Hoi, Mijn hb is op het moment enorm laag, zit op 4.0. Ik ben heel erg benieuwd wat de zwangere dames voor behandeling hebben gehad met zo'n lage HB waarde. (Ben reeds onder behandeling maar ben gewoon benieuwd wat anderen gekregen hebben)
Neem aan dat je onder behandeling bent bij een internist en medicatie krijgt? Vind 4.0 echt wel heel erg laag, en zeker voor een zwangere vrouw. Zit je normaal hoger?
Mijn hb was 5.3 en ik heb dagelijks ijzertabletten. Ook floradix kun je pakken. Een vriendin van mij heeft aan een ijzerinfuus gelegen, die had ook allemaal hoofdpijn en duizelig. Zelf ben ik ook nog regelmatig duizelig, maar de vk prikt regelmatig mn hb!
Je bent al onder behandeling neem ik aan? Zo niet; actie ondernemen. Ijzerpillen kun je ook zelf kopen bij de drogist tot je echte pillen krijgt van de arts. Snel doen hoor.
1 hoe ben je geprikt? vingerprik is heel onbetrouwbaar. valt altijd lager uit dan prikken in het ziekenhuis vanuit je ader via het lab. ik ben 3 keer op 3 verschillende manieren geprikt en er kwamen 3 verschillende uitslagen uit met een behoorlijk verschil. via vingerprik kwam ik op 6 en via het ziekenhuis kwam ik op 6.8 en de vk had 7.9 gemeten. die van 6.8 is betrouwbaar. Maar neemt niet weg dat jou hb gewoon echt te laag is voor deze termijn vd zwangerschap ook als die iets hoger zou uitvallen. Het enige wat helpt zijn ijzertabletten via de dokter. Ik heb zelf ferro-gradumet. floradix enz hielpen bij mij voor geen meter...