Hallo allemaal. Graag wil ik jullie advies in iets. Sinds 2 dagen voel ik onze baby niet meer zo bewegen. Af en toe voel ik wel een beweging, maar dat kunnen ook mijn darmen zijn. Vorige week voelde ik ons kind best vaak. Ik maak me ontzettend veel zorgen. Ik heb bijna niet geslapen vannacht en nu zit ik er erbij als een zombie op mijn werk. Wat denken jullie? xx
Ligt er idd een beetje aan hoe lang je zwanger bent. Als je ongerust bent zou ik sowieso je vk bellen hoor! Daar zijn ze voor! Elmo
Ik heb begrepen dat je op het laatst de baby ook niet meer zo voelt omdat hij dan weinig ruimte heeft. Maar aangezien je op je werk zit zal dat het wel niet zijn.
Als je je zorgen maakt gewoon de Vk bellen. Ik voel de kleine heel wisselend bewegen. De ene dag meer dan de andere dag. Merk wel als ik het druk heb dat ik hem dan minder voel. En meestal komt hij/zij in de avond.
Hey Pindarotsje, als ik jouw eerdere berichtjes lees, dan ben je volgens mij ongeveer net zo ver in de zwangerschap als ik. Weet jij of je placenta aan de voorkant ligt, of aan de achterkant. Die van mij ligt aan de voorkant en mijn VK vond vorige week maandag dat ik het sowieso vroeg voelde. Ik heb mijn baby vorige week ook duidelijk dagelijks gevoeld. Ik voel het de laatste dagen ook wat minder, ik ben dit weekend heel erg druk geweest en heb het toen amper gevoeld, maar gistermiddag voelde ik weer even een paar bemoedigende klopjes en wat aardverschuivinkjes. Als je nou al iets van 25 weken of langer zwanger bent, dan zou ik even contact opnemen met de VK als ik jou was. Liefs, Marla
Hallo meiden, Allemaal bedankt voor jullie adviezen. Ik ben nu 23 weken zwanger. Was ik even vergeten te melden. Misschien maak ik me veel te druk. Vorige week voelde ik het namelijk heel erg goed. Het zal wel niks zijn. Volgende wk heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, dus dan zal ik het wel gelijk vragen.. xx
Hoi pindarotsje, we zijn bijna even ver zo te horen. En ik herken het hoor. Al een paar weken voel ik de kleine de hele dag door en de afgelopen week opeens dagen achter elkaar nauwelijks. Ik maak me er geen zorgen om. Het heeft onder meer te maken met hoe druk je zelf bent. Heb jij drukke dagen, dan houdt de kleine zich behoorlijk stil. En neem je rust, dan meldt ie zich wel weer, let maar op. Wat ook een rol speelt is dat de baby nog genoeg ruimte heeft om zich te draaien. Kan dus best dat ie even met de pootjes naar je rug toe ligt. En dan voel je 'm minder. Geen zorgen dus. Als de kleine straks wat minder ruimte krijgt word je nog gek van 'm zo vaak zal ie zich melden
Nou idd daar ben ik het helemaal mee eens, ik lees overal dat ze zeggen dat je baby minder gaat bewegen omdat hij/zij minder ruimte heeft op het laatst. . . . . Nou die van mij geeft de laatste 2 weken echt feestjes hoor en nee geen kinderfeestjes volgens mij gewoon een flinke trance party of zo Ik voel alles en zie alles en ik kan er ook echt niet omheen als meneertje beweegt! (ook mijn ribben mogen vandaag mee feesten ) Dus waar komt het idee vandaan dat je hem op het laatst minder zou voelen, of zal dat per kindje verschillend zijn?
Geen idee...sinds ik dit zo ervaar hoor ik het wel vaker..... Misschien was het net een periode hiervoor? Maargoed, onze Frummel is altijd wel aktief geweest eigenlijk....
Ik denk dat het per kindje verschilt, maar misschien wordt er ook bedoeld dat je op het eind je kindje anders voelt? Ik dacht eerst de kleine minder te voelen, maar achteraf gezien is het alleen maar anders. Omdat het nu alleen gedraai en wat gepor is en geen echt uitschieters zeg maar, leek het eerst minder. Een paar weken terug voelde ik de kleine soms uren niet, nu voel ik de kleine uren achter elkaar en vraag ik me af of hij/zij wel genoeg slaap krijgt
Ik heb trouwens rond de 23 weken een stressvolle week gehad, waarin ik mijn kindje nauwelijks voelde, echt niet leuk. Daarna probeerde ik elke dag altijd wat rust in te plannen, dan voelde ik de kleine wel weer. Nu maakt het niet meer uit hoe druk ik ben, ik voel de kleine toch wel.
ja, ken dat gevoel Soms is het net of hij met verbouwingen bezig is ! Gisteren zei mijn vriend; we zullen hem een beetje rustgevende muziek geven en zette een koptelefoon op mijn buik. Wat denk je nu? Hij begon nog erger te stampen Ja, dus ook ik heb het getroffen. En die ribaanvallen zijn soms niet om mee te lachen. Maar ben wel blij dat hij zo actief is hoor; liever zo dan dat ik hem niet voel. Dus; bereid je voor op de laatste twee maanden! Groetjes Fientje
Pindarotsje, heb dit ook gehad afgelopen weekend. Normaal is mijn meisje een enorme druktemaker, maar nu voelde ik helemaal niets de hele avond. Mn man heeft de telefoon in mn handen geduwd en ik heb verlos gebeld. Die kwam meteen langs en natuuuuuuuurlijk gaf ons meissie een enorme trap tegen haar handen (grrr ... en niet tegen die van mij ... draak van een kind ). Mijn advies: gewoon bellen, dikke kans dat er niets is, maar daar is de VK ook voor hoor! Jij bent degene die voelt en jij bent degene die weet wat afwijkend is van het normale patroon. Met andere woorden: jij bent de expert (woorden van mn VK)
Hello! Ik voelde de kleine soms ook tijden niet.....lekker rustig! Zit nu met een gekneusde rib , doet echt pijn. Ze duwt de hele dag met dr kontje ertegenaan,en geeft me ook nog een schop na in mn zij! T wordt echt tijd dat ze eruit komt!hihi, groetjes en sterkte allemaal