Wel zindelijk alleen niet op de WC

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Editha, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    We hebben een probleem met onze dochter Isabella. Ze is nu een paar maanden 3 jaar en wil maar niet naar de WC of op het potje.

Ze is wel zindelijk. Ze kan zonder luier rond lopen maar zodra ze haar behoefte wil doen vraagd ze om een luier. Als we haar de luier niet omdoen en zeggen dat ze moet plassen kan ze het de hele dag wel ophouden. Wat dan ook weer niet gezond is.

Ze wil wel met de broek aan op de wc en soms ook wel met de bloete billen alleen maar heel even en ze wil niet plassen.

Iemand ervaring hiermee? En nog beter een oplossing..

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb het probleem gelukkig niet, maar in het boekje van het cb wordt er ook aandacht aan besteed. Weet alleen zo niet of er tips bij stonden, volgens mij alleen iets in de strekking van je geen zorgen maken.

Wat zegt je dochter er zelf over? Kan ze verwoorden waarom ze niet op de wc wilt? Mijn dochter beweert dat potjes pijn doen en de verkleiner ook, maar op de wc wilt ze gelukkig wel.

Wat als je uitlegt dat de luiers op zijn? Of een te kleine luier geven en zeggen dat zij er te grot voor is geworden zoiets? Of heb je dat al geprobeerd?

Zit ze op de psz of kdv? Vindt ze het niet interessant dat de andere kinderen wel naar de wc gaan en een onderbroek aan hebben?

Hier werkte de hello kitty onderbroeken van een vriendinnetje als een tierelier. Dochter wilde ze ook, maar zou ze pas krijgen als ze geen luiers meer nodig hadden. Maar misschien is jouw dochter eigenwijzer dan de mijne, een driejarige heeft meer eigen ideeen dan een 2jen 3mnd oude dame.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Luiers zijn op heeft hier heel goed geholpen.

4. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Helaas werk de luier op niet. Ook niet met dingen beloven (speelgoed of snoep).

Ze zegd dan gewoon dat ze het niet wilt. En met de luier op dan houdt ze haar plas gewoon de hele dag op. Ze kan dit heel lang vohouden. Totdat ze op bed gaat want dan weet ze dat ze toch een luien om krijgt.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Jee er zit een kop op je dochter, wat een eigenwijs is die meid van jou! En gewoon de hele dag ophouden, dan heeft ze wel heel veel beheersing over haar blaas! Pfff lastig hoor, want de hele dag je plas ophouden lijkt me ook niet zo goed voor je. Het lijkt een beetje op de niet-eten-willen-fase, daarbij kun je ze ook niet dwingen. Ik zou het maar zo laten en een luier geven als ze wat moet doen. Misschien dat ze zich over een paar maanden wel bedenkt en naar de wc gaat. Want zo te lezen kan ze het wel maar wil ze het gewoon niet.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

pfff moeilijk.
    Ze wil wel met broekje aan op het potje zei je?
    En als je eens probeert om haar met alleen een onderbroekje aan op het potje te zetten en haar dan uitbundig te belonen als er wel een plasje gedaan wordt op het potje (ookal is het met broekje aan ;)).

Deel Deze Pagina