duidelijk, thanks. Dat was de reden van mijn vraag idd. Wat ik eigenlijk wil is dat mensen meer de Latijnse manier gaan uitspreken, met E als ik Kevin bijvoorbeeld, dus ik zit een beetje te spelen met de streep
Huh, dus de e als korte klank? En dan de o weer als lange klank? Dan staat het streepje sowieso verkeerd, dat geeft een lange klank aan. Klinkt in mijn oren niet mooi. Terwijl ik de 'gewone' uitspraak 'klee(j)oo wel mooi vind. Als je dat wil zul je denk ik eindeloos mensen moeten verbeteren.
Ben wel heel benieuwd wat je dan bedoelt met Latijnse manier? Kun je het fonetisch opschrijven? Want ik heb Latijn gehad op school en zou Cleo net zo uitspreken als de rest hier. Als een afkorting van de naam Cleopatra uit de Romeinse tijd.
Als KLEE-joo, met de nadruk overdreven op de “klee” dus. Heb dezelfde vragen. Ik sluit me hierbij aan.
Ik ook niet. Kleh-ooooo is haast niet te doen idd. Komt ook omdat er dan een duidelijke pauze komt tussen de korte ‘eh’ en de lange ‘oo’. Dan klinkt het ook niet echt als één naam voor mijn gevoel.
Vrees als je dat wil dat je het continue kan gaan verbeteren en dat het steeds weer fout gaat. Kijk bij Luna weet je gewoon dat het kind Luuna of Loena kan heten en onthoud je dat makkelijk en bij Jade jade of djeed, maar Cleo als kleoooo is echt niet logisch. Krijg het ook alleen uitgesproken als 1 naam als je er een j tussen stopt als klejoo en dan nog krijg je al snel kleejoo.
Ja precies zo. Maar jouw reactie helpt ook wel, ik ben namelijk geboren in Latijns Amerika (iemand had ook de vraag over wat bedoel ik met Latijns) maar ik snap nu dat de naam op andere manier is uitgesproken in onze taal. Ga ik door met de volgende op onze lijst bedankt voor de reacties iedereen