Twijfel: wel of niet naar de HA of gyn??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamasmeisje, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ondertussen zitten we in ronde 11. Zit eraan te denken om naar de HA te gaan voor een doorverwijzing naar de gyn ofzo.

Ik vraag me steeds af of ik wel een goede eisprong heb, ik voel hem altijd links, nooit rechts. Heb altijd wel een positieve ovulatietest in de maand en veel helder slijmverlies rond mn ei dus denk wel dat ik een eisprong heb. Daarnaast ben ik bang dat ik te weinig progesteron aanmaak want 9 à 10 dagen na ei altijd ongesteld.

Ik wil gewoon bevestiging dat alles goed zit en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Wat kan ik allemaal verwachten van de HA of de gyn? En gaat jullie man altijd mee bij iedere afspraak?

2. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Als je altijd een positieve ovulatie test hebt per cyclus mag je er vanuit gaan dat je gewoon een eisprong hebt.
    Ook je luteale fase is vrij normaal hoor die kan schommelen tussen ongeveer 10 en 16 dagen maar soms ook iets korter of zelfs nog iets langer. Dus ik denk dat je, je geen zorgen hoeft te maken hoor!
    De meeste stellen raken ook pas zwanger na een jaar en soms binnen een jaar. Maar je kan altijd langs je huisarts gaan als je het nog niet vertrouwd.

Mijn vriend ging wel de eerste keer mee naar de gynaecoloog en daar wordt ook om gevraagd als je een afspraak maakt.
    Ivm eventuele zaadonderzoek.

Ik heb voor het eerste afspraak een vragenlijst in moeten vullen en ML ook.
    Deze wordt nabesproken op de eerste afspraak en dan wordt er gekeken of het nodig is dat er een zaadonderzoek plaats vind.
    Bij mij is toen gelijk een inwendige echo gemaakt.

Hoop dat je hier iets aan hebt

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Voor je eigen geruststelling kan je prima even naar je HA gaan om het er met hem/haar over te hebben en doorverwijzing te vragen. Wij zijn zelf na 14 maanden gegaan.. en heb maandag het laatste onderzoek (tot nu toe alles goed). Dat is toch fijn :)

Mijn man gaat altijd mee, alleen bij de echo's voor het volgen van de cyclus niet allemaal (moest elke 2 dagen naar het ziekenhuis daarvoor en was binnen 5 min weer buiten). Ik vind, zwanger worden doe je met zijn tweeën, dan de onderzoeken enz. ook. Buiten dat, vind mijn man het belangrijk erbij te zijn, hij vind het enorm vervelend dat ik alle "ellendige" onderzoeken krijg en hij vind het minste wat hij kan doen is mij tot steun zijn :) Maar daar heeft iedereen vast zijn eigen mening over + zitten wij in de luxe positie dat we qua werk makkelijk een uurtje ziekenhuis kunnen plannen.

Wij kregen ook zo een vragenlijst, voor beidde en ik kreeg meteen echo en uitstrijkje. Daarna 2 weken veel echo;s, bloedprikken en maandag een kijkoperatie.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mijn man gaat mee naar belangrijke afspraken. Niet naar elke controle toen we hormonen moesten spuiten (was vaak 6 keer in de maand controle).

Je MOET eerst naar de HA; die moet een verwijzing geven voor de gyn want daar kan je niet zomaar heen.

5. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Besloten om toch nog 1 ronde te wachten met de HA. Heb ergens ook het gevoel dat t wel goed zit allemaal maar dat we gewoon enorm pech hebben tot nu toe.
    Van mij dochter was ik gelijk zwanger dus t moet gewoon lukken. Dus duimen dat het nu wel lukt..

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Succes meid!

Deel Deze Pagina