Na hoeveel dagen Cervixslijm eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sophieee1990, Apr 28, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophieee1990

Sophieee1990 Actief lid

Nov 5, 2022
    111
    128
    43
    Female
    Hi ladies,

Een vraag, want zwanger raken is met hogere wiskunde heb ik soms het idee.
    Volgens de menstruatiekalender moest ik op donderdag 20 april een eisprong krijgen.
    Echter was ik de hele week niet thuis voor werk, dus geen ovulatietesten bij me. Op dinsdag 18 april dacht ik wat Cervixslijm te bespeuren. Nouja er zat wat nattige afscheiding in mijn ondergoed en dat voelde ik de gehele dag wel een beetje constant (het is allemaal zo’n charmant proces).
    Op vrijdag 21 april was ik weer thuis, dus geklust met m’n man die vervolgens zaterdag op zijn beurt voor zijn werk vertrok voor een aantal dagen. Maar goed volgens de menstruatiekalender was die vrijdag nog een mogelijke vruchtbare dag, dus niet geschoten is altijd mis. Ik heb die vrijdag ook een ovulatietest gedaan en die was negatief. Zaterdag 22 april heb ik er 3 gedaan. Die van 10 uur in de ochtend was negatief, die van 1 uur ‘s middags leek positief en die van 6 uur in de avond negatief (zie foto). Wellicht was die van 1 uur ‘s middags dan wel vals positief, het was ook niet echt een mega knaller.
    Nu denk je wellicht waarom doe je zo laat nog een ovulatietest, nou omdat mijn eisprong dus vrijlaat is. Ik ben 2x zwanger geweest terwijl ik volgens de statistieken eigenlijk al een paar dagen daarvoor een eisprong had gehad. De eerste keer gekozen voor een abortuspil, ik was nog heel jong. De tweede keer werd het helaas een miskraam. Niet gepland, wel heel erg gewenst. Maar helaas. Dit was afgelopen november. Voor de miskraam altijd een nette cyclus van 28 dagen. Na de miskraam drie keer ongesteld geworden en cycles van 28 dagen. Nog maar drie keer ongesteld geweest omdat ik na heel veel ellende een curettage heb gekregen. Dus 3 maanden moeten tobben uiteindelijk.
    Mijn vraag is na hoeveel dagen of misschien wel uur krijg je een eisprong?

sorry voor het lange verhaal maar wil graag een beeld schetsen en kunnen jullie even met mij meekijken of denken.

thank you!

Attached Files:

2. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,783
    7,391
    113
    Female
    Op de vraag van je topictitel: ik heb meestal 4-5 dagen voor mijn eisprong al eiwitslijm.

Je ovulatietest vind ik er erg positief uitzien. Als zondag dan je eisprong was, heb je met de gemeenschap van vrijdag nog prima een kans.

3. Sophieee1990

Sophieee1990 Actief lid

Nov 5, 2022
    111
    128
    43
    Female
    thanks voor je reactie! Ja die andere ovulatietest ernaast was in de ochtend. Die van de avond heb ik geen foto van gemaakt maar daar was niet eens een streepje op te zien zo wat. Dus vraag me af of het klopt en niet vals positief was. Maar we gaan het zien. Weet ook niet zo goed wanneer ik een zwangerschapstest moet doen omdat m’n cyclus nu langer is. Wil ook niet te vroeg gaan testen.

4. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

Aug 1, 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Oh ik begrijp je verwarring volledig :roflmao: ik denk dat het bij iedereen wat anders is, en dat iedere cyclus ook een beetje anders kan zijn. Ik noteer mn symptomen in een app (Flo) en probeer vooral te vertrouwen op mn lichaam. Ovulatietesten maakten me onzeker. Hier na het verlies van onze dochter een paar vreemde rondes gehad, zal wel vergelijkbaar zijn met na een miskraam denk ik. Een lijf kan zo ontregeld zijn! Helaas is het zwanger worden voor velen onder ons al lang niet meer zo romantisch :roflmao: probeer vooral te letten op signalen van je lijf. Voel je de “opbouw” naar je ei? En na je ei, voelt je lijf dan anders, slijm is idd een supergoede indicator..

En dan optimaliseer je zo je kansen, maar jammer genoeg blijft het een kansspel en schiet de een sneller raak dan de ander :rolleyes: komt goed :thumup:

5. Sophieee1990

Sophieee1990 Actief lid

Nov 5, 2022
    111
    128
    43
    Female
    wat heftig dat je je dochter bent verloren..
    ik snap dat die ovulatietesten je onzeker maken. Ik doe ze liever ook niet meer, omdat ik weet dat ik wel zwanger kan raken en ergens het gewoon moet loslaten en gewoon wat actiever moet zijn tijdens de vruchtbare week.
    Ik voel aan m’n lichaam echt niets. Ook niet als ik ongesteld ben trouwens. Het enige wat ik dus merk is dat cervix slijm maar ook niet elke maand.
    Dus nog even door tobben en over paar dagen maar testen.

Share This Page