Twijfel..wel of niet voor een tweede gaan.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Essie28, 11 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik wil het aan de ene kant zooo graag..en aan de andere kant ben ik bang dat het heel zwaar gaat worden.Mijn dochter wordt in maart 2.
    Hoe hebben jullie dat ervaren?

2. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Als je het wil moet je ervoor gaan! Je deelt je leven vanzelf anders in. En ja er zullen zeker periodes zijn dat het zwaar is, maar daar tegenover krijg je zoveel terug! Ik zou over het stukje dat je bang bent dat het zwaar wordt niet te hard twijfelen!

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier hetzelfde. Onze zoon wordt ook in maart 2.. Vandaag hebben er besloten om te wachten tot minimaal okt 17. Het was lastig maar rond die tijd is het zowel financieel als met onze zoon een stuk makkelijker. Natuurlijk kan het altijd nog veranderen maar dat zien we dan wel weer.

4. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben er twee. Hier zit er 18 maanden tussen. Het eerste half jaar viel het erg mee omdat de kleinste lekker in de wagen sliep en kon ik overal met haar naar lopend naar toe. Door het kleine leeftijdsverschil vond ik het lastig omdat je beide kinderen nog voor lange tijd aan moet kleden. Bij jullie zal dat minder lang zijn aangezien de oudste al wat ouder is. Mijn dochter is nu bijna 4 en kan, als ze wil, zichzelf helemaal aankleden. Het is even een nieuw ritme vinden, maar dat komt vanzelf en vind ik het zelf niet druk. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Mijn dochter zal 16 maand zijn als onze 2e geboren wordt. Ik weet zeker dat het ontzettend zwaar zal zijn, maar onze wens voor een 2e was vele malen groter dan de angst voor de zware tijd;)

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Tja, ze noemen t niet voor niets de tropenjaren.;)

Mijn oudste 2 schelen 2 jaar. Ja het was pittig, vooral omdat de slaapjes elkaar opvolgden. Dus hele dag een beetje thuis, want altijd 1 in bed, maar dus ook van s ochtends 5 uur tot s avonds 11 in de weer. Maar goed dat is maar een korte periode natuurlijk. Voordeel is dat je ook niet overal heen hoeft, en ook best eens tot 10 uur in je pyjama kan zitten als de nacht niet super gaat.:)

Tussen nr 2 en 3 zit ruim 5 jaar, dus de oudste 2 zitten op school. Dat is lekker, overdag. Maar de ochtendspits is megadruk, want je moet op tijd op school zijn en baby moet ook mee. En ja de oudste 2 kunnen zichzelf aankleden, zelf een boterham smeren etc, maar je moet het ze nog wel allemaal vertellen. Besef van tijd/te laat komen zit er nog niet in op deze leeftijd ;) in combinatie met 2 nachtvoedingen is dat best pittig.
    Ook wordt nr 3 meegesleept naar zwemles, dansles, muziekles etc.

Dus ik zeg, elk leeftijdsverschil heeft z'n voor en nadelen. Het ligt er ook aan of je een makkelijk of een pittig kindje hebt.
    En het is maar hoe je er zelf in staat. Ik kan slecht tegen weinig nachtrust, dus ik vind het echt pittig, wat voor verschil er ook tussenzit. Maar het is het uiteindelijk allemaal waard :)

Succes met je beslissing:)

7. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Bang zijn dat het zwaar wordt... dat ben ik nu ook. Mijn dochter is ongeveer een half jaar en ik ben onverwachts al zwanger van de tweede. Wat andere dames hierboven ook al zeggen: ik denk dat elk leeftijdsverschil voor- en nadelen heeft en dat het altijd wel op een bepaalde manier 'zwaar' wordt. Maar je wilt er twee of niet... ;) Toch? Ik zie het maar zo: we zullen 'erdoorheen moeten' :p en er veel voor terug krijgen. Succes met de keuze.

8. Jojo87

Jojo87 Niet meer actief

Ik vind het wel herkenbaar.... Op de een oog andere manier vind ik de keuze voor een 2e spannender dan bij de eerste... Misschien omdat je beter weet wat er komen gaat 😉. Ook besef ik me goed dat mijn/onze keuze ook invloed heeft op onze dochter... Zij wordt in januari 2. Vind het nog zo gek idee dat er nog een persoontje bij ons gezin komt, nog moeilijk voor te stellen... Maar de wens voor een 2e is er zeker ook! En een derde ook haha
    Maar ik vind het toch wel erg spannend (had verwacht dat de stap naar een 2e makkelijker was als de 1e er is)

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Dan wacht je toch nog even? Ik geloof erin dat je pas aan kinderen kan beginnen als je er mentaal aan toe bent. Als jij nog niet in balans bent met je gezinssituatie, zou ik echt nog even wachten. Binnen een paar maanden gaat die knop wel om en denk je jaa ik heb een plekje in mijn hoofd en hart.

Hier wist ik dat zwanger worden niet snel zou gaan. Ik ben begonnen toen zij 19 maanden was. Eerder was ik er ook niet aan toe en eigenlijk toen ook nog niet 100%, maar mijn hoofd won het van mijn hart.
    Nu wordt mijn dochter over 3 weken alweer 3. Ik ben blij als er nog een brusje komt voor zij 4 wordt. Mijn hart is er nu echt aan toe.

En weet je al gaat het nog anders dan verwacht. Mensen zijn veerkrachtig.Hhet komt allemaal wel goed.

10. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ben nu ruim 15 weken zwanger van ons tweede kindje en soms zie ik wel een beetje op tegen de babytijd, maar dat zal ook allemaal wel weer goed komen denk ik.

11. Knuff

Knuff Actief lid

24 sep 2015
    157
    1
    16
    Mijn zoontje is nu 15 maanden en wij zitten nu in de eerste ronde voor een tweede. Ik denk dat het heel zwaar gaat worden, maar het lijkt me zo leuk als ze straks lekker samen kunnen spelen! Ik denk dat we er na dat eerste jaar zo veel plezier van gaan hebben dat er niet al te veel tussen zit. Daar heb ik dat jaartje bikkelen graag voor over!

12. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Fijn om jullie reacties te lezen dat heeft me toch wel geholpen.
    Ik ben er wel aan toe in de zin van dat ik het nu niet meer zwaar heb met mn kleine van 1.5 ze is vrij makkelijk en ze houdttt echt van kleine kinderen daarom.vind ik het ook leuk als ze straks een broertjr of zusje heeft waar ze mee.kan spelen.

Maar dan denk ik weer aan die slapeloze nachten en dan nog eens 8uur eruit omdat de andere kleine dan.wakker wordt dat lijkt me zwaar.
    Maar dat is inderdaad wel.van korte duur.

en waar ik.me ook zorgen om maak is myn kleine van 1.5 valt niet zelf in slaap in haar eigen bed. Ze slaapt by my in bed en moet dan naast haar leggen als.ze slaapt leg ik haar in bed dan slaapt ze gewoon.door. Dat kan ook niet meer met een baby dat moet ik.ook veranderen.

Ik denk dat ik er toch nog even een half jaar mee.moet wachten ik word ook snel.zwanger dus moet wel even wachten ermee denk ik
    ALHOEWEL ik echt graag een 2de wil.. :(

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Dit vind ik eerlijk gezegd een hele gevaarlijke opmerking:). Dat je van de eerste snel zwanger bent geraakt, wil niet zeggen dat dat met de 2e ook zo is. Er zijn mensen die binnen een half jaar zwanger waren van nr. 1, maar na een jaar nog niet zwanger waren van nr. 2.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Mee eens. Resultaten behaald in het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.

Natuurlijk kan het wel, maar het kan ook nu zomaar een jaar of langer duren.

Enne.. De baby is er niet gelijk he. ;) je hebt dan nog 8 maanden om te wennen aan zijn of haar komst. Alle tijd om gewoontes te veranderen.
    Maar zolang de bezwaren nog groter zijn dan het verlangen, zou ik wachten. Je voelt vanzelf wanneer het een 'ja' wordt. :)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wilde dit ook schrijven ;)

Maar als je heel graag een tweede wil maar alleen wat praktische bezwaren hebt, zou ik er wel voor gaan, je hebt als je zwanger bent nog zo'n 8 maanden om dingen te veranderen.

Hier zit er 2 jaar en 3 maanden tussen en het is zo leuk en ze hebben zoveel aan elkaar! Was daarvoor ook zwanger en dan had er 1 jaar en 10 maanden tussen gezeten, maar heb een miskraam gehad. Was nog wel makkelijker geweest denk ik. Maar goed, weet niet wat het karakter van dat kindje zou zijn natuurlijk ;). Onze dochters voelen elkaar heel goed aan en spelen heel leuk samen.

16. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Hoi

Ik vond m'n tweede zwangerschap zwaarder omdat ik nauwelijks aan rust toekwam met n rondscharrelende peuter (die s middags al niet meer sliep). Verder was ik ook best lang misselijk. Daarna vond ik de eerste tijd na de geboorte van nummer twee ook zwaar omdat ik nog steeds heel moe was en nog steeds nauwelijks aan rust toe kwam. Daarna de periode dat je jongste begon rond te kruipen en oudste daar constant 'bovenop' zat om z'n speelgoed te vededigen etc. Ook dat vond ik weer best vermoeiend.
    Maar... Nu klinkt het alsof ik het vreselijk zwaar heb, haha :) en dat is echt niet zo; ik heb juist prima zwangerschappen gehad en ook makkelijke kinderen! En zelfs met die gegevens vond ik het dus best pittig. Nu de jongste anderhalf is komt er weer wat rust en balans in m'n hoofd. En er is ook alweer een derde op komst :) Dat zegt ook wel genoeg toch? :)
    Wat ik probeer duidelijk te maken is, het is logisch dat je nog twijfelt.. Het zal ook best zwaar worden maar ook dat gaat weer voorbij. En anders wacht je nog even met de beslissing toch?! ;)
    Succes

17. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    Hoi ik heb 2 jongens en ze schelen 15 maanden met 9 maanden raakte ik weer gepland zwanger van de 2e. Moet eerlijk zeggen dat we ook 2 lieve makkelijke mannetjes hebben en dat heeft natuurlijk ook invloed op de keuze die je maakt. Van de zwangerschap tot nu toe heb ik het nooit als zwaar ervaren ik vind het er alleen maar leuker op geworden. Oudste is nu 2,5 de jongste 1. En we gaan nu voor en 3e kindje als het zwaar was geweest was ik daar niet eens aan begonnen :D. Zou zeggen als je en wens heb ga ervoor!!

18. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Hoi dames klopt of ik nu weer snel zwanger wordt is nog maar de vraag bij de eerste slikte ik gewoon de pil en ben door de pil heen zwanger geraakt vandaar dat ik t zei.

Maar werken jullie daarnaast ook? Want ik werk wel 3dagen in de week en jullie?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werkte 3 dagen, mijn man 4. Sinds de oudste 3 jaar is werk ik 4 dagen.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Ik werkte toen de oudste 2 klein waren 3 dagen, straks ga ik 3 dagdelen werken (ouderschapsverlof). De helft dus. Omdat het financieel nu kan. Heb er nu al zin in :)

Deel Deze Pagina