Twijfel... Vakantie dichtbij of hele dag rijden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lelie137, 12 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hallo, ik ben op zoek naar ervaringen! Wij twijfelen wat we kunnen doen deze zomer. We zitten helaas vast aan de zomervakantie maar willen wel graag een weekje erop uit. We zijn nu al 2 jaar naar de Eifel geweest, leuk, maar inmiddels hebben we het daar wel gezien.
    Voorheen gingen we met ons tweetjes naar Oostenrijk, klein hotel en overdag veel klimmen en wandelen. Dat wordt het hem niet met onze kleine, maar is er een tussenoptie? Grootschalig is echt niet ons ding, dan zitten we niet op ons gemak.
    We hebben dan nu:
    - weer terug naar hetzelfde park in de Eifel
    - Een heel ander park kiezen, eventueel in Nederland (maar ik heb liever niet te vies en verouderd)
    - toch naar Oostenrijk (en hebben jullie tips wat betreft een reisorganisatie of hotelketen?)
    Waarschijnlijk zie ik meer beren dan nodig is o_O
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Je kunt ook iets anders proberen, dichterbij dan oostenrijk.
    Bijv. Noord Frankrijk aan de kust of juist bv de Elzas in het oosten, Luxemburg, een andere regio in Duitsland zoals de Harz of het Sauerland. Allemaal op enkele uren rijden van NL, afhankelijk waar je woont natuurlijk.

    Je zou ook kunnen kijken naar campings met stacaravans ipv een huisjespark als dat er niet is in de gewenste regio.

    Landal heeft ook parken aan de Moezel, zowel Kröv als Sonnenberg zijn best leuk. In Noord Frankrijk zit een Center parcs bij Lac d'Aillette. Ik ben daar in 2008 geweest en toen was het net open dus dat kan nooit erg oud en vies zijn. Het was wel erg groot.

    Wij huurden in Duitsland vaak bij particulieren, bijv een appartement op een boerderij. Weg leuk met kleine kinderen en zeker niet massaal. Via www.traum-ferienwohnungen.de

    Kun je hier wat mee?
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  3. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Jazeker dank je!
    Fijne link, goede kanshebber. En je schrijft dat park sonnenberg en kröv best leuk zijn, waren de huisjes ook schoon?
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    In Krov wel. Onze oudste kroop toen net dus als het echt vies was geweest had ik het wel onthouden haha. In Sonnenberg stonden wij op de camping.

    De binnenspeeltuin in Sonnenberg is echt super. Het ligt mooi op een heuvel ook.
     
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Kan prima. Wij hebben met 1 kind een vakantie naar Italië gedaan en met 2 kleintjes naar Zuid Zwitserland. Geen reisorganisatie maar gewoon een leuk kindvriendelijk huis geboekt op casa mundo, Belvilla o.i.d. Ook met de auto, zo’n 12 uur rijden beide keren. Lekker op eigen houtje, zelf je reis, planning, uitjes, eten etc. bepalen.
    Zou niet anders willen!
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.618
    3.990
    113
    Je kunt echt wel een stuk rijden met een bijna 4 jarige! Dus ik zou echt lekker naar oostenrijk gaan! Je kunt snachts gaan rijden. Ergens onderweg in duitsland ontbijten. En in stappen van 2 uur rijden en kwartiertje/ half uur pauze verder gaan. Of misschien een hotel nemen en het in 2 stukken hakken.
    Wij gaan dit jaar naar zwitserland. We hebben een camping geboekt, we kamperen met tent. We proberen wat te wandelen, door met een skilift een berg op te gaan. Ja het is anders met kinderen. En je zit langer te picknicken of met steentjes een dammetje in een riviertje te maken. Maar hoe heerlijk is het om nu al met je kind de bergen in te gaan!
    Zomer 2018 zijn we in frankrijk (drome/vercors regio geweest) was ook zo’n 1000 km rijden en dat is nog net goed te doen is onze ervaring. Verder rijden is erg vermoeiend voor iedereen.

    Voor een locatie zou ik of een huisje op een camping zoeken als je wat extra gezelligheid en vermaak wilt voor je kind, of een centerparcs/landal park in oostenrijk heb je die ook. Als je liever op jezelf zit een particulier huisje huren, belvilla ofzo.
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Je hebt 2 landal parken in Vorarlberg, Oostenrijk, dat is 8 uur rijden, goed te doen voor een week.
    Als je met de kabelbaan de bergen in gaat en dan bij een hut met een leuk speeltuintje, stukje wandelen... hardstikke leuk!
    Wij waren vorig jaar in Salzburgerland en daar had je allemaal “belevenisbergen” met een thema en een leerpad en speelgelegenheid, echt superleuk voor kleuters.
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  8. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zijn jullie in Maria Alm geweest?
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Nee we zaten vorig jaar niet in een landal park maar op een boerderij, ook leuk. Wel daar in de buurt overigens.
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Echt klimmen geen ervaring mee, maar wel met heel veel wandelen in de Oostenrijkse Alpen. Van baby af aan gingen ze hier mee. Als baby en dreumes in een draagzak, als peuter afwisselen zelf lopen en draagzak. Zo maken wij heel wat kilometers en de kinderen zijn gewend aan wandelen. Genoeg stops om te picknicken en ook spelen en afkoelen bij een riviertje.
    Onze favoriete vakantie bestemming.
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij gaan ook bijna elk jaar naar Oostenrijk. Wandelen in de bergen, kastelen bezoeken, leuke dorpjes, de zwembaden zijn er ook top. Rodelen of met banden van de berg af. Echt genoeg leuke dingen met kinderen te doen.
    Wij gaan wel naar campings, maar er zijn ook genoeg leuke appartementen overal. (Die hebben we wel in de winter). Hotels vind ik zelf niet prettig met kind, dus dat weet ik niet.
    Wij gaan dit jaar naar Taxenbach, op een berg (boerenkindercamping)
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  12. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Welke peuterdraagzak gebruik jij? Ik heb een draagdoek gehad toen zoon baby was, later een manduca draagzak geleend. Zoon weegt nu 12 kilo en is (hopelijk) 90 cm.

    En wat voor accommodatie hebben jullie meestal? Hotel, appartement, huisje of camping?
     
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Sorry dat ik inbreek maar ik heb de Isara toddler, echt superfijn. Uit Mn hoofd gezegd van maat 80-104 of 110..
     
    jolien 1986 en Lelie137 vinden dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind de tula ideaal. Heb ik nu niet meer maar toen wel.
    Wij hadden voorheen een tent en sinds 2 jaar een vouwwagen dus wij staan op de camping:)
     
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben een rose&rebellion peuterdrager, vorig jaar zat mijn jongste afentoe nog heerlijk op onze rug, maar nu is zijn conditie net zo goed als die van zn grote broer

    Voor we kinderen hadden gingen we wel met de tent naar Oostenrijk , maar we zijn daar een keer zo gruwelijk weggeregend, dat ik het met kleine kinderen niet meer durf. Vorig jaar heb ik bij booking.com een appartementje op een boerderij geboekt. Maar die landalparken staan ook op mn wishlist nog:D
     
  16. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Wij zijn echt het levende bewijs dat je veel ‘kunt’ met kids op vakantie haha..
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oostenrijk is niet zover rijden toch? Wij zaten 2 jaar geleden bij Zell am See. Mooie omgeving en genoeg te doen.
     
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.618
    3.990
    113
    Geef TS dan ook wat tips!!!
     
  19. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Jeetje, je hoeft niet zo te schreeuwen :rolleyes:
     
  20. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.618
    3.990
    113
    Wij hebben een peuterdrager gehad een boba 4g maar vond het eigenlijk na de 2e verjaardag al bijna niet meer te tillen. Wij hebben een zware jongen weegt 16 kg en is zo’n 98-100 cm. Je kunt ook kijken voor een (tweedehands) peuterdrager van vaude/deuter. Of zelf laten lopen;) dat moet onze jongste:D
     

Deel Deze Pagina