Als ik Google op ivy betekenis staat er bovenaan ivy betekend in het engels wijn. En idd ook klimop dat had ik gezien. En de dj uitspraak kan idd niet met een y. Het wordr echt een joena of juna met een j.
BB is geen betrouwbare site als het op de betekenis van namen aankomt, aangezien iedereen daar namen en betekenissen kan invullen. Ivy is gewoon de Engelse naam voor de klimop. Het is een Engelse plantennaam, net als dat we hier in het Nederlands bijvoorbeeld Roos en Jasmijn kiezen. En klimop is afhankelijk van smaak natuurlijk, maar ik vind het een prachtige plant en daarom Ivy ook een prachtige naam. Staat hier hoog op mijn lijstje. Dus ik zou zeggen, kies Ivy
BB is wat betkenissen betreft volkomen onbetrouwbaar. Daar kan iedere willekeurige gebruiker namen toevoegen met (zelf verzonnen en niet onderbouwde) betekenissen. Plus: één bron is geen bron Google verder en je vindt alleen maar betekenissen 'klimop'. Gooi het in Google Translate en je krijgt 'klimop'. Dus, geen wijn Ivy | Define Ivy at Dictionary.com ivy - vertaling Engels - Nederlands
Juunaa of Joenaa...ik zou het mezelf ook afvragen als ik de naam las. Iets anders zou ik er niet van maken.
Door de schrijfwijze zou ik het uitspreken als joena. Juna zou ik uitspreken als juuna en dat vind ik persoonlijk leuker..