Hallo dames, Heeft iemand hier toevallig ervaring met haptonomie tijdens het zwanger worden-traject? Ik merk dat het uitblijven van een tweede zwangerschap behoorlijk z'n tol begint te eisen en zeker nu we begonnen zijn met IUI wordt het steeds heftiger en raak ik emotioneel steeds verder in de knel. Ik heb een paar jaar geleden wel zwangerschapshaptonomie gedaan en vond dat erg fijn, maar heb geen idee of het nu ook van toegevoegde waarde zou kunnen zijn (lichamelijk/geestelijk). Daarom ben ik benieuwd of er hier misschien meiden zijn die daar ervaring mee hebben. Of misschien hebben jullie andere dingen gedaan in het alternatieve circuit waar jullie tevreden over zijn (en dan bedoel ik dat je bijvoorbeeld meer rust hebt gevonden of dat je daadwerkelijk snel zwanger bent geworden na die behandelingen). Alle tips zijn welkom!!!
hoi mariska, ik was zelf al onder behandeling bij een haptotherapeut, toen bleek dat wij de mmm in gingen. Omdat mijn haptotherapeute net een opleiding deed specifiek gericht op zwangerschapsbegeleiding en ook op het proces van zwanger worden en zo, heeft zij met mij en mijn man ook een paar sessies gedaan. Ik vond het wel fijn en mijn man ook wel. Omdat wij nog niet echt problemen ervoeren bv in onze relatie door de mmm (wij zijn er eigenlijk juist dichter van bij elkaar gekomen) was het niet zo zeer behandeling, maar meer begeleiding. Maar het was wel erg prettig en we hebben er toch wel van geleerd weer. Het was vooral gericht op het omgaan met de omgeving, de teleurstellingen elke keer en hoe je dat deelt en elkaar wel/ niet durft te belasten. Ik denk dat het voor iedereen ook anders is, wat de thema's zijn. Als je goede ervaringen hebt, zou ik het gewoon weer doen! Moet zeggen dat ik het vooral fijn vond om het samen te doen. Veel succes, ik hoop dat het snel raak ik voor je! Zie dat we allebei ongeveer op hetzelfde punt in het traject zitten
Heej Vasca, bedankt voor je info. Zat je verhaal onderaan je bericht te lezen en zie bizar veel overeenkomsten. Wij zijn ook vanaf juli/aug 2010 bezig. Hebben ook matig zaad en laag progestron (waardoor korte luteale fase). Heb een half jaar utrogestan gebruikt, maar zonder resultaat. Nu dus gestart met IUI en vandaag de tweede inseminatie gehad. Heb jij je tweede inseminatie al gehad?