Avent flessen/spenen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cornelia77, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    Hoi,
    ben beetje aan het uitzoeken wat ik nog moet aanschaffen..

Kan je niet meteen de grootste avent fles kopen :( i.p.v elke maand een nieuwe..?
    Of moet je echt twee flessen van de verschillende grotes aanschaffen?

En welke accesoires zijn echt nuttig :( ?
    Van de verschillende spenen dat snap ik nog wel..

Graag tips!!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ga je bv geven of echt de fles? Als je bv geeft en de flesjes in voorraad wil houden voor het geval dat zou ik voor de grote gaan... Je hebt ze in het begin eigenlijk niet nodig dan, en pas als je echt flesjes afgekolfde melk gaat geven drinken ze al zoveel dat je niks aan een klein flesje hebt.

Als je fv gaat geven zijn de kleinere flessen wel weer handig omdat de maatverdeling beter is. Bij de grote flessen begint deze pas bij 40cc, dus dat is de eerste dagen wat lastig afmeten (de kleine flesjes beginnen bij 20cc) En het kijkt een beetje raar, zo'n grote fles bij zo'n lief klein frummeltje... :) Maar dat hoeft geen reden te zijn om kleine flesjes te kopen... :)

Ik heb zelf bij Jelle zo'n starterset gekocht, maar achteraf had ik net zo goed een paar losse flessen kunnen kopen, ik heb nu nog gloednieuwe speentjes liggen en 2 flessen die ik nooit gebruikt heb omdat ik in het begin bv gaf... :)

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik heb ook de starterset van Avent gekocht. Kostte toen 20 euro. Maar als je bv wilt gaan geven, zou ik zeker nog niet teveel aanschaffen (misschien 1 flesje ofzo). Je hebt het zo gekocht mocht de bv niet lopen..

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik heb alleen fv gegeven en dan is een klein flesje wel makkelijk. Ik zou niet te veel flessen kopen als ik jou was. Als je 2 kleine flesjes en 2 grote flessen hebt heb je genoeg. (Vond ik in iedergeval)

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb ook een startersset gekocht en de eerste weken bv gegeven. Maar ben toch blij met alle flesjes uit de startersset. Heb zelfs nog 2 flessen bij gekocht toen we fv gaven. Ben namelijk niet zo van het meteen afwassen en zo dus had ik genoeg flessen om de dag mee door te komen. Ook nu gebruiken we de kleine flesjes nog vaak een paar weken terug om sap in te geven en nu wordt de melk hoeveelheid ook weer minder dus gebruiken we ze om haar weer gewoon de fles mee te geven. Ziet er toch beter uit een kleine fles helemaal gevuld of een grote maar voor 1/3.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    En het blijft langer warm als je het in een klein flesje doet. In een grote fles die voor de helft gevuld is, heeft het meer ruimte om af te koelen.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik wil ook BV geven, maar ik dacht: je weet nooit hoe het gaat lopen...

Dus ik heb twee van de kleinste Avent flesjes gekocht, vanaf maand 0.
    Verder nog geen flesjes gekocht. Ga nog wel wat grotere halen van Avent.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Bij die kleine flesjes zit speen 1 op, bij de grotere speen 2............ speen 1 kan je niet los kopen, tenminste, ik heb ze nergens kunnen vinden. Daarom zou ik aanraden om een kleintje te kopen.

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ook speen 1 kun je los kopen hoor. Gewoon bij de drogist.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Speen 1 was een hele tijd moeilijk te leveren, vandaar dat ze niet oceral in het schap liggen.

Deel Deze Pagina