klossen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by nietje, Nov 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nietje

nietje Actief lid

Mar 14, 2006
    118
    0
    0
    hoi

hier ben ik weer haha
    ik wou vragen of iemand weet of klossen verplicht xijn bij evt thuisbevalling
    ik heb ze namelijk gehaald maar kan er echt niet mee slapen ik heb het gevoel dat ik op zee zit het wiegelt ontzettend en nu zijn wij ook nog niet een van de dunste :oops:
    op mijn intake met thuiszorg gaf die vrouw aan dat het moest ivm hun rug enz ( kan ik me wat bij voorstellen) maar ik heb ze er onderuit gehaald is er iemand wat dezelfde ervaring heeft groetjes anita

2. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Je kan ze er ook pas onder zetten als je gaat bevallen. Heb ik ook gedaan. Het is niet zozeer verplicht je hebt alleen kans dat de verloskundige het wil voor haar rug en dat de kraamhulp zegt dat je zelf je bed moet verschonen.

3. Bij kraamhulp zijn ze verplicht, ivm arbo wet...
    ze mogen weigeren je te helpen als je op bed ligt met voeden of wat ook en idd het bed verschonen hoeven ze niet te doen

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij hebben sinds gisteren het bed op klossen staan. Ik heb wel goed geslapen en kan nu makkelijker en met minder pijn in en uit bed.

Maar het is wel verplicht met kraamzorgen enzo want anders mogen ze alle werkzaamheden wat aan bed plaats vind weigeren

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Misschien kan je het eens proberen met limonade- of bierkratten. Sommige mensen gebruiken die ook weleens.

6. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    bij onze jongste dochter wilde ik graag in het ziekenhuis bevallen, maar helaas ( achteraf heel gelukkig natuurlijk) moest ik thuis bevallen...
    ik had helemaal geen klossen in huis en had het aan mijn VK gevraagt of dat erg was en dat was geen probleem maar ook de kraamhulp had er geen moeite mee, misschien omdat ons bed al vrij hoog van zich zelf staan ( aupingbed) en misschien omdat ik hulp voor halve dagen had... het enigste wat ze niet deed was na een paar dagen mijn bed verschonen dat mocht man lief doen voor de rest geen klachten gehad...
    maar toch ga ik het nu maar weer voor de zekerheid vragen, want ik wil als het mogelijk is weer gewoon thuis bevallen. :)

7. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    i kheb ze pas op de dag van bevalling eronder gezet ben zelf niet groot 1.60m en mijn bed is al vrij hoog dus moest klimmen om in bed te komen ;)

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    hoi hoi,

wat hebben jullie de klossen al vroeg, bij ons mogen we ze pas ophalen met 37 wkn, want dan mag je pas thuis bevallen!
    idd bij ons is het ook zo dat het volgens de arbo moet. maar ik denk ook dat het per vk en kraamzorg afhangt of ze dit aanhouden (lijkt me wel handig ivm rug etc. voor hun)

gr saskia

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wij hebben een waterbed en dan is het dus zo wie zo onmogelijk!

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja, idd, maar dan moet je weer een ander (1-persoons)bed hebben dat op klossen staat :(

11. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    als je bed gaat wiebelen door de klossen lijkt me niet echt veilig. ik zou ze er onderuit halen en even voorleggen aan je vk.
    en anders desnoods eronder doen als je bevalling begint

bij mijn eerste kon ons bed niet op klossen, toen hebben we er een extra matras opgelegd. de vk ging hier mee accoord.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij de eerste stonden ze idd op klossen nu doe ik het niet... ik krijg weer een ks en ik kon toen amper mn bed in/uit. Mn man verschoont het bed dan wel een keer tussendoor als ze daar moelijk over doen, controles krijg ik dan toch niet echt meer dus dat maakt ook niet uit. Beval je gewoon dan moeten ze volgens mij nog een keer je onderkantje bekijken en kan me voorstellen dat een hoger bed dan makkelijker is voor ze. Anders misschien bierkratten?

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Waarom zet je het niet op bierkratten? Dat is veel steviger.

14. nietje

nietje Actief lid

Mar 14, 2006
    118
    0
    0
    haha bierkratten goed idee nog niet aan gedacht eigenlijk kom net bij vk vandaan voor haar is het dus geen probleem ze zei wel dat het voor de kraamhulp beter is enz dus moet ff kijken wa tik eronder ga duwen alvast bedankt voor jullie tips groetjs anita

15. Annemariebult

Annemariebult Nieuw lid

Nov 6, 2006
    1
    0
    0
    credit manager
    Utrecht
    Hoi!
    En hoe kom je dan aan vier of in mijn geval nog liever ZES kratten? Dan heb ik voor een jaar bier / cola in huis. En in mijn toestand krijg ik dat bier zeker al niet op...
    Iemand een idee? Vrumona in Bunnik vragen om lege kratten te mogen lenen?
    Alvast bedankt,
    Annemarie 37 weken zwanger 1e kind

16. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bij de supermarkt mag je ze vast wel lenen denk ik ;)

17. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Je kan gewoon lege kratten ophalen en je betaald alleen de statiegeld hadden wij ook we hadden 6 kratten voor 15 euro dus 2,50 per krat en na afloop kun je ze ook zo weer terug brengen

Share This Page