Bah weer dat gezeur (cadeautjes Sint)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mom2Boys, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Zit alweer met een steen in mn maag!

2 jaar geleden bij mijn ouders uitgenodigd voor Sinterklaas en kregen we op het allerlaatst te horen dat we ook nog cadeautjes voor de kids en onszelf mee moesten nemen, heb dit netjes gedaan, maar baalde flink, want het ging uit onze eigen zak voor onze eigen pakjesavond.

De familiebanden waren vorig jaar slecht, dus geen uitnodiging.

Dit jaar kreeg ik netjes optijd een uitnodiging. Duidelijk aangegeven dat ik alles al maanden in huis heb, dus dat ze niet zomaar iets konden kopen.
    We zouden overleggen.

Ik mocht voor de kids een cadeau opgeven, geen probleem.

Nu krijg ik net een whats app en staat er dat de kids van hun een groot cadeau en een klein cadeau krijgen en dat we nog 2 cadeaus voor elk van ons kind mee moeten nemen en 1 voor onszelf.

Voor anderen wederom geen probleem, maar voor ons wel. Het hele jaar ben ik druk om af en toe wat cadeautjes voor ze te kopen, zodat onze kids ook sinterklaas hebben en we de kosten kunnen spreiden.

Ik wil niet weer wat uit onze eigen pakjesavond zak halen! Ze weten dat wij het financieel moeten spreiden. Vorige keer keken de kids trouwens niet eens op van de extra cadeautjes, dus het valt waarschijnlijk niet eens op!

Ik heb geen zin in gezeik.

Bah wat moet ik nu???

1. Net doen alsof ik het ben vergeten?
    2. Zeggen dat het m niet wordt en dan weer een spelbreker zijn?
    3. Verlies pakken en dan wel onze eigen zak aanbreken?

Sorry voor het lange verhaal

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als jullie dat niet nodig vinden dan zou k dat aangeven. Sowieso cadeaus voor jezelf kopen en meenemen lijkt mij gek! En de kindjes krijgen toch gewoon iets, dus dan is het toch ok.

Nee, ik zou het gewoon samen vieren als jullie dat willen, maar dus niets extra's erbij. Is toch ook aan jullie? Als oma meer wil, dan koopt ze desnoods zelf nog maar iets kleins.

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    waar je je wel niet druk om kan maken maar goed:)

ik zou gewoon eerlijk zijn dan maar een spelbreker, maar hun kunnen toch niet continue voor jullie bepalen hoe de dingen gaan, hoezo moeten hun perse bepalen wat jullie kids krijgen, dus simpel gewoon aangeven hoe jij het wilt, gaat het niet dan niet lekker thuis blijven sint vieren klaarrr en volgend jaar zou ik de uitnodiging bij voorbaat al niet accepteren, als het elk jaar zo een gezeur is ;)

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh die goedheiligman toch, veroorzaker van familiair gezever :cool: Wij vieren pakjesavond gewoon met de hele familie, iedereen koopt wat voor elkaar en de kinderen, de ouders kopen zelf voor hun kinderen wat extra. En dan vieren we gewoon gezellig met z'n allen 5 december. Ga ik echt niet nog eens apart doen hoor. Waarom doen jullie dat niet? Moet het allemaal apart?

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik vind het een beetje gek dat dat zomaar verwacht wordt. Het is tenslotte jullie portemonnee, waar jullie de baas over zijn en niet anderen.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Maar wie beslist er dan dat jullie 2 cadeaus en 1 voor jullie zelf moeten kopen? Klinkt al niet erg gezellig.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik snap er niets van, waarom moeten jullie je eigen cadeaus meenemen? Cadeaus voor anderen en voor de kinderen, logisch, maar waarom voor jezelf?

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als jullie Sinterklaas vieren bij jouw ouders, waarom dan nog apart Sinterklaas vieren?

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Gewoon eerlijk zijn, daar heb je het meeste aan.
    Niemand kan in jullie portemonnee kijken.
    Als dat niet geaccepteerd wordt zou ik al niet meer gaan maar het gewoon thuis vieren.
    we hebben het over sinterklaas pffff, dus of gewoon gezellig of helemaal niet.

10. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Het liefst vieren we het elk jaar met ons eigen gezin, daar hou ik het hele jaar rekening ivm inkopen.

Wij gingen niet uit van een pakjesavond bij hen. Omdat de familiebanden zijn verbeterd is elk dingetje een heikel punt en als ik dus had bedankt voor de uitnodiging, dan had ik het verpest.

En ja ik maak me er druk om, ik doe het hele jaar mijn best om ervoor te zorgen dat mijn kids een pakjesavond hebben in december.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Eerlijk zijn en zeggen dat jullie die extra kado's financieel niet aankunnen. Zij vinden het leuk om op een bepaalde manier Sint te vieren, ik vind dat ze dat dan ook zelf moeten bekostigen. Twee kado's en eventueel een zakje pepernoten of een chocoladeletter is toch leuk genoeg om te krijgen bij opa en oma?

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Jullie mogen zeker toch zelf wel weten wanneer en waar jullie je zelf betaalde cadeautjes geven. Ik vind het maar raar dat er geëist wordt dat jullie eigen betaalde cadeautjes mee moeten nemen. Wij vieren Sinterklaas bij de opa's en oma's maar ook gewoon thuis als gezin, omdat wij dat belangrijk vinden. Ik zou mijn (schoon)ouders met open mond aanstaren als ze zoiets zouden vragen, heel vreemd.

13. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jeetje wat vervelend,maar voor vele volwassenen is de Sint meest een criem... Hier doen wij dit jaar bij mijn schoonouders vieren,vorig jaar bij mijn familie en zo doen we het om en om elk jaar. Mijn schoonzussen zeiden ook voor elk kind 1 klein kadotje want dan hebben ze allemaal evenveel en ze tellen het aantal kado's en niet de waarde ervan volgens hun,nou daar was ik het niet mee eens,ze krijgen van ons elk kind 2 kado's en opa en oma doen zelf ook nog wat in de zak en zo vieren wij de sint en ik heb gezegt dat ik het zo doe en anders niet. Hun kids zijn 6mnd,bijna 3 en bijna 4 en ik heb er 1 van 6,5 en 4 en anderhalf en die oudste weet echt wel wat ie op zijn verlanglijstje zet.
    Wij hebben ook besloten dat dit het laatste jaar is dat we het bij een ander vieren,volgend jaar doen we thuis vieren en dan kijken wij wel wie we uitnodigen en vieren we het zoals WIJ het willen en niet zoals een ander het wil.
    Succes meid!

14. tuc

tuc Niet meer actief

Simpel dan..je hebt de pakjes in huis voor jullie eigen pakjesavond en de financiële middelen niet om nog meer cadeautjes te halen. Dus jullie nemen niks mee...ik zou dat ook gewoon zo zeggen.

15. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Ik had denk ik 1 cadeau voor elk kind meegenomen en wellicht dan iets kleins voor onszelf. Maar ik wil mijn kind(eren) dan ook vooral de gezelligheid van Sinterklaas mee geven en kijk minder naar het aantal cadeautjes. Dit klinkt niet echt als een gezellige familie Sinterklaasavond, jammer!

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar waarom moeten jullie dan weer extra kadootjes kopen met Sinterklaas?
    Ik snap het niet helemaal.
    Wij hebben het jarenlang met familie gevierd maar de neefjes/nichtjes zitten nu op het VO en die vieren nu Kerstavond.
    Wij vieren het nu thuis met ons eigen gezin.
    Opa en oma komen wschl ook en mijn moeder ook.
    Mijn schoonmoeder begon alweer over surprises maken maar heb ik direct afgeketst.
    Ten eerste omdat ik een bloedhekel eraan heb en we moeten er al 2 maken voor de oudste kinderen en het kost me allemaal teveel tijd,geld en energie en het is een kinderfeest en dat lijken veel mensen helaas nog weleens te vergeten.
    Maak gewoon de keuze.
    Wel of niet gaan met of zonder extra kadootjes (al begrijp ik dat laatste nog steeds niet ;)

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wat naar dat het zo moet. Ik vind het vreemd dat jullie uitgenodigd worden en dan zelf kadootjes mee moeten nemen. En waarom kadootjes voor volwassenen?
    Ik zou voor jullie allemaal een chocoladeletter oid meenemen..:)

18. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Idd voor ons volwassenen hebben wij een letter,dat is meer dan genoeg,kids hebben t toch te druk om dat te zien haha
    Wij vieren hier 1x sint,gewoonweg omdat ik dat meer dan genoeg vind en het al duur zat is.

19. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Begrijp best dat je je er druk om maakt, het is immers een opstapeling van verschillende punten. Als ik zelf ook het hele jaar aan het verzamelen ben, zodat ik mijn kinderen met Sinterklaas leuke cadeaus kan geven zou ik ook boos worden om een opmerking dat je even zelf nog cadeaus mee moet nemen, terwijl dat financieel eigenlijk niet lukt. Daarnaast begrijp ik ook dat je het liever zelf als gezin het daarnaast nog thuis viert en het niet samenvoegt omdat de sfeer toch anders zal zijn aangezien je niet veel contact met ze hebt.

Maar als je aangeeft dat je wel gewoon ook daar sinterklaas wilt gaan vieren, dan moet je jezelf afvragen of je kinderen het door hebben dat zij minder krijgen dan hun neefjes/ nichtjes (ga er tenminste vanuit dat die er zijn en dat daar de 4 cadeaus per kind vandaag komen). Als zij natuurlijk wel allemaal 4 cadeaus krijgen en jouw kinderen niet dan kan dit natuurlijk voor vragen zorgen bij jouw zonen (weet niet hoe oud ze zijn, hebben ze die verschillen al door). Daarnaast denk ik dat je voor jezelf een cadeau mee moet nemen om vragen van de kinderen te voorkomen waarom Sinterklaas voor papa en mama geen cadeau heeft meegenomen. Kan dit begrijpen, maar zou dan gewoon een douchegel ofzo wat je thuis al hebt staan als voorraad inpakken en meenemen, is dat probleem opgelost.
    Voor de kinderen zou het voor mij afhankelijk zijn of zij het door hebben dat andere neefjes/ nichtjes meer krijgen. Zo ja, dan wellicht iets kleins en goedkoops erbij kopen (kleurboeken o.d.), zodat ze in ieder geval hetzelfde aantal cadeaus krijgen. Ook zou je kunnen zeggen dat Sinterklaas vast een aantal cadeaus nog in de zak thuis doet, dus dat ze dan nog iets krijgen, Maakt het ze niet zoveel uit dan zou ik het gewoon bij die 2 cadeaus houden die ze al krijgen en eerlijk aangeven dat jullie hard gespaard hebben voor sinterklaas en jullie het geld niet hebben om meer cadeaus te kopen.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het maar een vreemde actie om zoiets te whatsappen.

Maar goed, jij hebt het op een bepaalde manier geregeld en daar heeft ze het maar mee te doen. Je hebt geen geld voor extra cadeaus en thats that. Daar moeten ze het dan maar mee doen, vind ik. Je bent de baas over je eigen leven en kunt de pakjesavond prima voor jouw gezin invullen. Daar heeft een buitenstaander verder niets mee te maken. Hoeveel andere sinterklaasfeesten er ook worden gegeven.

Deel Deze Pagina