Hoi meiden, een van mijn hobby's is het doen van fotoshoots. Hiervoor heb ik een FB-pagina aangemaakt (al tijd geleden) en die heb ik nu vanmiddag gevuld. Nu krijg ik net een prive-berichtje van iemand die een bedrijfje heeft opgericht in webhosting en hij zou mij als model willen hebben voor promotie materiaal. In hun werkkleding. Ben natuurlijk helemaal blij en zou het graag doen. Maar hij wil dus weten wat ik hiervoor zou willen hebben! Vind ik lastig aan te geven omdat ik nooit een betaalde shoot heb gedaan, doe het normaal puur voor de hobby. Sowieso reiskosten zou ik erg fijn vinden en een klein extraatje is natuurlijk heel fijn. Wat zouden jullie vragen? Liefs Ing
Ligt er aan hoelang zou het werk zijn?? Voor hoelang wil hij het gebruiken? Etc. Maar bedenk wel als je teveel vraagt haakt hij af en gaat vast iets goedkopere zoeken..
Daar ben ik me zeker van bewust, wil ook zeker niet te veel vragen! Het zullen hele normale foto's zijn, geen specifieke stijl of iets dergelijke. Ze hebben het ook al redelijk druk, vond ik ook wel belangrijk om te weten bij het berekenen van een tarief.
Wil hij jou als model, of als fotografe? Ik moest voor mijn examen (als fotografe ) een ondernemingsplan maken, waarin je een uurtarief moest berekenen. Misschien dat je daar eens op kunt googlen? Bereken hoe lang je bezig bent met fotograferen, hoeveel foto's je bewerkt, hoe lang je ermee bezig bent etc.
pas maar op!!! heb je foto's even bekeken en vind sommige best ordinair . Niet om je af te vallen hoor.. Maar je kunt er wel de verkeerde personen mee aantrekken. Laat je dus goed informeren.. Liefs muis
Ow echt? Meningen kunnen en mogen verschillen. Heb ze juist zo uitgezocht dat het allemaal netjes bleef. Niet dat ik ook naakt fotos ofzo heb hoor... Het komt wel heel betrouwbaar over, hij kwam bij mij via een vriend die fotograaf is.
Ik durfde het eigenlijk niet goed te zeggen maar ben het wel met muis eens. Ik zou ook oppassen wie je aantrekt op FB en áls je met hem afspreekt nooit alleen gaan, je weet nooit of het een viespeuk is of een serieuze opdrachtgever. Trouwens.. Als hij een shoot wil van een model in bedrijfskleding waarom gaat hij dan niet iemand boeken bij een modellenbureau als hij een serieuze werkgever is? Waarom dan privé iemand vragen via FB? Bij mij zouden iig alarmbellen rinkelen
Beetje jammer dat mijn bericht nu uit zn verband wordt getrokken. Ik vraag advies en het gaat nu alleen op dat mijn foto's (sommige ervan) er ordinair uitzien en dat daar wellicht verkeerde mensen op af komen. Ik heb dit al sinds mijn 20e als hobby en heb nog nooit problemen ondervonden of vreemde verzoeken oid gehad. Ook neem ik, zeker als ik voor het eerst bij iemand een shoot doe, iemand mee!
Hmm mijn excuses als het hard over komt maar ik vind het stuk voor stuk hmm hoe zeg ik het netjes... geen mooie smaakvolle foto's. En de fotografen die erop reageren hebben ook bepaalde modellen in hun vriendenlijst staan. Ik zou zeer voorzichtig zijn...
Dan vraag ik me af of je ze uberhaupt wel allemaal hebt bekeken, maar goed, jij mag je mening hebben! Zitten overigens ook genoeg fotografen bij die heel normaal en prof. ermee bezig zijn. Maar dit alles heeft totaal niet te maken met waar ik mijn topic mee begon... Jammer!
Ik sluit mij volledig aan bij deze reactie en van Muis! Idd niet lullig bedoeld, maar ik vind de foto's die je op je portfolio hebt ook een beetje iets " sex/ uitdagends " hebben. Hier gaan igg ook alarmbellen rinkelen....
Ik heb ze zelf idd wel allemaal bekeken. Maar goed dat is idd niet waar je om vroeg ,maar de waarschuwingen zijn wel gemeend en niet om je af te vallen ofzo. Als antwoord op je vraag: Ik zou reiskostenvergoeding vragen en afhankelijk van de tijd bijv 50 euro per uur. ( maar goed ik weet niet of dat reëel is )
Snap wel dat het niet is om af te vallen die waarschuwingen. Maar vind het erg jammer dat men alleen maar het negatieve er van in ziet en dat mijn foto's gewoon in mijn ogen, volledig afgekraakt worden. Ga inderdaad reiskosten vragen en ik denk 100 a 150 euro voor het shooten zelf. Ben in totaal een hele dag onderweg en dan vind ik dat wel redelijk!
Precies let hier goed op. Ik heb zelf 5 jaar modellenwerk gedaan. Vraag echt goed na wat voor shoot het precies is, waar de foto's allemaal voor gebruikt worden, is het een bekend bedrijf? enz....
jeeee wat een gezeik weer. wat is in vredesnaam ordinair? ts die een beetje zwoel de camera inkijkt??? `nergens zie ik iets bloots of een tiet of weet ik wat. niet alles is ook MIJN smaak maar om dan meteen iets ordinair te noemen. ik vind er ook wel hele mooie fotos tussen zitten. echt waar sommige dames hebben weer es niks te doen denk ik en gaan mensen maar weer afzeiken.
Doe ik zeker, doe het al langer (dit is eerste keer betaald). Zo'n 8 jaar met tussen poses. Ga niet zomaar met de eerste de beste in zee.