twijfel tussen borstvoeding en flesvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dorisn, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik heb een keizersnee gehad, dus dan is het herstel sowieso anders....
    Ik was na 2 weken weer op mijn gewicht van voor de zwschap.

2. Samama

Samama Niet meer actief

Oeh lijkt me heerlijk! Niet de keizersnede hoor maar zo snel weer op je oude gewicht! :D

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    In borstvoeding zitten wel antistoffen (van jezelf) die dus in flesvoeding niet zitten. Ik vind dat iedereen zelf moet doen wat ze wil, maar voor de weerstand is borstvoeding wel beter. En kinderen met een sterk gestel zullen sowieso niet snel ziek worden, maar dat weet je niet van tevoren. Dit zeg ik dus niet om borstvoeding te promoten of mensen aan te praten dat ze er niet goed aan doen om flesvoeding te geven, maar omdat het gewoon zo is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Persoonlijk zou ik juist als je twijfelt, eerst borstvoeding proberen, want naar de fles kan altijd nog. Probeer dan ook de voordelen af te wegen en niet alleen naar je gevoel je kijken. Misschien zou borstvoeding ook wel heel goed bevallen zijn en dan is het toevallig ook nog beter voor jezelf en je kindje.

5. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ik geef ons zoontje vanaf zijn geboorte borstvoeding. Ben best een beetje preuts, maar als er bezoek was waarbij ik niet wilde voeden, ging ik gewoon lekker boven zitten met ons mannetje, ging prima! Ik heb twee keer een ontsteking gehad en dat voelt heel pijnlijk. De eerste keer heb ik echt op het punt gestaan om te stoppen met bv, maar heb gelukkig toch doorgezet. En toen gemerkt dat het na een paar dagen pijn weer voorbij ging. Ik zit nu zo te genieten van bv geven, het is zo'n mooi intiem moment dat je steeds samen hebt. Sterker nog, ik geniet er zo van dat ik al verdrietig kan worden bij de gedachte dat ik over een week of 4 moet gaan beginnen met afbouwen omdat ik weer ga werken. Vreselijk :((.

Maar ik vind wel dat je het alleen moet doen als je er zelf achter staat. Alleen denk ik dat je dat pas écht kunt zeggen als je het geprobeerd hebt. Ik had vooraf ook niet verwacht dat het zo bijzonder zou voelen namelijk!

En wat anderen ook al zeggen: het is echt héérlijk als je kleintje ligt te huilen van de honger dat je niet eerst helemaal beneden een flesje op moet staan warmen. Je kunt je kleintje dan lekker snel kalmeren!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom moet je afbouwen omdat je weer gaat werken? Of heb je werk waarbij je absoluut niet kunt kolven, of lukt het kolven niet?

7. Female

Female Niet meer actief

Borstvoeding natuurlijk! ;)
    Het allerbeste, makkelijkste en leukste!

Ik heb er nooit 1 seconde over getwijfeld. Hoeft volgens mij ook niet, want moedertje natuur heeft alles al geregeld.
    Waarom zou je daar tegen in gaan? (vind ik dan he)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier gaan we voor de flesvoeding.
    Ik word bij het idee helemaal naar van binnen als ik alleen al aan bv denk, nu ook jullie reacties te hebben gelezen. Nee ik voel me echt rot bij al sik eraan denk
    Dan kunnen ze zeggen van, je moet het op zijn minst proberen, voel dat als een dwang.
    Ook als ze vragen waarom en dan het gezicht erbij, ze zullen nou bijna nooit eens zeggen van, oke jullie keuze, nee altijd de reden weten.
    Kindje zal er niet slechter op woorden hoor, is alleen niet puur natuur!

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Dat is toch niet erg?

Ze mogen toch de reden weten.... :rolleyes:

Want sommige vrouwen (bedoel dit nu niet persoonlijk naar jou hoor!) hebben namelijk een heel erg fout beeld van borstvoeding en baseren hun keuze om het niet te doen op foutiev info, zoals borstvoeding doet altijd vreselijk veel pijn, borstvoeding is een hels gedoe en lukt bijna nooit etc.

En dan kunnen ze mogelijk wat foute ideetjes wegnemen, Blijf je dan als vrouw nog bij je keuze nou prima. Maar sommigen willlen dan wel proberen. Nou das dan alleen maar mooi.

Wel ben ik van mening als iemand NEE zegt dat het dan ook NEE moet zijn en dat men niet steeds door moet gaan met pushen.

Groetjes,
    mili

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik wist dat ik borstvoeding ging geven. En niet dat ik het ging proberen, mijn kindje zou gewoon mijn melk krijgen. Het is de beste voeding voor een baby, op maat gemaakt, aangepast naar de behoeften van je kindje, levende antistoffen, en ook voor jezelf heeft het voordelen.

Door een opeenstapeling van dingen die misgingen, fouten van de hulpverleners, heeft mijn zoontje nooit rechtstreeeks aan de borst kunnen of willen drinken. Daarom kolf ik alles, nu al 9 maanden.

De eerste tijd was zwaar, zo'n 8-10x kolven per dag. En nog voeden. En zoontje knuffelen en verzorgen, verder deed ik niet zo veel. Maar ach, wat zijn die paar maanden op mijn leven, zeker als ik mijn kindje daardoor een goede start mee kan geven? Daarbij is de hulp van mijn man ook zeer belangrijk geweest. Als hij me niet zo gesteund had en veel werk in huis had verricht, was het nooit gelukt. De bv is hier echt een zaak van ons drieën!

En nu kolf ik alk een tijdje 3x per dag en dat is prima in te plannen.
    Tuurlijk baal ik er wel eens van, meteen weekendje naar familie bijvoorbeeld moet je altijd rekenen, heb ik genoeg melk mee, kolf mee enz.
    En voeden in het openbaar is 1 ding, maar kolven? Nee dank je ;).
    Maar dan houd ik mezelf weer voor dat het beter voor hem is en dat het heus niet eeuwig zal duren.
    Ik hoop minimaal het jaar vol te maken en nog wel langer door te kolven.

Voor degenen die bv willen gaan geven zou ik de informatieavonden van VBN of LLL aan willen raden. Je krijgt dan goede informatie én je kent al iemand die je bij problemen kunt vragen.

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik zou zeggen doe wat bij je past.

een gelukkige mam is een gelukkige baby

12. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb niet alle reakties gelezen, maar ik zou je van te voren goed laten voorlichten over borstvoeding op een voorlichtingsavond.
    En het gewoon proberen na de bevalling.
    Als het niet lukt kun je altijd nog flesvoeding gaan geven, maar andersom kan niet.

Ik zelf heb borstvoeding geven met een houding van we zien wel waar het schip strandt.
    Maar uiteindelijk heb ik dus 9 maanden bv gegeven, nooit verwacht, maar mijn kleintje heeft er supergoed op gegroeid.
    Vond ik best bijzonder dat hij zo goed kon groeien op iets wat ik hem kon bieden.

13. Niet meer actief

Ik twijfel ook heel erg, me vriend vind alleen dat ik wel borstvoeding moet geven.

Maar weet niet of ik dat zelf wel wil.....

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik wordt ben ook juist gaan twijfelen door alle pro-borstvoeding verhalen. iedereen doet maar alsof het een schande is als je geen bv geeft. bij mij moet je vooral niet pushen want dan gaan mn nekharen al rechtop staan en ga ik er fel tegenin. ik heb voor mezelf nu besloten dat ik de beslissing neem als ik bevallen ben. ik zorg dat ik een pak fv in huis heb en flesjes en dan zien we wel.
    liefs doris

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier flesvoeding

16. marion1979

18 jul 2007
    16
    0
    0
    operatie assistente
    zoeterwoude
    Hier absoluut BV! Bij mijn 1e kind ook getwijfeld, toch bv gegegeven.. en tot bijna 10 maanden! Het is zoveel gezelliger dan FV, mijn man en ik kregen gewoon ruzie wie de fles moest geven, om te laten wennen aan een speen (vonden er allebei niets aan) En afbouwen als je gaat werken gaat zo gemakkelijk, meestal tegen de tijd dat je gaat werken drinkt je kindje nog 1x tussen de middag (dus maar 1x kolven) dan kun je s'ochtends, als je thuiskomt en s'avonds weer gewoon zelf voeden.
    Mar het blijft natuurlijk je eigen keuzen, dus doen waar je je zelf goed bij voelt!

Veel succes groetjes Marion

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: ehm sorry...maar je laat je keuze toch niet beinvloeden door wat iemand zegt? Ik bedoel borstvoeding is gewoon goed, en tuurlijk kan FV ook heel veel bieden maar ze kunnen noit 100% gelijk maken aan BV. Dat is gewoon een feit, hoef je niet pro of contra om te zijn.

Maar je moet gewoon een keuze maken om wat goed voelt en ergens expres tegenin gaan omdat iemand pro is snap ik niet helemaal.
    Gewoon doen wat goed voelt! Anders werkt het toch niet...

Succes! :D

18. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Ik ben er erg vroeg mee maar ik weet 100% zeker dat ik voor flesvoeding ga.

19. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Gewoon doen waar je je het beste bij voelt. Maar laat je in ieder geval goed informeren over de voor- en nadelen van BV en FV. En maak dan pas je keuze. Iedereen ervaart het anders en misschien gaat BV jou heel makkelijk af, dan is het toch zonde om het niet te doen? Succes met je keuze.

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik heb er nooit moeilijk over gedaan heb altijd gezegd ik begin met borstvoeding zolang het gaat gaat het niet dan stap ik over simpel

alle 4 mijn kinderen hebben dus eerst borstvoeding gekregen maar geen maanden lang de langste was 4 maanden dat was de jongste dat vond ik al heel goed van mezelf maar heb het wel altijd geprobeerd het intieme gevoel van zelf je kindje voeden heeft toch wel iets

bij de volgende denk ik er precies hetzelfde over ik ga ervoor maar ga mezelf niet gek lopen maken als het niet gaat dan komt gewoon de fles erbij

groetjes nathalie

Deel Deze Pagina