lief? dan moet ik denken aan het merk lief. vind ze alle 3 niks. ik zou gaan voor Nina of Nine ookal vroeg je daar niet om
Uit deze drie absoluut Nien. Lief vind ik gek, dan zou ik kiezen voor Lieve of Liva. Siel vind ik ook te raar, Ciel ken ik wel (Franse naam), maar vind ik ook niet mooi, klinkt me teveel als 'ziel'. In dezelfde samenstelling als deze namen (4 letters, middelste klank is 'ie', eerste en laatste letters zijn medeklinkers) zijn ook: Bien, Diet, Dien, Fiep/Fieb, Fien, Gien, Hien, Jieb/Jiep, Kiek, Kiem, Lien, Lies, Miek, Mien, Miep, Mies, Piek, Pien, Riet, Sief, Sien, Vief/Fief, Wieb/Wiep, Wies. En Biem, Diek, Diem, Dies, Fier, Giel, Giem, Giep, Gies, Kien, Kier, Kiet, Miel, Niek, Niel, Riel, Ries, Sieb/Siep, Sied/Siet, Siem, Sies, Tiem, Ties, Wiek en Wien (maar dat zijn - vooral - jongensnamen)
Sorry, ik vind ze geen van drieeen echt leuk. Nien vind ik dan nog t beste, maar zou er ook liever Nina of Nienke van maken....
In nl minder gebruikelijke namen, ik vind ze alle drie wel lief. Aan de naamkeuze vermoed ik dat je misschien wel uit belgie komt! Ik vind Siel wel leuk! nog niet eerder gehoord! Ik houd juist wel van apart! Nien hoor je hier meer met een e er achter. Lief moet ik aan het merk lief denken, maar ik zou makkelijk aan alle drie de namen kunnen wennen!
Nien: Misschien Niene? Siel: Tussen jou 3 namen vind ik deze de mooiste Lief: Vind ik eigenlijk geen naam
Ik vind het geen mensen namen hoor. Ze moet haar hele leven ermee door. Ik zou dan kiezen voor Nina, Nine, Silke...
nien denk ik. siel kan later gebruikt worden als "simpele s(z)iel" of als engelse zeehond. en lief is een bijvoegelijk naamwoord of een koosnaampje voor je man.
Ik denk dat vlindermeisje1 uit België komt, waar je toch veel andere namen hoort. Nien; misschien Nine, Nina, Nienke? Siel: Niet zo heel mooi Lief: Lieve?
Lief vind ik leuk voor als het kindje nog klein is. Als het zich later voor moet stellen met 'Hallo, ik ben Lief' weet ik ook niet of ze dat nog zo leuk is. Maar goed, het is natuurlijk jullie keuze . De andere twee namen ken ik niet. Maar dan vind ik Nien nog het leukste. Ik zou persoonlijk denk ik dan eerder voor Nina kiezen.
Ipv Lief zou ik Lieve kiezen... Vind Nien (van Nienke?) ook leuk... Siel vind ik een beetje vreemd... Succes met kiezen!
Lief vind ik echt niet kunnen. Siel klinkt ook niet als een naam. Ik zou dan voor Nien gaan, al vind ik dat ook verre van mooi.