Omdat de jongste uit haar peuterbedje is gegroeid zijn we van plan om de kinderkamer onder handen te gaan nemen. Ze slaapt samen met de oudste op 1 kamer vanwege ruimtegebrek. Nu was het plan eerst om voor de oudste een halfhoogslaper te kopen en het bed wat ze nu heeft gebruiken voor de jongste. We zijn al bij een paar bedden wezen kijken maar nog niks naar ons zin gevonden. Gisteren zagen we bij Yisk een stapelbed staan en mijn man was er helemaal weg van. Lekker stevig en solide maar niet echt mijn smaak. Ik denk ook dat een stapelbed niet praktisch is met bv opmaken, ik ben al niet zo lang. Twijfel nu dus over de volgende opties: -het ideale bed van mijn man maar totaal niet mijn smaak:Stapelbed PLOVSTRUP 90x200cm metaal | JYSK -stapelbed waar ik dan voor zal kiezen:Stapelbed Pink van Thuka. Normaal 299 EURO Nu vanaf 199 EURO. -Of toch verder zoeken naar een halfhoogslaper. Waar zou jij voor kiezen ?
Ik zou niet zo snel het metalen bed kiezen. Onze buren hebben er zo een, en ik word langzaam aan gek van het gepiep van dat bed als de kinderen zich omdraaien. Daarnaast vind ik het tweede bed ook een stuk mooier voor meisjes
Ik vind het tweede bed ook mooier. Maar zie jij jezelf het bovenste bed verschonen. Met zwaar beddengoed t trapje op, net op bed krijgen etc. Ik zie t mezelf niet doen en zou reden zijn om het niet te doen.
Absoluut de tweede, maar dat is vooral smaak. Het eerste bed kun je ook zo leuk aankleden, maar wat nietverwacht al zegt: dat gekraak van ijzer is verschrikkelijk. Wat je ook kunt doen is deze van Ikea:KURA Keerbaar bed - IKEA Je kunt dan bv het matras van je oudste onderop leggen. Of bijvoorbeeld het bedje van de oudste er dwars onder schuiven.http://www.flexakinderbedden.com/wp-content/uploads/2013/12/flexa-classic-hoekstapelbed-whitewash.jpg
Toevoeging: Ik vind een stapelbed dat echt vast zit aan elkaar zo beperkt. Mocht het niet bevallen, zo hoog slapen, dan zit je er aan vast. Je hebt ook stapelbedden die uit losse elementen bestaat (dus twee losse bedden op elkaar).
Dat is dus ook mijn twijfel bij het metalen bed. Buiten dat ik het niet mooi vind ben ik dus ook bang voor het gepiep en gekraak. Ik heb er vroeger zelf ook eentje gehad en vond dat dus verschrikkelijk. Het idee om het ene bed er dwars onder te zetten was dus ook mijn eerste plan. Het bed is nog prima voor de jongste om te gebruiken. Alleen de halfhoogslapers die wij gezien hebben leken niet echt stabiel. Daarom dat mijn man ook voor het metalen bed kiest. Ik vind het tweede bed ook mooier maar ben bang dat het ook niet echt een solide bed is. Het ligt ook niet echt bij ons in de buurt om even te gaan kijken. Vandaar mijn vraag om advies van jullie. Is er misschien iemand bekend met het onderste stapelbed.
Onze zoon wordt in januari zes, en opa maakt een hoogslaper. Maar ik zag dat er bij ikea ook wel hoogslapers te koop zijn. Ik wil er juist 1 die wat hoger is. Omdat je er dan zelf ook onder kan gaan staan. Ik ken 2 jongens die een half hogerslaper hebben en die spelen er amper onder, is meer een opbergplaats onder de halfhoogslaper. Dus vandaar gaat mijn eigen voorkeur uit naar een hoogslaper, zodat er meer ruimte is om te staan onder het bed. In jullie situatie kun je dan het peuterbedje onder de hoogslaper zetten of een leuke speelhoek voor beiden onder de hoogslaper maken. Succes!
Wij hebben uiteinxelijk voor een half hoogslaper gekozen. Een houten. Wit. Van leen bakker. Maar dan via marktplaats. Precies goed! Google even op middenslaper tim. Dat is m.
Hier hebben de kinderen een halfhoogslaper (ze zijn nu 7 en 10, maar slapen er al een paar jaartjes in..) en wat heb ik daar een SPIJT van. Het zijn ondingen om op te maken en je kunt helemaal niet even lekker erbij kruipen op bed om bijvoorbeeld voor te lezen of een gezellig verhaaltje te vertellen. Ik wilde dat ik ze nooit had gekocht.. Een leuk laag bed (of bedbank, volgende keuze voor mijn dochter) echt vèèl leuker gevonden..
Wij hebben zo'n metalen hoogslaper voor de oudste 2. 2 losse bedden past echt niet als ze ook nog iets van loopruimte willen. Dat gepiep en gekraak herken ik echt niet! hij piept misschien iets als ze erin klimmen, maar niet als ze zich omdraaien. Lijkt me juist dat je dat bij een houten bed sneller hebt. Het opmaken van het bovenste bed is niet superhandig ik doe het meestal wel staand naast het bed en schuif het bed dan iets van de wand. Maar je kunt er ook even opklimmen en het zo doen. Op de trap met zwaar beddengoed is natuurlijk onzin, zo'n bed is niet metershoog dus je kunt het er gewoon alvast opleggen (desnoods gooien) en dan er zelf opklimmen. Je kunt inderdaad niet makkelijk even een kusje geven, maar af en toe klim ik er gewoon zelf op en geef de oudste zo een dikke knuffel. Een hele hoogslaper zou ik nog niet zo snel doen voor een 6 jarige. Je kunt ook via marktplaats kijken, scheelt vaak ook weer aardig wat geld. En het metaal is best neutraal in een kamer, met leuk beddengoed valt het bed amper op.
Hier helaas ook geen ruimte om 2 losse bedden weg te zetten. We zijn ook bij Leenbakker wezen kijken en hebben die halfhoogslaper ook gezien. Mijn dochter was er helemaal weg van vanwege de Hello Kitty aankleding. Wij vonden de kwaliteit ervan wat minder. Morgen maar weer op pad,misschien dat we nu wel wat gaan vinden.
Hier wordt het de halfhoogslaper van flexa whitewash. Reden is dat dit bed weer laag gemaakt kan worden of juist hoger.
Gister zowat heel stad en land afgereden voor een bed en uiteindelijk geslaagd bij de woonboulevard hier in het dorp. Hier hadden ze ook de middenslaper Tim met de Hello Kitty aankleding dus de kleine meid moest en zou dit bed hebben. Wij hadden inmiddels een andere halfhoogslaper gezien die er wat solider uitzag maar die had geen aankleding dus die was te saai volgens haar. De verkoper adviseerde ons ook dit bed als we er langer dan een paar jaar plezier van willen hebben. Bij dit bed zat ook een matras en lattenbodem maar een matras hebben we al. Omdat onze kleine meid zo over die Hello Kitty bleef zeuren zegt die verkoper dan hebben we een deal. Ipv een matras doen we er de aankledingsset van H K erbij. Die paste schijnbaar ook op deze hoogslaper. Zo gingen we allemaal tevreden de deur uit.