Hoi hoi meiden, Wij zijn inmiddels bezig voor een brusje voor onze dochter. Zij is nu precies 10 maanden. Ik heb natuurlijk geen idee wanneer en of er een kleine komt, maar stel dat onze dochter 2 is en er komt een kleine, zou de baby onze dochter dan s' nachts niet wakker maken als het moet huilen en ik het moet voeden? Dat vroeg ik me laatst af... het is voor haar natuurlijk dan wennen dat er een baby s'nachts huilt. Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs Jelisa
In het begin werd Dominique reglematig wakker van Dean. Tegenwoordig sporadisch nog. Ze zijn inmiddels aan elkaar gewend. Maar zeker de eerste weken wel. De eerst nacht was drama, toen werd ze ook huilend wakker nadat ze Dean had horen huilen. Ze schreeuwde: "baby huilen!!!" Omdat het allemaal nieuw was voor haar. Wat ook natuurlijk ook heel belangrijk is, is hoe ver ze vanaf elkaar liggen qua kamer. Do & Dean zijn buurtjes dus horen elkaar sneller dan papa en mama aan de andere kant van de hal...
Ik denk dat het inderdaad erg ligt aan de plek waar je oudste dan slaapt. Mijn zoontje wordt nooit wakker als mijn dochtertje huilt. Hij slaapt op zolder dus dat scheelt denk ik. En ze huilt niet zo veel. Maar als hij er naast had geslapen was hij misschien alleen de eerste keren wakker geworden.
Tot nu toe heeft ze er weinig last van. lotte slaapt tegenover ons, dus ze zou het goed kunnen horen. Behalve als het al tegen de ochtend loopt wordt ze wel wakker. Vanacht slapen ze voor het eerst samen op de kamer, ben benieuwd...
Merel is nog nooit wakker geworden van haar kleine zusje. Ze slapen allebei op dezelfde verdieping in een klein huis. Merel slaapt gewoon als een roos 's nachts en Anouschka huilt niet zoveel. Ook in de caravan is grote zus nog nooit wakker geworden, of heel even en ging dan gewoon weer verder slapen na de woorden: 'Anouschka moet huilen'. En dan was ze alweer weg. Ik heb me daar toen ik zwanger was wel eens druk om gemaakt, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan.
Dhani werd in het begin ook wel wakker van Jenna..We hebben hem toen uitgelegd dat Jenna 's nachts nog moet eten..Na een week of 2 dacht ik begreep hij het een beetje en slaapt hij gewoon door haar heen..Nu ze bezig is met haar tandjes kan ze het ook flink op een krijzen zetten snachts maar je hoort hem gelukkig niet en als hij wel wakker wordt roept hij keihard: Jenna ga slapen!! Komt vast goed, je niet druk om maken hoor
hier worden ze wel wakker van mekaar, maar heb dan ook een hele lichte slaper. voorals morgens vroeg en savonds met naar bed gaan kan t nog wel es een probleem zijn. anders om eigenlijk ook als de oudste van 1,5 t flink op een krijsen en schreeuwen zet omdat ze niet op bed wil, word mijn zootje v 6 weken daar ook weer wakker van, erg gezellig dus
youae werd wakke van dice dan mocht ze erbij komen om ook de fles te geven en gingen ze beide weer naar hun eigen bed
hier word Daimy altijd wel wakker als Jenna snachts huilt. Jenna heeft reflux en sliep de 1e weken snachts helemaal niet, die kon uren achter elkaar krijsen. Dan ging 1 van ons beneden zitten met Jenna anders kwam Daimy ook helemaal niet aan haar slaap . Best wel lastig dus, nu slaapt Jenna gelukkig door maar de enkele keer dat ze snachts huilt word haar zus nog wel wakker.Hopelijk went het nog voor haar
onze oudste wordt regelmatig wakker van hem. eerst was het altijd wel mopperen mar nu roept ze een keer en gaat weer slapen. het went zeg maar
Mila sliep erg snel door (4 weken), maar de oudste is er 's nachts nooit wakker van geworden. Tegen de ochtend wordt ze wel wakker als Mila huilt, maar we hebben eigenlijk wel geluk met de 2e, want zij wordt erg tevreden wakker murmelt wat, maar huilt eigenlijk niet, dus met het wakker worden van de oudste valt het wel mee. De oudste zette het wel meteen op een schreeuwen als ze wakker werd, dan kon de fles niet snel genoeg komen.. haar zusje heeft wat meer geduld. Het ligt er denk ik aan hoe diep je oudste slaapt en wat voor een baby de jongste is.. en ja.. dat laatste weet je nu net niet van te voren..