Twijfel... Vakantie dichtbij of hele dag rijden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lelie137, 12 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Was niet bedoelt als schreeuw maar je typte dat jullie het levende bewijs zijn dat veel kan met kindjes en vakantie. Dus dan is het toch ook goed om wat tips te delen met moeders die onzeker hierover zijn! :thumup:
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  2. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Tips heb ik niet echt behalve loslaten....

    Gewoon doen... Blijven ademenen...

    Weet niet of je vrolijk wordt van mijn tips haha...

    Maar je kunt echt meer met kids dan dat je zou denken..


    Met de oudste zijn we naar Servië geweest per trein en bus. Toen was ze 3 maanden oud. Alleen als ik het over zou doen dan zou ik alleen nacht treinen nemen.

    Met de oudste toen Ze 1 was ook naar de USA geweest voor 3 weken.. Veel in de auto gezeten. Vluchten van 6-10 uur.. Kind vond het helemaal mooi..

    Toen ze 3 was Parijs, toen ze 4 was Antwerpen.

    Toen ze 5 was Zuid Frankrijk, met de auto..

    Oudste 7 jongste 1 jaar 3 weken Spanje en Italie.. 4 vluchten. Hartstikke goed te doen. Kids blij, wij blij.

    Dit jaar weer naar de USA. Eerst 2 weken omgeving New York / Pennsylvania & dan in 5 dagen reizen naar Florida per auto (1 kind van 7/8 en 1 van 2) en dan nog 10 dagen in een super warme omgeving. Ik zie geen beren op de weg.

    Echt concrete tips heb ik dus niet. Maar het is echt niet zo pittig als dat ik sommige mensen wel eens zie / hoor denken..
     
    jolien 1986 en mamameer vinden dit leuk.
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Afgelopen jaar gingen we naar
    Zuid Frankrijk, naar de bergen. Onze jongste was 3,5 en hij zat echt niet meer in de drager eigenlijk. We hadden hem het jaar ervoor wel mee, zon rugzak drager. Maar dit jaar liep hij gewoon. En hij liep ons er allemaal uit. Hele steile berg op, uur lang, hij was woest toen hij met mij en zus naar beneden moest terwijl de oudste en mijn man verder klommen. Dus dag erna mocht hij ook mee, zo twee uur lopen de berg op. Hij genoot. Onderweg steeds stoppen bij een waterval om af te koelen, genoeg drinken mee.
    Ik was ook een beetje huiverig voor het echte klimmen, met drie kinderen , maar het viel me zo mee, we hebben enorm genoten Allevijf
     
  4. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    En Zuid Duitsland dan, wij zijn een paar jaar geleden naar het vakantiepark Am Hohen Bogen geweest en zaten in huisje 95. Dit huisje heeft een eigen website www.haus-95.de. De kinderen vonden het hier geweldig, ze waren toen 4 en 7. Er loopt een hele grote speeltuin langs alle huisjes en een stukje verder op ligt een klein meertje waar je lekker kan zwemmen. Wij zijn ook al een paar keer in de Eifel geweest en vonden dit geweldig ook qua omgeving.
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ligt dan ook een beetje aan je kind. Al dat in de auto of vliegtuig zitten wordt de mijne niet blij van. En al helemaal niet om steden te gaan bekijken.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Ligt een heleboel aan je kind idd. Wij zijn altijd gewoon op vakantie gegaan en ook wel verder weg, maar bovenstaande reizen hadden we echt niet hoeven proberen.
     
    EdN vindt dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vorig jaar italie was al niet echt leuk. Al die dorpjes bekijken vond ze geen reet aan. Het wachten op vliegveld en huurauto was drama. Dit jaar gaan we lekker naar Zuid-Limburg. Verder weg komt over een paar jaar wel weer.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Dat is ook zo, en maakt het ook wel lastiger. Onze zoon gaat liever spelen dan telkens in en uit de auto, winkelen is ook niet favoriet.

    We hebben inmiddels besloten dat we naar Oostenrijk gaan, nu op zoek naar een accommodatie.
     
    Youtan, Kruimelmuis en mamameer vinden dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Toen onze knul 3 was zijn we naar Italië geweest. we houden niet van snachts rijden dus normale tijd vertrokken en gereden tot duitsland.

    In Duitsland 1 overnachting en de volgende dag door naar Italie (peschiera, in een huisje op de camping)
    De terug weg zijn we via frankrijk gegaan en hebben daar nog 5 nachten gelogeerd in de Elzas (stacaravan)

    Vorig jaar hebben we via de ANWB een reis geboekt naar Oostenrijk. Met ontbijtbuffet, lunch moest je smorgens klaar maken en s'avonds was er eten

    We vertrokken smorgens de bergen in om tegen Koffietijd weer terug te komen.
    Smiddags nog even spelen om daarna te eten. Hij was toen 4 en vond het heerlijk.
    We sliepen in een hotel en hij had een eigen bed op de kamer en s'avonds zaten wij heerlijk op ons balkon.
    (Ook in de zomervakantie en je betaalde alleen voor de volwassenen)
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Oja dit jaar ook Italië maar eerst 4 dagen Duitsland. In duitsland in een hotel en in Italië weer een huisje (zelfde camping)

    Hij kan geen tv of iets dergelijks bekijken dus heeft alleen luisterboeken, buiten kijken en ons voor een spelletje.
    Toch vind hij het fantastisch.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik zou lekker naar Oostenrijk gaan. Onze dochter is dan ook bijna 4. We hebben draagzak als ze moe is kan ze daar in.

    We hebben https://www.serfaus-fiss-ladis.at/nl/Zomer dit geboekt. Schijnt hele leuke kind gerichte wandel routes te hebben.

    In de auto kinderliedjes aan, cadeautjes voor onderweg, filmpje op tablet en gaan met die banaan
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik heb trouwens om te dragen kokadi flip toddler. Dochter is hier 14kg en 104 cm.

    Ideaal ding!

    Voor alleen vakantie is huren vaak optie, die krengen zijn best duur....
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  13. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Bayern of idd Oostenrijk. Onze kids gaan ook al vanaf klein mee. Wij huurden in Oostenrijk een draagrugzak voor de jongste, hij had toen ongeveer zelfde leeftijd. Als hij moe was ging hij bij papa op de rug. Voor 1 dag was dat steeds gratis. Ideaal dus. Jaar erop liep hij zelf alles. Gewoon wat aanpassen aan de kinderbehoefte, dus belevenisbergen en niet elke dag alleen maar bos zeg maar. De kabelbaan is ook echt al een belevenis op zich. Wij gaan altijd in een appartement, dan kunnen de kinders op tijd in bed en wij nog ff rustig aan een wijntje. Hotel vind ik bij zo'n vakantie niks. Dat is meer voor stedentrips en parken zoals Disney en Efteling.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
     
    Youtan vindt dit leuk.
  15. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Oostenrijk is ons 2e thuis. De kinderen gaan al vanaf baby af aan mee. Super kindvriendelijk en genoeg te beleven voor alle leeftijden. Wil je echt een speel walhalla, kijk dan eens naar Fiss of Serfaus. Best een drukke omgeving maar eindeloos speelplezier in combinatie met sportieve activiteiten.

    Bovendien genoeg mooie appartementen, huisjes en hotels te vinden
     
  16. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Camping am Waldbad in Oostenrijk is erg leuk, kleinschalig en alles in de buurt, ze verhuren tenten en stacaravans. Wij hebben via vacance soleil geboekt!
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou inderdaad, hoef ik hier ook niet te doen. De jongste is zo enorm wagenziek dus die doe je daar echt geen plezier mee en mezelf ook niet.
    Al zouden we met de jongste een week aan Zandvoort aan Zee gaan zitten dan vindt ze het ook geweldig haha.
    Dit jaar rijden we naar de Vendee in Frankrijk maar ik en de jongste pakken het vliegtuig, mede uit ruimtegebrek door de hond die meegaat en ook,wel een stukje comfort, ik kan haar die rit echt niet aandoen.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Ja daar wil ik graag een keer heen, maar die altijd zo snel vol.
     
    Nipa18 vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja joh dat is toch ook zo en geef een kind van deze leeftijd eens ongelijk dat ze er niks aan vindt om verplicht in een kerk rond te gaan lopen omdat het zo geweldig leuk moet zijn;)
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Haha dat vind ik zelf ook nog steeds niet leuk. Dan ben ik maar een cultuurbarbaar
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina