Hoi, Het is mij opgevallen dat ons dochtertje niet alleen via haar neusje ademt, maar ook regelmatig via haar mondje. Nu heb ik gelezen dat dat laatste niet zo goed zou zijn, maarja wat doe je eraan? Een fopspeentje geven zou een optie zijn, maar ze drinkt nog niet altijd even goed en makkelijk aan de borst dus ik ben bang dat ze dan echt moeite krijgt met het drinken aan de borst. Daarnaast maakt ze veel geluidjes bij het ademhalen: ze piept, snurkt, zaagt en knort. Ik vraag me af of dat wel goed is? Een arts heeft recent naar haar hartje en longetjes geluisterd en kon daaraan niets bijzonders ontdekken. Maar nu lees ik op internet dat snurken bij baby's nooit goed is, en dat geluidjes maken bij de ademhaling sowieso niet hoort. Maak ik me terecht een beetje zorgen over haar ademhaling of zou ze gewoon iets verkouden zijn? Ze heeft geen snotneusje ofzo, ze niest wel af en toe. Als iemand dit herkent, graag jullie ervaringen! Groetjes Danabelle
Ik weet niet beter dan dat beide kids een periode hebben gehad dat ze geluiden maakte tijdens het slapen. Ook rond die weken. Kreunen, zuchten enz... Nooit wat mee gedaan, is van zelf weer over gegaan. Je bent bij een arts geweest, die kon niks vinden, ik zou je niet al te druk maken en anders opnieuw laten onderzoeken!
Mijn zoon maakt al sinds de geboorte soms knorrende geluiden bij het ademen. Een beetje rochelend, alsof hij veel slijm in zijn neus/keel heeft. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, maar ik vraag me ook wel eens af of het wel normaal is. Hij ademt trouwens wel gewoon via zijn neus.
Onze froemel heft ook heel lang gepiept en gekreund tijdens het ademhalen (vooral in haar slaap). En regelmatig ademde ze heel snel en dan weer langzamer. Pas bij een maand of 4/5 is dat minder geworden.. Maak je niet te ongerust en vraag er een volgende keer bij het cb even naar..
Hier hezelfde, zowel bij mijn dochter als nu bij mijn zoontje. Hij slaapt naast ons, dus hoorde dat goed. Hij is nu bijna 4 maanden en het lijkt nu minder te worden.
Ah het komt dus vaker voor, gelukkig! Ze heeft me vannacht weer een paar uurtjes uit mijn slaap gehouden met haar geknor Heb even naar haar liggen kijken maar ze lijkt er geen last van te hebben.
Hier ook hetzelfde hoor. De geluidjes tijdens het slapen worden trouwens nu al wel iets minder. Het niezen is heel normaal bij baby's heb ik me door de kraamzorg laten vertellen.
Dit is wel een nuttige website trouwens.... http://www.bobolino.be/site/video/verzorging/baby/show/neusademhaling.aspx http://www.bobolino.be/site/video/verzorging/baby/show/niezen.aspx