Twijfel... wel of geen Nutriton

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Inez01, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Zoontje (morgen 6 weken) geeft nog weleens voeding terug. Op zich normaal voor baby's (oudste van 3 heeft dat nooit gedaan, dus in dat opzicht nieuw voor papa en mama). Is al vanaf geboorte. Hij krijgt Friso Standaard. Drinkt uit Avent fles met speen voor pasgeborene (0+), doet zo'n 10 a 15 min over fles.
    Boeren gaat niet heel makkelijk, rechtop houden na voeding vindt hij ook niet altijd even fijn.... wordt dan wat nijdig...

Voeding wat hij teruggeeft, gaat makkelijk hoor bij hem, is zo'n 2 a 3 mondjes. Als ik bij hem kijk terwijl hij ligt te slapen, bv een uur na zijn fles... dan voel ik dat hij weer wat gespuugd heeft, want hoofddoek is dan nat. Denk nog 2 a 3 mondjes gespuugd.

Eerder hier al topic over geopend, weet van JBPM/Nutriton, maar heb nu zo'n twijfel of ik hier wel of niet mee zal starten. Zo ja, hoeveel doen jullie dan door de fles, drinkt 120+4 scheppen en moet ik dan een andere speen gebruiken of misschien zelfs een andere fles.

Ben benieuwd mama's....

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

ik heb het geprobeerd en dan wou mijn meisje bijna niets meer drinken. ik zou zeggen probeer het is en dan kan je zien of het beter gaat of niet

succes

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als je als friso standaard gebruikt zou ik eens friso comfort proberen. Dat is gewoon friso standaard met JBPM toegevoegd. is echt hele fijne voeding en je kan dus zo om. Je maakt het we iets anders klaar en waarschijnlijk wel een grotere speen (dus van een 1 naar een 2). Wij zijn er fan van. Wij dikken nog wat extra in omdat ons meisje reflux heeft en dat doen we met JBPM van natufood. is sterker en puurder(100% JBPM). nutriton is 30% JBPM en 70%???

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook heel erg getwijfeld toen. Maar toch geprobeerd. Omdat we behoorlijk indikten, was een m speen van difrax wel nodig. Maar toen we wat afbouwden, was de s speen weer prima. Nu sinds een paar weekjes helemaal niet meer in gebruik en ook eindelijk niet echt meer spugen!!!

Proberen kan altijd. Ik zou wel even goed opletten of er veranderingen plaats gaan vinden wat betreft dikkere of dunnere ontlasting e.d.
    nadeel van de voeding waar al nutriton door zit, vind ik dat je de hoeveelheid nutriton niet zelf kunt bepalen.

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik gebruik ook nutriton bij 120/4 deed ik er 1,5 schepje nutriton bij en bij mij heeft het echt geholpen heel af en toe geeft ze nog wat terug maar dat is dan heel weinig en ik hou haar een half uur rechtop na elke voeding vind ze ook niet heel fijn in het begin gaat ze wat tegenspartelen maar na 5-10 minuten geeft ze het op en blijft ze gewoon rustig zitten, en ik gebruik de dr brown fles

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier doen we twee schepjes nutriton op een fles van 120+4.
    We gebruiken de difrax fles met s speen en ze doet nu ongeveer 20 minuten over een fles.

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Dames.. bedankt voor jullie reacties.

Gisteren gestart met Nutriton door de flessen... 1 schepje op de 120 +4 en meteen resultaat.... eerste fles was even wennen voor hem, overgegaan op 2 speen en deed veel langer over fles en heeft nog 2x in totaal een klein beetje teruggegeven. Wat een verandering.... ontlasting vandaag was wel dunner, maar zeker geen diarree...

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij zijn gestopt ermee, onze dochter kreeg juist knoerharde ontlasting ervan. Waren echt stenen! Met vreselijke buikpijn (krijsen) erbij.

Daarnaast (maar das off topic) zijn we over op speciale voeding voor kindjes met kma. Daardoor heeft ze een compleet ander drinkgedrag.

Deel Deze Pagina