Ik zeg ook niet dat jij dat gezegd hebt... Ik heb het over ons land waar alles wel vreselijk slecht en oneerlijk geregeld is!
Wat is daar nou oneerlijk aan ? Iedereen heeft daar toch gewoon recht op ? Moet ze dan dr toeslagen uitgeven en het zelfde bedrag sparen van de rekening van dr man ?? Wat maakt het nou uit wat zij met dr toeslagen doet ?? Word echt met de dag gekker Kan dr een lijst van maken Men bepaalt hoeveel en wat voor vlees je eet Men bepaalt dat je geen vlees mag eten als je een dierenvriend bent Men bepaalt hoe en waar aan je je toeslagen uitgeeft Men bepaalt wat je wel en niet op je FB mag zetten Tjieeeesus Get a life people !
Ik zou stoppen. Maar dat ligt er ook aan hoe erg je het op je zin hebt naar je werk. Als je er weinig aan verdient, maar wel veel plezier/voldoening/uitdaging/afleiding uit haalt, dan is dat misschien meer waard dan het lage bedrag wat je er aan overhoud? Ik ben zelf ook bewust thuisblijfmama, vind het heerlijk, kleine man is nu 7 maand en nog nooit bij een oppas geweest. Altijd bij een van ons, we maken alles mee, hoeven hem nooit te missen. Ik vind het persoonlijk erg prettig. Wel verveel ik me soms en mis ik wat uitdaging. Daarom zit ik vrijwilligers werk te overwegen. Ook mis ik wat sociale contacten maar dat komt omdat we uit de buurt van vrienden en familie zijn verhuist en ik geen rijbewijs heb. Maar daar ga ik aan beginnen en dan is dat ook opgelost. Heb zeker geen spijt van mijn keus om thuis te blijven. Succes met overpeinzen!
Nee hoor ik hoef helemaal niks te bepalen! Ik vind het gewoon erg krom geregeld dat het loont om te stoppen met werken. Dat het kan dat er in de tijd dat mensen veel moeite moeten doen om rond te komen, er flink bezuinigd moet worden vooral bij de iets hogere inkomens (waar inmiddels een hoop geld vandaan moet komen) het mogelijk is op deze manier geld te krijgen. Niks mis mee als je het nodig hebt om rond te komen maar als je dit krijgt en er gewoon van kan sparen denk ik waar zijn we in Nederland mee bezig? Geen verwijt naar jullie als thuisblijfmoeder, als je er recht op hebt ben je gek als je het geld niet accepteerd. Maar bekijk het eens vanuit mijn (en nog vele met mij) kant. Mijn man verdient iets meer waardoor wij geen recht hebben op toeslagen. Om te kunnen sparen moet ik heel hard werken hoor. Daarnaast hebben ze vOor de bezuinigingen bedacht dat wij "zomaar" even 75 pm meer moeten betalen aan het Kdv. Daar tegenover staat een groep die geen werk kan vinden, naar de voedselbank moet om te kunnen eten omdat ze zelfs met toeslagen niet rond kunnen komen. Dan wordt hier gesproken over mijn baan opzeggen en van de toeslagen sparen.
@ twinkle star, uhh Waarom zou je niet aanvragen waar je recht op hebt. Al gooit ze het over de schutting heen, ze heeft er recht op. Als je dingen moet laten omdat andere mensen het slechter hebben kun je bezig blijven.
mensen maak je wat minder druk pfff ik zou zeggen, doe waar jij je goed bij voelt! ik ben al vanaf februari bij huis en kwam er vorige maand pas achter dat ik recht heb op toeslagen. heb ze dus niet nodig maar laat de belasting diens ze ook niet houden, ben toch gekke henkie niet. aangezien onze meid vanaf volgende maand naar de psz gaat betalen we van die toeslagen de psz en houden we weer geld over voor andere dingen. ik zeg 1+1= precies!
maar dat is toch met alles zo twinkle star.. overigens ligt het ook enorm aan je hele uitgavenpatroon en vast lasten. Ik weet niet hoe jullie wonen bijv.