3 jaar geleden ben ik van mijn zoontje in Genk ( belgië) bevallen. De gyn vond ik super. Altijd vriendelijk, begripvol en tijd voor me. Nu ben ik zwanger van de 2e als BAM. Qua kundigheid enz wil ik naar Genk ( woon in Maastricht) Maar voor mijn zoontje en moeder is handiger in Maastricht. Ik moet deze week gaan bellen naar de gyn of een vk. Maar wat moet ik toch kiezen.
Lijkt me het fijnste om lekker dichtbij huis te bevallen! Dus ik zou voor Maastricht gaan. Maar je moet ook doen waar je je het beste bij voelt!
Ja vind het echt moeilijk. Heb bij mijn zoontje pre eclampsie gehad en daar hebben ze heel goed op gelet. In NL hoor ik andere dingen dus dan twijfel ik.
Je weet aan de andere kant nu ook zelf waar je op moet letten? Wisselt ook per ziekenhuis misschien in Nederland. Ik heb bij mijn eerste ook pre eclampsie gehad en hier werd ook heel goed op gelet (gewoon in nederland bevallen). Ze namen geen risico en ben met 38 weken ingeleid. Ik heb hier een goed gevoel over het ziekenhuis.
Hoi, Ik wilde eerst in Genk bevallen omdat ik een Belg ben maar omdat ik in Maastricht woon heb ik met 30weken zwangerschap ineens besloten om toch in Maastricht te bevallen. Niet persé omdat ik een Maastricht woon maar mijn voorgevoel vertelde me dat ik daar moest bevallen. Dus met 30 weken overgegaan naar Maastricht en ik vond ze in Maastricht veel vriendelijker, in Genk ook wel maar Maastricht vond ik toch leuker. Uiteindelijk in Maastricht ingeleid en alles was op en top daar! De verpleegster, dokteres! Helemaal perfect, ik voelde me helemaal op mijn gemak. Na de bevalling moest ik 3 dagen daar blijven. Op de 3e dag gebeurde er iets onwerkelijks, zoontje kreeg een aanval en hoe ze in Maastricht hebben gereageerd kunnen ze nergens zo goed als daar! Ze hebben zijn leven gered. Na enkele dagen vroeg ik daar wat er gebeurt zou zijn als ik in Genk was bevallen en toen vertelden ze me dat als ik in Genk was bevallen hij overgeplaatst had moeten worden naar Leuven of Maastricht. Je moet je gevoel volgen maar het AZM is een van de beste ivm baby's, prematuurtjes enz,... Nu had ik in de eerste dagen veel filmpjes gemaakt van toen wij dachten dat alles goed was maar in 1 van die filmpjes zie ik dat een verpleegster iets bij Dylan controleerde zonder dat wij het eigenlijk doorhadden en ze hielden hem al extra in de gaten omdat hij soms grauw was. Ik wil nooit meer ergens anders bevallen als in Maastricht, al zou ik in Oostende wonen wil ik nog in Maastricht bevallen.
Ik heb zelf geen ervaring met Genk, ben 2x in Hasselt bevallen. Maar van AZM heb ik al veel goeds gehoord. Collega zijn vrouw is er bevallen en gaat er nu ook weer bevallen.