Hoi dames, Graag enkele meningen, want ik weet het echt niet meer. Ik ben in verwachting van een zoon, en we hebben een naam gevonden die we allebei heel leuk vinden (dat was op zichzelf al een hele opgave ) en welke ook mooi past bij de naam van ons eerste kindje.. Maar... De naam heeft dezelfde letter als onze achternaam, en ik vraag me af of de combinatie niet gaat klinken als een stripfiguur.. Dus.. Wat vinden jullie.? Re. ns Rei .ers Kan dat.?
Volgens mij rolt het gewoon lekker Als jullie het een mooie naam vinden is het toch goed? lekker doen!
Ik had een Siebe Sateliet achtig iets verwacht, maar dit lijkt er absoluut niet op. Dus ik zou zeggen, als dit de naam is voor jullie gewoon doen!
Mijn broertje heeft dat ook, nooit bij stilgestaan dat dat gek zou zijn. Nee hoor, ik vind het prima kunnen!
Super combinatie! Doet me niet echt denken aan een stripfiguur, ik vind het net extra leuk omdat voor- en achternaam zo goed bij elkaar passen. Heb trouwens zelf ook een voor- en achternaam die beginnen met dezelfde letter en heb daar nooit problemen aan ondervonden of opmerkingen over gekregen. Als ouder besteed je veel meer aandacht aan die naam dan andere mensen. Misschien merkt iemand het bij de geboorte wel op (naam staat op geboortekaartje), maar negatieve reacties zal je niet krijgen. En later zullen de meesten het gewoon niet merken omdat het niet zo bijzonder is.
Ik vind het niet heel lekker klinken, maar dat komt denk ik meer door de overeenkomst in beginletter, tweede letter en eindletter, want een zelfde letter bij voor- en achternaam vind ik in principe helemaal niet storend.
Daar heb ik ook al over nagedacht, dat niet alleen de eerste, maar ook de tweede letter hetzelfde is.. Maar omdat de achternaam een ij klank is en de voornaam 'gewoon' e, denk ik dat dat niet uitmaakt.. Maar die R R, tja ik weet het gewoon niet zeker.. Ik ken meerdere mensen die M M hebben, en daarbij vind ik het zelf helemaal niet storend.. Maar dat is misschien omdat ik het zo gewend ben..?!
Ik vind het niet raar. Onze dochter haar naam begint ook met dezelfde beginletter als onze achternaam.
Ja, kan zeker, gewoon doen! Klinkt juist lekker vind ik. Zeker als dit voor jullie dé naam is, na een lange lastige zoektocht, zou ik me zeker niet laten tegenhouden door de alliteratie. Zelf heb ik zoiets in extreme vorm op het lijstje gehad, wat i.c.m. met achternaam klonk als Lori Lorander of Cila Silovan o.i.d. De eerste drie letters en de klank waren dus exact gelijk aan de eerste drie letters en eerste klank van de achternaam. Dat vond ik toch wel een beetje overdreven, al zou ik 'm alsnog overwegen... Dus zelfs als het Rens Renders was zou ik eigenlijk nog twijfelen, haha. Ik zeg doen!