voor en achternaam met dezelfde letter

Discussie in 'Babynamen' gestart door esme66, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esme66

esme66 Niet meer actief

Hoi dames, Graag enkele meningen, want ik weet het echt niet meer. Ik ben in verwachting van een zoon, en we hebben een naam gevonden die we allebei heel leuk vinden (dat was op zichzelf al een hele opgave :)) en welke ook mooi past bij de naam van ons eerste kindje..
    Maar... De naam heeft dezelfde letter als onze achternaam, en ik vraag me af of de combinatie niet gaat klinken als een stripfiguur..
    Dus.. Wat vinden jullie.? Re. ns Rei .ers
    Kan dat.?

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Volgens mij rolt het gewoon lekker ;)
    Als jullie het een mooie naam vinden is het toch goed?
    lekker doen!

3. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt niet verkeerd, hoor!
    Als het je echt stoort, kan je misschien nog Jens overwegen...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Kan prima.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.889
    5.146
    113
    Kan prima

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het niet mooi staan en klinken.

7. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt niet raar. Lekker doen!

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik had een Siebe Sateliet achtig iets verwacht, maar dit lijkt er absoluut niet op. Dus ik zou zeggen, als dit de naam is voor jullie gewoon doen!

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn broertje heeft dat ook, nooit bij stilgestaan dat dat gek zou zijn. Nee hoor, ik vind het prima kunnen!

10. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Super combinatie!
    Doet me niet echt denken aan een stripfiguur, ik vind het net extra leuk omdat voor- en achternaam zo goed bij elkaar passen.

Heb trouwens zelf ook een voor- en achternaam die beginnen met dezelfde letter en heb daar nooit problemen aan ondervonden of opmerkingen over gekregen.
    Als ouder besteed je veel meer aandacht aan die naam dan andere mensen. Misschien merkt iemand het bij de geboorte wel op (naam staat op geboortekaartje), maar negatieve reacties zal je niet krijgen. En later zullen de meesten het gewoon niet merken omdat het niet zo bijzonder is.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind het niet heel lekker klinken, maar dat komt denk ik meer door de overeenkomst in beginletter, tweede letter en eindletter, want een zelfde letter bij voor- en achternaam vind ik in principe helemaal niet storend.

12. esme66

esme66 Niet meer actief

Daar heb ik ook al over nagedacht, dat niet alleen de eerste, maar ook de tweede letter hetzelfde is.. Maar omdat de achternaam een ij klank is en de voornaam 'gewoon' e, denk ik dat dat niet uitmaakt..
    Maar die R R, tja ik weet het gewoon niet zeker.. Ik ken meerdere mensen die M M hebben, en daarbij vind ik het zelf helemaal niet storend.. Maar dat is misschien omdat ik het zo gewend ben..?!

13. Leaf

Leaf Niet meer actief

Leuk juist! Ik vind het goed klinken.

14. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Klinkt heel mooi. Vind dat juist heel tof twee dezelfde eerste letters

15. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik vind het ook niet raar.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het niet raar. Onze dochter haar naam begint ook met dezelfde beginletter als onze achternaam.

17. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Prima, doen!!

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja hoor! Kan prima. Lekker doen dus :)

19. ikvindjelief

ikvindjelief Actief lid

15 aug 2013
    324
    22
    18
    Vrouw
    Staat juist mooi!

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #20 maansneeuw, 8 jul 2015
    Laatst bewerkt: 8 jul 2015
    Ja, kan zeker, gewoon doen! :) Klinkt juist lekker vind ik. Zeker als dit voor jullie dé naam is, na een lange lastige zoektocht, zou ik me zeker niet laten tegenhouden door de alliteratie.

Zelf heb ik zoiets in extreme vorm op het lijstje gehad, wat i.c.m. met achternaam klonk als Lori Lorander of Cila Silovan o.i.d. De eerste drie letters en de klank waren dus exact gelijk aan de eerste drie letters en eerste klank van de achternaam.
    Dat vond ik toch wel een beetje overdreven, al zou ik 'm alsnog overwegen... Dus zelfs als het Rens Renders was zou ik eigenlijk nog twijfelen, haha. Ik zeg doen!

Deel Deze Pagina