Wat zouden jullie er van vinden als je broer/zus hun kindje een naam zou geven die maar met 1 letter verschilt van jullie zoon of dochter? Dus bijvoorbeeld Mick en Nick, Sara en Lara, Lisa en Liva?
Vind dat diegene dat zelf moet weten. Er heerst geen alleenrecht op een naam, en in dit geval is het niet dezelfde naam. Ik zou het anders vinden als je weet dat de naam gevoelig ligt bij de persoon ( bijv wegens overlijden kindje), maar als die persoon ver van je afstaat kun je daar ook niet allemaal rekening mee houden vind ik.
Nee precies, in dat geval zou ik er ook niet eens over nadenken. Ik heb er zelf ook geen probleem mee, maar ik vroeg me af hoe dit voor de andere 'partij' zou kunnen zijn. Vooral omdat het dichtbij is.
Behalve bovenstaande redenen, vinden de oom en tante het misschien niet eens een punt, maar gaat het je zelf op een gegeven moment mogelijk storen ('waarom hebben we geen andere naam bedacht?').
Hangt van de klank af. Sara en Lara vind ik heel anders klinken. Nick en Mick nagenoeg hetzelfde. Als het een vernoeming is naar eenzelfde familielid vind ik de klank weer minder belangrijk, dan hebben de anderen ook bewust voor (een variant op) de naam van een familielid gekozen. En dan is een letter verschil prima.
Ik zou het niet doen. Zou het zelf niet zo handig vinden als je en kind roept of over iemand praat. Je luistert dan meer naar de algehele klank en nu moet je extra goed luisteren voor die ene letter verschil wie ze nu bedoelen. Bovendien vind ik het niet zo origineel. Er is wel een verschil tussen een neefje/nichtje die je 2x per jaar ziet en nooit over spreekt, of iemand die elke maand langs komt vind ik.
En nu slaat de twijfel toch weer toe! Haha! De naam die we in gedachten hebben heeft naar mijn idee wel een ander karakter.. maar ook dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ontzettend lastig! Vooral omdat de naam wel erg leuk bij die van onze dochter past
Wil je de namen niet plaatsen? Of stuur anders een privé bericht.. Wil best meedenken maar het is nogal lastig als je de namen niet noemt.
Ik zou er niet snel voor kiezen en zou het denk ik ook niet heel leuk vinden, maar als het voor jullie al en tijdje de naam is: nu niet meer switchen hoor.
Ligt eraan. Bij een originele naam zoals onze dochter zou ik t niet geslaagd vinden. Stijn en Tijn of Lise en Lisa ook niet.. Maar bij sommige namen vind ik het geen probleem
Ik zou het niet leuk vinden als mijn zus dat zou doen. Dan ben ik toch wel wat egoistosch denk ik, er zijn genoeg namen om uit te kiezen. Moet het dan perse op de naam van mijn kindje lijken? Maar als mijn zus een hele goede reden zou hebben, tja, dan gun ik haar haar droomnaam ook wel weer
Ja het is wel een andere naam. Ik vind het zelf ook een ander soort naam, ook al is het maar 1 letter verschil. Ook zijn de combinaties van namen van kinderen ook heel anders. Maar ja, ik snap het ook heel goed als mensen het niet leuk zouden vinden. Ik plaats de namen liever niet in het topic..
Ligt erg aan de naam fenne en fenna zou ik niet doen maar lara en sara zijn voor mij wel verschillend genoeg. Het is denk ik erg persoonlijk hoe de namen voor iemand klinken en of je dat leuk vind om als nichtjes/neefjes bijna dezelfde naam te hebben.