Twijfel wel of geen pudding

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door This is me, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of geen pudding bij slecht/niet eten

1. wel

2. niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons is een GEZOND toetje onderdeel van de maaltijd en daarvoor hoef je niet goed gegeten te hebben. Vla of pudding (wat wij trouwens nooit eten) alleen als je goed gegeten hebt (geproefd, normale hoeveelheid etc). Fruit, kwark, yoghurt mag altijd.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Alleen als er niet genoeg groente is gegeten weiger ik weleens een toetje.

Toetje hoort hier zeker niet bij de maaltijd ( daarvoor is het een toetje, extra dus...fruit overdag en yoghurt of ochtend of lunch)

Om een toetje te krijgen moeten ze hier 75% van de groente op hebben.
    Dat weten ze want meestal beginnen ze hier met de groente...om in elk geval voldoende daarvan op te hebben.

TS, in jullie geval zou ik een heel klein beetje eten op zijn bordje leggen en zeggen dat als hij dat op heeft zijn pudding krijgt. Eet hij dat niet op dan geen pudding.
    Maar...dan echt heel weinig op zijn bord leggen.

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik denk dat het verschilt...als mijn dochter een kwartier lang zou gillen om pudding/toetje terwijl er een bord voor haar neus staat krijgt ze helemaal niets.

Wij hebben ook niet standaard altijd toetje, maar soms, en dan is het ook niet bedoeld om te chanteren, aangezien wij ook een muisje hebben qua eten (op school vraag ik ook altijd bij een half vol lunchboxje aan de juf of ze weer vrijwillig op dieet was :D) dus het is heel erg anders denk ik.
    Het leek mij in ieder geval niet handig om standaard toetjes te geven, omdat ik als volwassene al geneigd bent om eerder wat lekkers dan iets goeds te nemen.

Ik vind ook dat je aan de ene kant niet toetjes mag chanteren, maar als kindlief het avondeten verziekt met gillen en doen, dan is het in mijn ogen anders, en zou ik het toetje terug zetten en melden dat dit weer een optie is als hij/zij normaal kan doen aan tafel.

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Mijn dochter heeft een nieuwe geleerd: Het gaat er niet om of je bord leeg is, maar of je je best gedaan hebt (dus nu is het avonds kijk eens mama, hij is niet leeg, maar ik heb mijn best gedaan hoor :D )

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Pudding komt er sowieso niet in hier hij eet yogurt gewoon zo.
    Het is hier gewoon onderdeel van de maaltijd geen beloning ongeacht of er veel weinig of niet is gegeten.

6. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik heb gestemd niet maar dit is niet zo zwart/wit!

Ik heb altijd voor ogen hoeveel zij in ieder geval op moet. Dan mag ze dus best slecht eten als ze het minimale in mijn ogen maar eet en dan krijgt ze gewoon een toetje.

Als ze helemaal weigert om te eten (dus nog geen 1 hap, wat best een keer voorkomt) dan krijgt ze geen toetje.

Gisteren ook niet bar goed gegeten maar wel wat en dan krijgt ze dus gewoon een toetje.

Deel Deze Pagina