Geen eisprong?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dreamer78, Jul 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer78

Dreamer78 Lid

Feb 24, 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Ik ben sinds december 2007 gestopt met de pil (Marvelon) na ruim 14 jaar omdat we een kinderwens hebben.
    In maart en april meen ik een eisprong gevoeld te hebben (steekjes, de ene keer links en de tweede keer rechts).
    In mei ben ik aan het begin van mijn cyclus gaan tempen bij Fertilityfriend. Er kwam een kruis om de eisprong aan te geven maar het verdween weer. Geen duidelijke stijging, wel vruchtbare afscheiding. Na 39 dagen werd ik "ongesteld," een lichte bloeding.
    Nu zit ik op dag 25 van mijn cyclus en Fertilityfriend had op dag 14 mijn eisprong gedetecteerd maar haalt vanmorgen het kruis WEER weg. :cry: Wederom ook geen echte duidelijke temperatuurstijging (op een enkele keer na) dus ik had de bui al zien hangen.

Wat moet ik hiervan denken? Kan het zijn dat mijn cyclus zich nog niet heeft hervat (toch wel 2 keer een cyclus van 34 en 30 dagen met vermoedelijk wel een eisprong!) en is dit "normaal" of in ieder geval acceptabel na mijn pilgebruik? Ik ben dus in december gestopt...zit er de kans in dat er echt iets niet klopt?
    Ik weet niet waar ik goed aan doe! Zou ik doorgestuurd worden als ik hiermee naar de huisarts stap of kan dit erbij horen en hebben meer meiden dit zo lang nog na stoppen met de pil? En hoe betrouwbaar is dat tempen? Zegt dat alles of kan er ook een eisprong zijn zonder dat de temperatuur dit aantoont? Moet ik ovulatietesten gaan doen? :rolleyes:

Het biologische klokje tikt door...ik ben inmiddels 30...tja en als er geen eisprong is, dan kunnen we klussen wat we willen!

Alvast bedankt voor de genomen tijd.

Groetjes,
    Een bezorgde ik!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Dreamer78,

als je echt inzicht wilt krijgen in je cyclus kun je beter even contact opnmen met de HA, die stuurt je echt niet direct door, want het is inderdaad niet vreemd dat je lichaam zich nog aan het reguleren is. 14 jaar is best lang voor het slikken van de pil en een kinderwens erna. Dus geef je lichaam echt maar eens een jaar de ruimte. Ik snap dat het ingewikkeld is om een goed beeld te krijgen van je cylcus, maar ga maar eens door met fertilitfriend. Tempen is niet heel betrouwbaar, want soms zijn het marginale verschillen. Klussen om de dag is meer dan voldoende in je vruchtbare periode. Reken deze uit adhv je bekende cycli. Wellicht is het vor jou inderdaad wel en idee om ovulatietesten te doen, kun je gerichter klussen ;)

Groetjes Brigitte

Share This Page