Twijfel tussen Nutrilon HA en Kruidvat extra care (ervaringen?)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jussie, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jussie

Jussie Nieuw lid

29 mrt 2009
    3
    0
    0
    Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en ga straks flesvoeding geven. Dit moet wel hypo-allergeen zijn. Nu twijfel ik dus tussen de Nutrilon HA en de Kruidvat extra care. Graag hoor ik jullie ervaringen met deze voeding...

2. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Omdat mijn kind te weinig voeding kreeg met bv, ben ik snel overgestapt op de fles en had niet nagedacht over het merk en heb toen Friso hypo allergeen gegeven. Ik kwam eracht dat kruidvat €6,- scheelt per pak! Dat vond ik heel veel en ben toen overgestapt. Amber doet het er net zo goed op. ze kan nu veel beter poepen, maar weet niet of dit komt door kruidvat of omdat haar darmpjes nu gewend zijn. Kuidvat ruikt wel een beetje vreemd, maar Amber drinkt het tot de laatste druppel! Heb ook het idee dat ze meer verzadigd is met de kruidvat! Ik heb dus eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!

3. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hier nog geen ervaring met de Kruidvat voeding, maar toevallig gisteren aan het CB gevraagd of het iets uitmaakt. Het enige verschil is de prijs. Je betaald puur voor de naam. Ik zou zeggen, lekker je geld ergens anders aan besteden en voor de goedkopere, net zo goede voeding gaan. Ik maak de Nutrilon op en ga ook Kruidvat eigen merk aanschaffen.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn met de voeding van Nutrilon begonnen. Maar al snel bleek dat die voeding helemaal niet verzadigt. Onze meid had tussen de voedingen door constant honger en ze kwam elke 2 uur.

We zijn overgestapt op de Extra Care van het Kruidvat en we hadden meteen een tevreden meid! De voeding van het Kruidvat is niks slechter dan Nutrilon. Je betaalt voornamelijk voor een merknaam, terwijl de voeding vaak uit dezelfde fabriek komt. We zijn de Extra Care blijven gebruiken, later overgestapt op de opvolgmelk. Bij een tweede kindje beginnen we meteen met de Kruidvat-voeding, we zijn er erg tevreden over.

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie krijgt vanaf haar eerste flesje Nutrilon HA en dat bevalt prima. Ze drinkt de flessen goed leeg en is verzadigd en tevreden. Ze heeft net een periode met krampjes gehad (rond 4-5 weken), wat mede opgelost is dankzij Sab simplex. Ik ga u dus niet switchen naar een ander merk voeding...ben veel te bang dat ze daar dan last van gaat krijgen. Wij blijven dus lekker op de Nutrilon :)

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier ook Nutrilon HA, gaat hartstikke goed en er ligt hier een heerlijk tevreden mannetje te slapen. Natuurlijk is de prijs van Kruidvat aantrekkelijker maar dat is voor mij geen reden om over te stappen. Wil nl niet het risico lopen dat hij door de overstap weer krampjes krijgt.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Je moet dus nog beginnen met de flesvoeding zie ik.. Lekker voor Kruidvat-voeding kiezen! Wij gebruikten eerst Friso ha en later Kruidvat extra care, maakte onze froemel niks uit hoor! Het nadeel is alleen dat Kruidvat voeding alleen bij het Kruidvat te verkrijgen is (ja logisch..!!), dus je bent afhankelijk van 1 winkel.. Bij ons in de buurt zitten 2 Kruidvats op loopafstand, maar het is misschien wel iets om effe bij stil te staan..

8. Jussie

Jussie Nieuw lid

29 mrt 2009
    3
    0
    0
    Dank jullie wel dames! Ik denk dat ik maar voor de Kruidvat extra care ga kiezen, alleen maar positieve verhalen tot nu toe. Over Nutrilon HA hoor ik vaker dat het niet goed verzadigd... Nou ja, ik moet dus inderdaad nog beginnen, en als het niet bevalt kan ik altijd nog switchen naar een ander merk. Ik woon op 10 min. wandelen van het kruidvat, dus dat is ook geen probleem.

Groetjes!

9. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met de extra care maar onze meid reageert op de een of andere manier niet goed op de gewone Kruidvat voeding. Vrienden van ons gebruiken ook de Kruidvat voeding en die zijn er super tevreden over. Gewoon even uitproberen en kijken hoe je kleintje het doet.

Deel Deze Pagina