Wie heeft dat ook gedaan? Alleen oma weet de dag want ze heeft de kindjes, maar voor de rest weet niemand de datum. Alleen dat het in week 39 van onze zwschap gaat gebeuren maar meer niet. We vinden het toch erg leuk om het geheim te houden en mensen te verrassen
Jep! Hebben wij ook stil gehouden! Alleen de ouders en mij zussen wisten het ivm, de andere kindjes! Ik wilde namelijk niet dat ik de avond ervoor "succes en sterkte" telefoontjes en berichtjes zou krijgen, was veel te zenuwachtig! Tegen hun hebben we ook de tijd niet gezegd, dat hielden we toch dan nog stil. Was pas s'middags gepland, dus het wachten duurde lang voor hun! Ook de andere kindertjes wisten het niet (8 en 5) jaar, leek me te spannend voor ze, en een verrassing is veel leuker! Veel succes met je laatste loodjes!
Wij hebben ook alleen de week vermeld, geen dag, geen tijd, was zelf veel te zenuwachtig en wilde ook geen wensen vooraf en zo. Ook wilde ik gewoon rustig kunnen beslissen wanneer we iedereen zouden informeren zonder dat ze in mijn nek gingen hijgen of zenuwachtig zouden worden als het wat langer zou duren. Maar als het pas op vrijdag in die week is, snapt iedereen het natuurlijk zolangzamerhand wel, haha. Bij ons was het op dinsdag, nog een beetje verrassend misschien Mensen gaan het wel proberen in te schatten hoor, aan de hand van allerlei dingen die ze kunnen bedenken.
Wij hebben alleen mijn moeder ingelicht ivm vervoer ( man heeft geen rijbewijs en ik mocht van hem niet zelf rijden) Voor de rest hebben we niks gezegd. Alleen binnen nu en twee weken. We hebben wel verteld dat wij het wisten, maar dat we het niet gingen vertellen. Maar goed dit was onze keus en dat kan voor een ander weer anders zijn. Overigens is het mij allemaal 100% meegevallen. Zou het zo weer overdoen.
Ook wij hebben besloten om de datum niet bekend te maken! Ik denk dat dat jezelf inderdaad meer rust geeft en dan heb je daarna ook rustig de tijd om eerst even samen te genieten, in plaats van dat de fam al meteen zo ongeveer bij je in de kamer staat! En zoals de meeste zeggen, is het voor de buiten wereld ook nog een beetje een verrassing!
Ik zou het ook geheim houden. Zou ik ook doen als ik bijv. op een bepaalde datum ingeleid zou worden. Mijn moeder zou anders in het ziekenhuis gaan zitten wachten en dat zou ik echt niet willen... Met een tweede/derde/vierde/etc. zou ik alleen diegene informeren die de kinderen opvangt.
Ik ga het ook niet vertellen, alleen tegen oma die op zoontje past. Rest weet dat het in die week gebeurd, maar niemand weet op welke dag. Manlief en oma hebben de hele week vrij dus daar kan ook niemand iets uit opmaken hihi ! Moet toch enigzins verrassing blijven!
Zo zou ik het ook doen! Heb je na de keizersnede nog even rust, de telefoon zal vast flink rinkelen als je het al verteld.
Ik had er nog niet eens over nagedacht. Maar als ik de argumenten zo lees, denk ik dat ik het ook niet ga vertellen. Heb ook geen zin in 'succes en sterkte' berichten ervoor. Wordt ik alleen maar zenuwachtig van.
Grote kans dat ik hetzelfde zou doen. Ik wilde destijds niet eens dat mensen wisten wanneer ik af moest rijden Geen zin in de opmerkingen en de succeswensen... Verwacht eigenlijk dat het bij ons net zo zal zijn. Zou hooguit de buren vragen voor de kat te zorgen. Maar goed, die worden niet zo zenuwachtig als bijvoorbeeld mijn moeder. Lijkt mij het fijnste om te kunnen bevallen (natuurlijk of met keizersnee) zonder het idee dat er mensen op je wachten. Kan je net zo lang over alles doen als je wil en pas bellen wanneer je er zelf aan toe bent. In plaats van om de 10 min telefoon/sms/appjes te krijgen of de baby er al is of hoe het nu gaat
Tja hier alsnog kans op een geplande ks. Maar ik zou het wel vertellen aan directe familie. Mijn telefoon staat toch uit en er wordt duidelijk verteld dat wij bepalen wanneer de visite welkom is.
Ik heb het met mijn inleiding wel verteld, maar dit keer wil ik het ook gewoon geheim houden gaat verder iemand pas aan als de baby er is haha
Ik kan me goed voorstellen dat mensen het geheim willen houden. Wij hebben het verteld aan onze familie (ouders/broers/zussen) en onze beste vrienden. Verder hielden we het geheim. Mensen die dus dichtbij stonden wisten het wel, maar daar kon ik direct duidelijk afspraken mee maken wat wij wilden. Ik kreeg dus niet veel succes wensen van te voren maar wel een paar maar ik vond dat eigenlijk wel heel erg leuk. Maar ik was ook helemaal niet zenuwachtig van te voren.
Moet zeggen dat het ons persoonlijk echt erom gaat dat het een verassing blijft wanneer hij geboren is
Dat punt kan ik me goed voorstellen. Ik weet dat mocht hier ooit een tweede komen dat het weer een keizersnede wordt. En ik heb geen idee hoe we het dan gaan doen, maar ik denk dat ik mijn mond niet kan houden haha...
Ja dat wilde wij ook doen.. Alleen mijn moeder en schoonouders wisten het, in verband met opvang. Het werd uiteindelijk een spoedkeizersnede een week eerder, dus voor mijn moeder kwam het alsnog als een totale verrassing
Mocht ik een geplande ks krijgen, gaan wij ook niet vertellen wanneer deze zal plaatsvinden. Vind het leuk als het een verrassing blijft, net als een gewone bevalling. Waarschijnlijk zouden we 'm dan op een maandag of dinsdag proberen te plannen, omdat ons zoontje dan sowieso bij opa en oma is. Maar de vraag is of ik het voor me kan houden voor m'n moeder
@tj82 hier werd een dag gezegd waarop het kon, wij konden geen dag uitkiezen zeg maar @tinneke ja hahaaha je moet dan wel idd je mond kunnen houden
Ik heb de datum van inleiding ook niet bekend gemaakt. Mijn ouders wisten het ivm oppas voor onze oudste. Maar het werd nog mooier. De middag voor de inleiding (die de volgende ochtend dus plaats zou vinden) heeft de vk mijn vliezen doorgeprikt om te zien of het spontaan op gang kwam, dit hadden we niet aan mijn ouders verteld. Vriend heeft dochter rond 18.30 naar mijn ouders gebracht (ging daar slapen ivm heel vroeg inleiden) en kwam om 19.30 weer thuis. Om 21.30 hadden wij er een zoon bij haha. Mijn ouders waren in shock .