ook in de denk modus, zal alles wel goed zijn.

Niet druk maken, hoort erbij :D

Deel Deze Pagina