"Lege" meisjes namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lentedag, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

Wat vinden jullie lege meisjesnamen, dus niet perse lelijk, maar "gewoontjes", en waar je niets mee hebt?

Ik vind zelf namen die vaak voorkomen niet perse "leeg", als je me nog volgt.
    Kunnen jullie vb geven van namen voor meisjes bij welke je dat hebt.
    Bij mij valt Dagmar onder een lege naam, heb er gewoon niets mee, vind hem wat "koud".

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Lieke... Geen idee waarom, vind het een prima naam en zeker niet lelijk. Maar het doet gewoon helemaal niks met me.

3. Mum1

Mum1 Lid

13 okt 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sanne....geen lelijke naam hoor, maar voor mij inderdaad 'leeg'

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maud
    Britt
    Bente
    Bo
    Merel

Dat soort namen ;). Vind ze niet persé lelijk, ook niet mooi, gewoon geen klik mee ofzo, doet me gewoon niets.

5. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

"Veel" letter b namen:p

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha nu je het zegt ja inderdaad ;). Maar dat is puur toeval denk ik. Al vind ik bv. Lente wel leuk en Bente niet ;)

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Lisa, ik vind leeg er wel een goede benaming voor.. Het is niet lelijk maar ik krijg er geen enkel gevoel bij.

8. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Lotte, Sanne, Anne, Janne, Merel, Veerle, Maartje namen die me gewoon niets zeggen/doen. Namen zonder uitstraling, meer een beetje voor degelijke gezinnen (let op, mijn persoonlijke mening!).

9. Veera

Veera Niet meer actief

Namen waar weinig moeite voor is gedaan (lijkt zo he, iedereen zal vast met liefde kiezen :)), als Emma, Sanne of Julia
    Bij jongens doen namen als Milan en Jayden me helemaal niks meer.
    Iedereen zou zo kunnen heten

10. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Vreemd hoe dat werkt. Ik vind bijvoorbeeld Sophie al mijn leven lang een prachtige naam, maar omdat heel veel mensen dat vinden is hij nu ineens "leeg" en zou ik hem nooit kiezen. Terwijl het feit dat namen als Emma, Julia etc zo populair zijn, eigenlijk betekent dat heel veel mensen het mooie namen vinden. Zijn ze dan niet juist "onleeg"?

Persoonlijk vind ik heel veel namen mooi, maar bij sommigen heb ik geen gevoel. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en heeft vaak te maken met associaties. Bv Fenna, prachtige naam maar op de basisschool kende ik een Fenna en dat was geen leuk kind. Dus ja, daar ga je al.....

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is ook heel persoonlijk. Zo vind ik Britt op zich geen lelijke naam maar het doet met gewoon niets. Naam van 1 van de kinderen is ook genoemd in dit topic trouwens ;). Prima, ieder z'n eigen smaak en beleving.

12. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Mijn naam is al genoemd hier haha, en mijn ouders hebben heus wel moeite gedaan. ;) Maar ik snap wat mensen bedoelen. :p
    Ik vind de populairdere, meer doorsnee namen niet leeg.
    Ik voel echt helemaal 'niks' bij namen die eindigen op -lin of de miljoen versies hoe je -lin kan schrijven. Ik hoor dan echt een moeder in de winkel roepen met zo'n zeikerige stem - ''....linn niet doen." Maar wat er los van staat is dat dit natuurlijk geweldige kindjes kunnen zijn en ook hele aardige ouders. Het is gewoon mijn 'lege' associatie.

13. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Als het goed is vult je eigen kind de leegte wel op ;)

Maar herken idd wel dat er een heel scala is van namen die je mooi vind, lelijk vind en het grijze "lege" gebied waar je gewoon niet zoveel mee hebt.

Weet zo even niet welke namen dat voor mij zijn... Dat zijn waarschijnlijk de namen waar ik niet zo snel op kom :)

14. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Haha, ik heet Sanne (toendertijd zelfs een gewaagde naam!), mijn dochter Anne en was onze 2e een meisje geweest dan was Lotte onze 1e keuze :D Maar dat is Otto geworden...

Juist geen degelijk gezin btw :p Maar ik snap wel wat je bedoelt!

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Anna.
    Lisa.
    Emma.
    Sanne.
    Lotte.

Sander
    Thijs
    Bas
    Daan

Kan er nog tig opnoemen!

Allemaal prima namen, je loopt er echt niet mee voorschut, maar meh.

16. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Maud, Lisa, (S)Anne

17. K00

K00 Niet meer actief

Ik heb niks met geknutselde namen.
    Jet is voor mij een leuke, hollandse naam (die ik zelf niet zou kiezen maar oke) Waar komt ineens de variatie Jette of Jetta vandaan? Dat bedoel ik met geknutseld.
    Lotte is Lotte, punt. Geen Lotta b.v.

Oh en Lola.... dat vind ik nou echt een lege naam.

18. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Deel Deze Pagina