twijfel twijfel wel of geen 3de kind

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flowertje, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Helemaal mee eens! Zo denk ik er precies over..

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.306
    1.466
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als ik 5 jaar jonger was geweest (word in juli 41 jaar) dan waren wij ook nog voor een 3e gegaan. Niet dat het bij ons makkelijk ging. Bij de oudste 2,5 jaar in de MMM gezeten (4e IUI raak) en bij de jongste 2 jaar in de MMM (3e IVF raak) gezeten. Maar als ik dan eenmaal zwanger ben vind ik het heerlijk, heb makkelijke zwangerschappen en bevallingen (van 4 uur en 54 minuten:D). Helaas vind ik mijzelf nu te oud dus zijn wij compleet.

Mijn schoonzusje en zwager hebben heel lang twijfels gehad en toen mijn jongste geboren is ging het bij hun helemaal kriebelen en werd ze zwanger, helaas bij 16 weken een vroeg geboorte maar nu is ze weer 16 weken zwanger en gaat alles goed. Haar kinderen zijn 6 en 8 jaar als de baby geboren wordt. Maak ik het toch nog van heel dichtbij mee, heerlijk.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.558
    36.537
    113
    Hier ook lang getwijfeld en uiteindelijk zijn we er wel voor gegaan. Financieel kan het gelukkig goed, al moet ik zeggen dat het er toch best inhakt. Vooral de kosten voor het kdv en de winterjassen en schoenen etc. Maar gelukkig hoeven we ons daar niet zo druk om te maken op dit moment (je weet natuurlijk nooit wat er nog komt in de toekomst).

Onze jongste is echt het kersje op de taart, zo voelt het en nu zijn we ook echt compleet. Het is een geweldig mannetje en we zijn ontzettend blij met hem, maar het heeft ook een keerzijde.
    Voorheen ging ik er wel vanuit dat we hem er wel bij zouden doen, hij zou wel meegaan in het ritme van de andere 2, nou mooi niet dus. Hij is de pittigste van alledrie (en de oudste was een huilbaby, dus dat zegt wel wat haha) en het valt mij zwaar tegen als ik er een dag alleen voor sta.
    Buiten dat weet ik dat deze fase voorbij gaat en zou ik nooit terug willen. Zwaar is het zeker, maar spijt heb ik niet.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vraag me af wat sommigen onder 'nodig' verstaan. 4 verschillende sporten en clubs is echt niet nodig voor een kind hoor. Dure kleding ook niet.

5. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Een heleboel dingen kun je zo duur maken als je wilt. Ik koop bijv kleding een seizoen vooruit ( zoals jassen en spijkerbroeken en rokken) dit werkt hier prima. Ene keer merk andere keer niet. Ook schoenen kun je prima in de uitverkoop kopen, vaak heb ik zoals dit keer geluk en dan staan er nog schoenen van vorig seizoen die bijna de helft goedkoper zijn als de nieuwe collectie wat soms de zelfde schoen is alleen andere kleuren.

Sporten hoeft ook niet mega duur te zijn en ze hoeven heus niet op 4 sporten tegelijk. De oudste zit nu op zwemles ( dat moet nu eenmaal) en zit op gymles dat kost 22 euro per 3 maand en is wekelijks 3 kwartier. Nu willen beide meiden graag op streetdance en dat kost 12.50 per maand.

Hier dus 3 kids en ik vind het heerlijk genieten. En nee wij hebben geen auto waar 3 stoeltjes in kunnen maar voor die paar km die wij rijden kopen we geen nieuwe auto. Dus als mijn man er niet is zit de maxi-cosi voorin. Is hij er wel dan en het is fietsbaar gaan ze fietsen. En anders is het stoeltje kind stoeltje.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier onverwacht zwanger van de 3de.

Het was niet onze keuze geweest om voor een derde kindje te gaan. Ik mis best wel wat tijd voor mijzelf en dat wordt alleen maar minder. Ik herken erg de onzekerheid die Umm schetst. Kan ik het wel aan. Soms ben ik om 10:00 al gesloopt. We hebben slechte slapers, al gaat dat nu stukken beter! Daarnaast allebei een behoorlijk drukke baan.

Ik herken dus niet de kriebels. Maar ik zou ook niet alleenop basis van die kriebels een beslissing nemen. Ook de praktische kant vind ik heel belangrijk.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mee eens!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier trouwens ook geen nieuwe auto hoor. Mijn jongste 2 zitten wel in een autostoel, de oudste van bijna 5 op een verhoger. Vinden sommige mensen 'levensgevaarlijk' maar we zitten denk ik maar 1 keer in de maand of 1 keer in de 2 maanden als gezin in de auto, ik heb zelf geen rijbewijs en mijn man is weinig thuis.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee maar met 3 heb je al wel 3 sporten incl. de kosten voor sportkleding en de tijd die erin zit. Onze zoon voetbalt, tenue, 3 verschillende voetbalschoenen (kunstgras, veld en zaal) kost best wat steeds als ze groeien weer nieuw. Dochter heeft gedanst dat viel mee maar zit nu op paardrijden. Duur en idd niet "nodig" maar mijn ouders hadden het niet breed en mijn hart lag bij paarden maar mijn ouders konden het niet betalen en ik heb dat als heel vervelend ervaren. Ik wil daarom mijn kids graag iets laten doen wat ze graag willen zolang ik dat kan betalen. Als ik dan zou moeten kiezen tussen een 3e kindje en allemaal iets inleveren of 2 kindjes die ik bepaalde dingen kan geven waar ze hun gevoel in kwijt kunnen kies ik toch voor het laatste.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Maar hoe weet je dan al van tevoren dat je kinderen op allemaal dure sporten willen? Zowel mijn zus als ik zaten niet op sport, mijn ouders hadden het best kunnen bekostigen en ze moedigden ons ook daartoe aan maar wilden allebei absoluut niet. Gelukkig werden we er ook niet toe gedwongen (want dat komt tegenwoordig ook regelmatig voor...).

Volgens mij wil ieder meisje wel paardrijden trouwens... Is echt zo'n fase.

11. twinkle star

Sowieso moeten ze op zwemles, dat kost tegenwoordig een smak geld. Ik vind het voor de contacten en beweging goed dat ze een sport beoefenen ze mogen zelf kiezen wat. Je kan idd van te voren niet weten welke sport ze gaan doen maar in elke sport zit aardig wat geld als ze nog in de groei zijn. De contributie van de voetbal valt mee maar de kleding, tijd en benzine kost aardig wat. Wij konden van te voren ook niet weten dat hij hier goed in is en redelijk hoog speelt waardoor we regelmatig Nederland door moeten. Wat zeg je dan? Nee dat mag niet? Ik vind het belangrijk dat kinderen ook leren hun droom na te leven.

Paardrijden een fase, bij sommige meisjes misschien wel. Ik heb altijd willen rijden ook toen de paardenmeisjes tijd voorbij was. Onze dochter heeft geen vriendinnetjes die rijden, ook ik had haar nooit over paardrijden verteld. Het kwam uit haar zelf en hier legt ze echt hart in. Dus of je bij een fase kan spreken bij een 8 jarige die nog nooit over paardrijden gehoord en het liefst alle dagen op de manege zou willen doorbrengen die ook tijdens de lessen erg geconcentreerd oplet en steeds verder en meer wil leren, vraag ik me af.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wij hebben 3 kinderen en proberen of er nog een vierde bij komt ;)

En ja, ik heb bij elke zwangerschap (5x) twijfels gehad, om hoe het allemaal zou gaan, of ik het zou redden etc. Wat ik wel vind (bij mij tenminste)

Bij de eerste moet je alles nog leren, je bent blij als je aan het einde van de dag een doek over tafel hebt gehaald, een was hebt gedraaid en de stofzuiger hebt kunnen gebruiken.

Bij de 2e gaat dat al wat makkelijker, ben je veel sneller in een ritme, ben je beter aan het plannen (bij de 1e moet je dat nog leren)

Bij de 3e draai je je hand er niet meer voor om, ik heb meestal om 8 uur 's morgens mijn hele huishouden al aan kant, een was gedraaid en mijn groenten al gesneden :cool:

Mijn advies is: Wacht nog even, stel jezelf een bepaalde tijd, bijv een half jaar, en kijk dan of de wens er nog is, zo ja, en kun je het financieel doen etc, ga er dan gewoon voor, mijn ervaring is dat het allemaal "vanzelf wel loopt".

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Waarom MOETEN ze op zwemles?

Kijk ook en sport kun je zo duur maken als je zelf wil. Paardrijden ik vind en kosten meevallen hier op de club. Ik rij vanaf mijn 6de jaar.
    Maar duur heeft het niet te zijn.
    Voetbal is hier 83 euro per jaar. 2 keer nieuwe schoenen (50 euro) scheen beschermers sokken schorts slidingbroek en shirts 2x 120euro. Dus kom je op 250 euro per jaar. Ik vind dat wel meevallen

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier is de zwemles trouwens niet verplicht en krijgen ze nog schoolzwemmen.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Vroeg ik me ook al af. Volgens mij is het wettelijk niet verplicht (op sommige scholen hebben ze ook nog schoolzwemmen dus als de school waarop je kind zit dit ook doet dan hoef je het als ouder sowieso niet meer apart te bekostigen lijkt me?), maar denk eerder dat het "wenselijk" is tegenwoordig, en eigenlijk vroeger zelfs al, als je kind kan zwemmen. Iemand die niet kan zwemmen is echt een buitenbeentje, maar iemand die niet op volleybal of voetbal heeft gezeten bv. niet echt.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier ook maar toch doe ik dochter op zwemles. Dit omdat je niet kan voorspellen hoe lang school zwemmen nog blijft, veel scholen bezuinigen erop!
    En schoolzwemmen is pas vanaf gr3. Ik hoop dat ze voor die tijd al haar A heeft.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind jij het dan niet belangrijk dat je kind kan zwemmen?

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik heb makkelijk praten ik heb ook geen zwemdiploma maar kan wel zwemmen :D
    Ook geen schoolzwemmen oid gehad.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Zowel mijn moeder als man hebben geen zwemdiploma, ook geen zwemlessen gehad zelfs maar kunnen wel gewoon zwemmen. Ik heb wel zwemles gehad en deed er jaren over om mijn A te halen (maar denk ook wel dat dat te maken heeft met mijn pdd-nos). Volgens mij had ik er zelfs niet helemaal recht op, dat papiertje, maar hadden ze me maar gematst omdat het anders zo zielig was...

20. twinkle star

Omdat we in de buurt heel veel water hebben en ik het heel belangrijk vind dat ze diploma's hebben zodat ze gewoon kunnen buiten spelen, ze kunnen zwemmen op vakantie en gewoon naar zwemfeestjes kunnen van jarige vriendjes. Bij de oudste twee bestond schoolzwemmen nog in groep 4 (inmiddels afgeschaft) maar ik vond het belangrijker dat ze eerder konden zwemmen.

Paardrijden kost hier 55 euro pm, onze meid is de afgelopen tijd flink gegroeid en is aan haar 3e rijbroek en 2e paar laarzen bezig.

Voetbal hier 150 per seizoen. Verplicht trainingspak, tenue, veldschoenen, kunstgras en zaal. Kleding dit jaar 2x moeten aanschaffen ivm groei, zaal en kunstgras ook. Veldschoenen inmiddels 3e paar ivm slijtage.

Deel Deze Pagina