Twijfel tussen Bugaboo Cameleon en Joolz Day

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ieks, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ieks

ieks Lid

4 mrt 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste meiden,

Ik twijfel heel erg tussen 2 kinderwagens en kan maar niet kiezen omdat ze allebei voordelen hebben.

Bugaboo Cameleon:
    - lichter
    - de omklapbare duwstang. Lijkt mij zo super handig om makkelijk van rijrichting te veranderen ook met zon/wind e.d.
    - is als beste uit consumentenbond test gekomen

Joolz day:
    - Kan opgevouwen staan
    - Vind ik iets mooier dan de Bugaboo
    - Reed iets stiller in de winkel
    - krijg je meer spullen bij

Ik denk niet dat er iemand zal zijn die met beiden echt ervaring heeft, maar ik ben blij met alle gebruikerservaringen van jullie ervaringsdeskundigen

2. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik ervaring met beide kinderwagens ;) We hebben onze Joolz ingeruild voor een Bugaboo Donkey. Vanwege komst tweede kind.

Over het algemeen vind ik de Joolz mooier, soepeler rijden en van betere kwaliteit. Hij is ook hoger, fijn als je wat langer bent. De bugaboo vind ik altijd een beetje gek staan als er een lang iemand achter loopt.
    Maar ik moet zeggen dat de bugaboo ook fijn rijdt! Ik merk alleen dat het allemaal wat minder stevig in elkaar zit. Maar wellicht ben ik verwend met de Joolz. Het plaatsen/afhalen van het zitje/wieg vind ik wel fijner bij de bugaboo, gaat wat makkelijker.

Volgens mij schelen ze niet veel in gewicht toch?

Wat je ook voor kiest, je koopt in ieder geval een mooie, fijne, praktische kinderwagen. Die straks ook weer goed te verkopen is via Marktplaats. Waardevast dus.

3. noa10

noa10 Lid

14 aug 2013
    26
    0
    0
    Heb alleen ervaring met de bugaboo Cameleon en ik moet zeggen dat ik de optie van de omklapbare duwstang eigenlijk niet gebruik omdat hij namelijk nauwelijks meer stuurt als je dit doet en dus met de grote wielen voor rijd. Maar misschien doe ik iets niet goed......
    Wat ik voor de zon gebruik is een Dooky, super handig doekje dat je makkelijk voor de wagen kunt hangen. Ligt de baby ook wat rustiger.

Succes met het maken van je keuze!

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik gebruik wel vaak de omklapbare duwstang met een storm.
    Een dooky trapt mijn dochter niet meer in.. Het is inderdaad noet makkelijk mee te lopen maar toch wel een uitkomst af en toe.

5. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik heb ook de Bugaboo en ben er hartstikke blij mee hoor, maar wat iemand hier al zei hem omdraaien van het stuur is niet echt handig want hij rijdt dan voor geen meter.

Enige wanneer ik hem handig vind is bijv. als ze in de maxicosi zit of zitgedeelte en we gaan ergens wat eten dat ik haar zo dicht mogelijk aan tafel kan zetten en het stuur dan de andere kant op kan doen.

Maar als je in de Joolz meer voordelen ziet zou ik die nemen want het omklappen van het stuur is niet een super groot voordeel denk ik.

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    opklappen van het stuur is wel handig maar dan lopen is ook niet alles.

Ik vind de joolz mooier, fijn dat hij hoger is, het zitje kan erop blijven bij inklappen, luchtbluchtbanden die ik fijner vind dan de banden van de cameleon.

Ik vond verder de remkabel zo lelijk langs het stuur bij de cameleon.

Cameleon heeft wel dat de stang voor je kindje naar de zijkant kan worden weggeklapt. Bij joolz moet die omhoog blijven staan of eruit gehaald worden. Al gebruik ik dat nooit. Ik doe hem gewoon meteen dicht en laat dat zo.

Ik gebruik nu een jaar de joolz en zou er weer voor kiezen.

7. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de joolz gekocht, dus weet nog niet hoe deze in de praktijk werkt.

Reden waarom ik voor joolz gekozen heb,
    Mooi model
    Handig inklapbaar ook met zitje erop
    Vind de earth lijn heel mooi van kleur.
    Heel licht stuurbaar.
    Ik woon in een omgeving met veel klinkerkopjes, dus onstabiele ondergrond, door luchtbanden meer comfort en vering.
    Wiegje en zitje incl.

Daarbij was de joolz goedkoper incl. Voetenzak dan de bugaboo. Heb hem in een super aanbieding gekocht voor 775,- ipv 919

O en belangrijk voor mijn (ons) mijn vriend en ik zijn lang dus is het fijn een wat hogere wagen te hebben

8. noa10

noa10 Lid

14 aug 2013
    26
    0
    0
    Oh ja, wat mij bij de bugaboo ook tegenvalt is dat in dit soort bestrating de kleine voorwieltjes hier nog wel eens in vast willen lopen, erg irritant!
    Je hebt nu geloof ik ook een ander model (de buffalo?) met grotere wielen. Of er nog andere verschillen zijn weet ik niet maar anders zou ik nu zeker voor die kiezen!

9. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Waar heb je de Joolz gekocht? Voor maar €775,-?

10. ieks

ieks Lid

4 mrt 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij welke winkel was dat? Bij prenatal hebben ze die aanbieding met maxi cosi en wipstoel, maar die heb ik beiden al, dus dan is een goede prijs wel aantrekkelijk

11. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij teuntje pluis. Is in Capelle aan de IJssel.
    Was een januari actie dus weet niet of de actie er nu nog is, Maar ik was er erg gelukkig mee..

12. ieks

ieks Lid

4 mrt 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, helaas. Op de website staat de actie niet meer.
    Ik zal eens ook de lokale winkels in de gaten houden.

Ik begreep dat de mama mazzeldagen er ook weer aan komen bij prenatal, maar ik las dat Bugaboo dan vaak niet meedoet en Joolz soms wel en soms niet.

Bovendien ben ik 1-4 uitgerekend, dus dat wordt denk ik te krap :D

13. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik heb echt maanden lopen twijfelen maar wat ben ik blij met mijn bugaboo! Dat was in eerste instantie de wagen die ik per sé niet wilde. Zet ze beide maar eens naast elkaar en klap ze beide maar eens in. Zitje eraf en onderstel inklappen. Ik had mijn keus toen heel snel gemaakt en oh wat ben ik blij! Zou wel voor de grote wielen gaan!
    De joolz had toendertijd zogenaamd een lederen handvat, plastic dus;)
    Mijn man en ik zijn beide lang.

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hej Ieks,

Wij vonden de Bugaboo veel makkelijker inklappen. De Joolz deed dit bij ons nogal moeizaam.

15. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Bij mijn eerste ben ik ook voor het gemak gegaan van de Bugaboo Cameleon3. Klapt makkelijker in dan de Joolz en is compacter en is ook nog eens lichter om te tillen.
    Mijn man en ik zijn beiden ook lang en de duwstang is lang genoeg. Nu zwanger van nummer 2 en de Cameleon3 verkocht en nu een Bugaboo Donkey aangeschaft. Overigens is de Cameleon3 erg waardevast. Heb hem na een jaar kunnen verkopen voor 100 euro minder dan ik hem had aangeschaft.

Succes met het maken van je keuze!

16. esther1977

esther1977 Nieuw lid

6 jan 2013
    2
    0
    0
    Joolz day hebben we ruim 3 jaar mee gedaan, kan tot 17 kilo, rijdt super licht en is wendbaar en gewoon erg mooi. Na 2,5 jaar ging er iets stuk omdat onze kleine constant met zijn 15 kilo van voor naar achter aan het wiebelen was. Teruggegaan naar de winkel, opgestuurd naar Joolz en een zgan terug gekregen :) Aankomende zomer mag mijn zwager en vriendin hem gaan gebruiken, super toch. Ik zou hem zo weer kopen

17. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Thanks. Jammer dat de actie voorbij is. Veel plezier met de joolz!

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wij waren laatst bij babypark en daar stonden 3 showmodellen, compleet met alles erop en eraan voor 600euro!
    Voor ons dus echt wel een optie, een showmodel is nieuwer dan tweede hands, je krijgt service van de winkel en je hebt een Joolz voor "weinig "geld

19. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    De joolz zal binnenkort wel goedkoper worden omdat er in maart een nieuw model in de winkels komt.

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    die modellen allemaal, maakt de keuze alleen maar makkelijker hahah

Deel Deze Pagina