Twijfel wel/niet 3D echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier met 24 weken een 3D-echo gehad. Mijn man wilde om dezelfde reden niet mee, hij wilde het kindje pas na de geboorte zien. Daarom is een vriendin mee geweest.

Onze meid leek helemaal niet op de 3D/4D-beelden. Met 24 weken zit er minder vet op het koppie en heb je nog niet echt typische kenmerken qua uiterlijk. Mijn schoonvader concludeerde aan de hand van een 3D-foto van het gezichtje dat het een jongetje was, maar dat bleek toch echt niet zo te zijn. Ik vond het een leuke echo, zeker omdat we al wel heel veel medische echo's gehad hadden en dit puur voor de lol was. Er wordt toch op een hele andere manier gekeken.

2. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Ik heb het gehad van mijn ouders, en achteraf werd het vergoed door mijn verzekeraar (FBTO met gezinsplanning) tot 100, 00 euro dus die heb ik gekregen ;)
    Dat was ook de reden dat ik het wel wildde doen.. als ik het zelf had moeten betalen had ik het niet gedaan..

Om eerlijk te zijn ik ben niet blij met het resultaat..
    De eerste keer lag ze er niet goed voor dus mochten we terug komen want er was nog geen mooi plaatje uit gekomen.. nou de 2e was nog erger toen lag ze met haar hoofd achter mn bot.. Het mooiste plaatje was uiteindelijk van de 1e keer en dat is ook mijn avatar..

Ik vind het net een monstertje en af en toe stond het beeld zo, dat ik dacht zet hem maar uit hier krijg ik nachtmerries van.. een puntneus ineens ofzo heel raar..

Een normale echo kost hier 50 euro en een 3d 130 euro.
    Vind die verhouding echt niet normaal..
    Uiteindelijk ben ik blijer met alle 2d echo's..
    Veel te duur voor te weinig resultaat maarja dat vind ik..

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb verschillende 3 d echoos gezien( zelf niet gedaan)
    Vind het er nou niet charmant uitzien....
    Maar je hebt t kado gehad....
    Als je t niet ziet zitten,niet doen!

4. Soit

Soit Niet meer actief

Oh nog vergeten bij te zeggen dat ik hier altijd zeker een stuk of 5 echo's krijg ( ook bij. Een normale, probleemloze zwangerschap). Woon in Belgie. Dus dan vond ik die 3d ook niet zo nodig... ;)

5. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk vind het niet mooi.

6. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ik wilde het wel graag! Maar onze kleine dane had er geen zin in!
    Bij poging 1 lag ze met haar gezich naar achteren en zagen we alleen maar rug/billen/voeten.
    2e poging(hoefde we niet extra voor te betalen) lag ze wel met haar gezichtje naar voren, maar steeds handen/voeten ervoor.

De gewone 30wkn echo bijde vk was mooier!

Ik zou het denk niet weer doen.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb het vorige week zaterdag gedaan... Na de geslachtsbepaling, was dit de leukste echo. Heel bijzonder om te bewaren voor later inderdaad.

Maar je bent nog maar 23 weken, is best vroeg voor een 3D echo omdat je kindje nog geen spek heeft, maar je hebt je kindje dan wel in vol ornaat in beeld.

Ik zou het zo weer doen

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij twijfelen ook heel erg. Als ik een pretecho laat doen, dan doe ik dat waarschijnlijk samen met mijn moeder als cadeautje. Ik denk niet dat lief per se mee wil en anders zal ik ongetwijfeld de dvd wel kopen. :D

Geslachtsbepaling staat al wel gepland, maar dat is nog een verrassing voor lief. Hij wil het wel weten hoor, maar hij denkt dat hij tot de 20 weken moet wachten.

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hier bij alle twee de meiden gedaan! Ik vond het geweldig.. al was het alleen maar om weer even een kijkje in de buik te hebben. Nu bij deze gaan we het zeker weer doen, al is het maar om alle drie de kids later hetzelfde mee te kunnen geven.

10. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina