Hoi , Ik ben benieuwd naar of jouw man/vriend vitamines slikt of heeft geslikt om het zwanger worden te bevorderen? Zoja, welke? (en multivitamine of losse pilletjes?) En, indien je al zwanger bent (geweest), denk je dat het heeft geholpen? Ik ben benieuwd! Groetjes Mammietammie
Nog niet zwanger! zit in de MMM vanwegen pcos. Manlief heeft goede zwemmers, maar het kan altijd ''beter'' denk ik dan! man krijgt: gravitamon muti (advies gynaecoloog) vitaminde D3 (bevorderd beweeglijkheid) selenium/zink iedere dag een vers geperste jus van sinaasappeltjes en citroen voor extra vitamine C ! overal onderzoeken gelezen dat dit de beste combi is!! daar gaat niet alleen aantal maar dus ook beweeglijkheid mee vooruit! Dus aan mijn man licht het sowieso niet hihi nu ik ook haha! secces met zwanger worden
Sinds de slechte uitslag van de semenanalyse door chemo is mijn vriend het volgende gaan slikken (alle pillen 1 per dag): - Semenax (online te bestellen) - Maca (de Tuinen) - Selenium & Zink (de Tuinen) - Foliumzuur ( De Tuinen) - Visoliecapsules, Omega 3, 6, 9 (De Tuinen) - Vitamine B, B12, C, D en E (kruidvat/Etos) - Elke ochtend Havermout - Af en toe een bakje pitten (zonnebloem bv) Hij start met 5 milj. in hoeveelheid (ipv 20 milj) en 0% beweeglijk! ICSI traject is in opstart.. En nu niet meer getest, heb alleen gister een vaag streepje gehad op mijn zwangerschapstest (zie album) dus als ik echt zwanger ben zeg ik: gebruiken die vitamines! Zelf heb ik gelikt: - Tarwekiemolie (De Tuinen, elke dag 2 eetlepels) - Etos zwanger worden pillen (Etos, 2 per dag) - Teunisbloemolie (De Tuinen, 3 per dag) - Gember (De Tuinen, 1 per dag)
Mijn vriend slikt de vitamines van Kruidvat (alles in 1), maar weet even zo niet meer de exacte naam...
@semenax, ik heb gekeken maar ik vind het niet eens zon vaag streepje! er staat gewoon een tweede streep wanneer is je NOD? ik zeg alvast voorzichtig proficiat meis!!! super! en nu dus spontaan of dmv icsi ? ik vergat het idd te zeggen! mijn man neemt idd ook omega visolie en nog mucuna pruriens en dus gravitamon muti ,vitaminde D3, selenium/zink (pharma nord goed opneembare vorm) iedere dag een vers geperste jus van sinaasappeltjes en citroen voor extra vitamine C ! wij doen aan zelfinseminatie aangezien mijn man door penetratie erg lastig kan klaarkomen helaas... en hij had 29miljoen per ml ! op het moment van onderzoek was het na 3 dagen 2ml, nu is het al in 1 maand tijd deze supplementen naar 3ml gegaan! dus van 60 miljoen naar 90 miljoen!! dus ontzettend groot verschil !!!! het zwanger worden moet met mijn man dus easy gaan! alleen wat ik al zei ben ik helaas verminderd vruchtbaar... ik neem zelf: depyrrol, magnesium, foliumzuur, hydrocortison, 2x per week b12 injecties, vit C 1000mg, lijnzaad (omega), carnitine, multi van biovitaal, vit D3 selenium. en voor mijn Pcos : DCI & MYO en sinds gister ook aan de maca (die jij jouw man geeft).
Haha die medicijnen heeten semenax, ik niet Maar wij hebben alleen nog maar 2 weken geleden intake gehad bij gyn! Dus nog niets qua behandeling zeg maar... Het zou dus echt een wonder zijn! Ik zie ook echt wat, maar ben toch bang dat de test foutief is of ik toch morgen (nod) ongesteld wordt oid. Het kan gewoon helemaal niet? Zo vaag.. Maar weet je waardoor jij verminderd vruchtbaar bent? ivm eisprong, hormonen of BMslijmvlies?
@JOJO owhhhh wat stom! domme domme ik! zie het nu pas! wat raar dat ik dat nu heb inegvuld als naam hihi oepsie sorry! ik ben verminderd vruchtbaar door de pcos... (veel mannelijk hormonnan! hoge insuline spiegels, voorstadia diabetes type 2, mijn broer heeft type 1 ! ondanks dat wij beide harstikke slank zijn) maar gewoon verkeerd in onze ''genen'' ... dus moet koolhydraat arm eten en zit aan de clomid omdat ik geen eisprong heb uit mijzelf en onregelmatig ongesteld! en dat zou idd super zijn! nog voor je de MMM in gaat zwanger zijn!!! super meid!! ook voor je man zou dat super zijn!! lijkt me ook verschrikkelijk chemo... is je man wel weer helemaal gezond? hopelijk raken jullie gauw spontaan zwanger of beter ben je nu dus momenteel zwanger ( wat ik wel verwacht hoor met zon test!) het is jullie gegund!!
haha geeft niet joh, kan gebeuren Maar dank je voor je lieve woorden! Wat rot dat dat "in jullie genen" zit. Heb je met chlomid nu wel een eisprong? Je hoort wel eens dat verminderde vruchtbaarheid bij de ene partner in de natuurlijk vaak door de ander opgevangen wordt. Ik hoop dat dat bij mij het geval is of gaat worden maar ook zeker voor jou! Wat houdt het in dan dat je hormoonhuishouding daardoor anders is ofzo? Wat zijn voor jullie de mogelijkheden in MMM? Ik ben zo zenuwachtig, zit op werk, maar kan me echt niet concentreren..
@ jojo ja hormonen zijn niet goed teveel LH hormoon te weinig FSH hormoon! waardoor er heeeel veel eiblaasjes groeien maar geen 1 dominant wordt die dus kan springen (eisprong) en dus krijg je allemaal cystes in eierstokken! de behandeling volstaat nu alleen dmv clomid. Ik heb net 2 roneds achter de rug met een mooie eisprong maar helaas niet bevrucht en of ingenesteld helaas! dus ik ga voor e 3e keer scheepsrecht hihi en ja je hoort het idd vaak adt als man verminderd vruchtbaar is en vrouw heel erg dat je alsnog zwanger raakt!! andersom helaas daarin tegen weer niet! mijn hormonen zijn in de war en zwangerschap wordt dus lastig en zeker zonder eisprong... maar door clomid heb ik wel een mooie dus gewoon nog even geduld hebben helaas! Van wanneer waren je testen? ik zou morgen ochtend (lees met ochtendurine) eens nogmaals testen ik denk een mooi resultaat
Gyneacoloog heeft voor ons beide Vit E en hoge dosis foliumzuur voorgeschreven. Slikken er zelf Maca bij, goed voor beide ook. Dus dat pakken we nu elke dag, ratelen bijna. Nog geen zwangerschap, maar volgens de accupuncturist zijn m'n hormonen wel weer helemaal in balans (had last van doorbraakvloeingen, schijnbaar komt doordat een hormoon uit balans is), geen idee of de vitamine geholpen hebben ermee of de accupunctuur of alletwee, ik ben allang blij dat het weer normaal gaat.
Wauw jojo, gefeliciteerd! En dat terwijl de kans klein was! Wat zullen jullie blij zijn! Geniet ervan Alle dames, bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga het voorleggen bij vriendlief
Ik wist niet dat het kan helpen als een man vitaminen slikt. Misschien een goed idee om mee te beginnen, maar moeten we dan meteen beginnen met zoveel verschillende tabletten of is er 1 die vooral belangrijk is?
Veel mensen (ook vrouwen vandaar ook tarwekiemolie) schijnen een vitamine E tekort te hebben en dat is wel heel belangrijk als het gaat om celopbouw, dus als je keuzes wil maken, zou ik die zeker kiezen. Voor de vruchtbaarheid van een man schijnen Selenium & Zink en Foliumzuur erg belangrijk te zijn. Maca bevorderd de beweeglijkheid van het sperma zeggen ze en vitaminne B, C en D zijn gewoon belangrijk om gezond te zijn en een gezonde man, zorgt voor sterke(re) zaadcellen
Mijn man slikte niks. Wel een zaadtest gedan en die was meer dan perfect blijkbaar. Ik zelf slik al geruime tijd tarwekiem, maar sinds deze maand pas davitamon mama plus erbij en zie het resultaat.......Natuurlijk weet ik niet zeker of het aan de davitamon heft gelegen, maar het resultaat mag er toch zijn.
@jojo whaaaaaaat?? Suuuuuuper meis!!! Moest ook wel je test zag er al veel belovend uit!!! Van harte proficiat meis!!! Super goed!!! Geniet van je zwangerschap en wat een geweldig nieuws ondanks zaad van je man!!! Ik weet dus dat we goed opweg zijn want mijn man slikt bijna hetzelfde dus super hihi
Ok dank je voor de reactie, natuurlijk super gefeliciteerd met jullie zwangerschappen, ik slik nu zwanger worden van etos, maar is er voor de man ook niet een soort van totaal tablet?
Mijn man slikt (als hij ze inneemt): - Multivitamine van Centrum - Zink - Foliumzuur - Vitamine B complex - L' arginine Die laatste is ook goed voor beweeglijkheid & bescherming van de zaadcel. Ik slik Davitamon mama plus. D-chiro Inositol & Myo Inositol & Clomid vanwege PCOS. Jojo, wat een geweldig nieuws zeg!!!