twijfel tussen borstvoeding en flesvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dorisn, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik wil borstvoeding geven, al lijkt het me een heeeel naar gevoel. Het schijnt gezonder te zijn.

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Waarom zou bv geven een naar gevoel geven? Bv krijgen geven heeft een heleboel voordelen.

In het begin kan het wat pijnlijk zijn, kwestie van wennen van je tepels vond ik. Verder is goed aanleggen heel belangrijk, zo voorkom je wondjes aan je tepel en de eerste dagen kan je je baarmoeder tijdens het voeden voelen samentrekken... ook niet fijn. Na een poosje hoef je nergens meer last van te hebben hoor. Dacht toch niet dat ik 8 maanden al een naar gevoel heb tijdens het voeden... in dat geval zsm een lactatiekundige bellen en voor je bv gaat geven kan ik iedereen aanraden er een curcus/infoavond voor te bezoeken.

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ik heb sowieso al een lactatie deskundige gevraagd, zit bij een borstvoedingsgarantie pakket in. Daarmee kun je een hoop "problemen"en obstakeltjes besparen door goede uitleg te krijgen. :D

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Had het idd laatst ook op een site gelezen...

hopelijk heb je er wat aan en anders kun je altijd nog bij het kopje borstvoeding op deze site kijken. Zitten ook een boe moeders die er wel verstand van hebben (op zn minst ervaringsdeskundigen) :D

5. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Naar is het niet, maar wel raar de eerste keer, zo'n kleintje aan de borst.
    Maar ook heel bijzonder.
    Maar ik heb makkelijk praten want afgezien van megastuwing de eerste dagen liep het allemaal best vanzelf :D

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Klopt maar t mooie van dat pakket is dat ze in de 5e of 6e maand al contact opnemen.

Vervolgens heb je een aantal contacten tijdens de zwangerscap en na de bevalling etc.
    Dus met ondersteuning van de VK en de lactatiedeskundige moet er denk ik een goede kans van slagen inzitten, mits alles biologisch met mij in orde is natuurlijk. Hahah

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi wij geven hier de fles.
    nou kan ik medisch gezien geen bv geven, maar al was de mogelijkheid er wel geweest dan had ik het nog niet gedaan.
    hier bevalt het erg goed om hem de fles te geven, het geeft ons veel rust en de kleine ook!
    Hij zal vast wel net zo goed opgroeien als dat hij wel borstvoeding gehad zou hebben. antistoffen genoeg hier in huis, we hebben een aantal katten en de kleine gaat naar het kdv, o en bij mijn ouders hebben ze een hond. dat komt wel goed!

vind het wel jammer om te lezen dat borstvoeding geven gezelliger zou zijn, ik heb mijn kleine mannetje tijdens het voeden ook gezellig tegen me aan liggen en of hij op dat moment uit een fles of uit een borst drinkt maakt volgens mij niet uit.
    het is gewoon een mooi moment om je kleintje te voeden!
    maar iedereen zijn mening uiteraard. :D

doe wat je eigen gevoel je zegt, voel je je niet fijn bij de borst dan zou ik het zeker niet doen.
    voel je je er wel fijn bij dan gewoon lekker proberen en er voor gaan.

joyce

8. Diana85

Diana85 Lid

13 feb 2007
    43
    0
    0
    Hoensbroek
    Hallo,

ik wil ook bv gaan geven. Ben naar cursus geweest en alles en ik heb er echt zin in. Daarnaast zei de vk tegen ons dat bv de beste keuze voor ons kindje zou zijn omdat we allebei vrij veel allergien hebben(fruit, katten , honden, bijen, hooikoorts en nog een aantal), en ik wil er alles aan doen om ervoor te zorgen dat zij er later minder of geen last van heeft zoals wij.

groetjes en succes met je keuze, wat je ook kiest!

Deel Deze Pagina