Halve dag Kdv?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by lin2011, Oct 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Hoi

Wij hebben niet veel opvang nodig als ik weer ga werken. 1dag naar opa en oma en een middag Kdv is het idee. Kdv geeft aan dat t pedagogisch beter is om een hele dag opvang te doen..
    Ze laten deze week weten of 5uur opvang mogelijk is. Maar is dat echt zo onze dochter is dan 7mnd als ze gaat?

-Kwa kosten scheelt het echt veel de helft.
    -Dit Kdv zit op 5min lopen en is ook de enige in t dorp. Dus kwa tijd scheelt t enorm als ik naar n ander dorp/stad moet.
    -het Kdv zit samen met basisscholen cb in 1 gebouw
    -kindjes uit de buurt gaan ook daarheen en ze leert dus ook al kindjes kennen
    -die halve dag is waarschijnlijk tijdelijk ivm het werk van mn vriend dan wordt t n hele dag.

Ik hoor graag voor en tegens.

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

Qua wennen is een dag weinig, als je het pedagogisch gezien bekijkt. Maar of het dan een hele of een halve dag is maakt denk ik weinig uit. Het kdv wil natuurlijk liever dat je een hele dag komt omdat ze ws niet zo snel nog een kindje voor het andere dagdeel vinden en dus inkomsten mislopen.

Maar in deze tijd is het voor hun soms ook: of inkomsten voor een halve dag, of geen inkomsten en dan willen ze nog wel eens akkoord gaan. Je kunt het dus best proberen.

Mocht je kindje toch moeilijk wennen die ene dag dan is een gastouder misschien wel fijner.

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Thanks ja ik zag zelf dat verschil ook niet zo. Betreft een woe middag dus toch n stille dag op de meeste Kdv. Maar ze zei dat ze dan ook minder leidsters hadden..
    Wacht t belletje af maar vroeg me af of t uitmaakte. Want ze gaat nu al elke donderdag naar opa en oma en dan ook n halve dag om gewent te raken en kan ik ook ff ea doen. En dat gaat prima. Geen verschil met thuis kwa eten slapen gedrag.
    Ze is ook wel een makkelijke baby.

Gastouder vind ik zo afhankelijk want ben die andere dag ook al aangewezen op opa en oma en bij ziekte, vakantie zit je al snel.
    En vind andere contacten ook wel heel leuk voor haar.
    Ze blijft natuurlijk geen baby en dan is misschien de overstap naar 1hele dag ook minder groot bij Kdv

4. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Bij ons is het ook minimaal 2 dagdelen, volgens mij is dat bij de meeste KDV zo. Wat daar de precieze reden van is weet ik eigenlijk niet.

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Net gebeld. Het kan !
    Gaan t gewoon proberen

Share This Page