krijsen en paniekerig bij billen afvegen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sunshineS1976, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Echt iets van de laatste weken. Een hele strijd om mn dochter in bedwang te houden bij luier verwisselen. Poepluier helemaal drama. Helemaal in paniek en huilen,benen bij elkaar houden en zich oprollen zodat ik er onmogelijk bij kan. Ik mag dr overal aanraken behalve daar.
    Herkenbaar voor iemand?

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Ja ik herken het wel deels, maar niet zon lange tijd. Afleiden met een filmpje en billen insmeren was hier voldoende

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Geen idee, maar misschien heeft ze een gevoelige huid of last van iets? Hoe zit het met tandjes? Als ze tandjes krijgen wordt de poep wat zuriger, misschien bijt dat ?

Ik zou er sowieso na elke luierbeurt crème of iets op smeren. Hier helpen de grote sudocrème & Calendula (VSM) bij elk mogelijk huidprobleem ever. Maar ik zal eerlijk zeggen dat luieruitslag nooit echt is doorgebroken hier, dus ik ook weer niet 'de expert' ben bij pijnlijke billen.

Zodra ik merk dat het rood is (of schraal) smeer ik de billen gelijk in en een paar uur later is het weg. In jouw geval hoeft het dan niet rood te zijn, maar bij krijsen/paniek zou ik toch insmeren. En net even wat vaker in bad/douchen om de billen te verlichten. Hier gaat hij 3 of 4x per week onder de douche/in bad en daarnaast wassen, maar bij pijn aan zijn bil bijvoorbeeld een keer extra en loopt hij ook een half uurtje zonder luier om het te laten ademen (hou de dweil bij de hand en nee, ze mag niet op de bank ;)).

En als dat allemaal niet helpt, zou ik naar de huisarts gaan. En als je niet het idee hebt dat het pijn doet, achterhalen waarom ze in paniek is. Vind ze het liggen niet prettig? ---> luierbroekjes en staand verschonen. Verveelt ze zich? ---> geef haar iets te doen en zing liedjes. Associeert ze het met iets vervelends? ---> elimineer dat vervelends ;) etc. Hier is er een keer een mand met sokken gevallen die op de commode stond, waardoor hij nu elke keer moet lachen omdat hij bedolven werd onder de sokken (hij is keivrolijk, moet om alles lachen). Of is er een poes op de commode gesprongen of iets? Het kunnen kleine dingetjes zijn... Spin, mug? Hoofd gestoten?

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien een kloofje bij de anus? Dat kan ongelofelijk veel pijn doen! Hier ook meegemaakt en heb toen een tubetje lidocaine zalf gehaald bij de apotheek zonder recept. Dat verdooft en geeft de kans om te genezen.

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hier is het ook regelmatig een drama verschonen met de poepbroek dochter heeft snel uitslag en droge huid en billen kapot we smeren regelmatig in dik dan ook en ook speciaal tegen de uitslag spul dat ik van de huisarts heb gekregen. maar op momenten vertoont ze hetzelfde gedrag. afleiden helpt soms

6. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij hebben hier ook een tijdje last van gehad met onze dochter, maar niet zo lang als bij jullie. Hier was het probleem dat ze een kloofje had bij haar poeper en dat deed gewoon erg veel pijn. Elke keer heel rustig gebleven en aangegeven dat mamma heel voorzichtig en zachtjes zal schoonmaken. Met vochtige doekjes en natte watten kom je een heel eind. Daarna goed ingesmeerd met sudocreme. Wat ook kan zijn is dat ze misschien last heeft van haar plasser, kan ook geirriteerd zijn natuurlijk. Toch even goed proberen te kijken wat er daar beneden ad hand is. Gaat ze naar een KDV? Misschien dat daar iets gebeurd is waar ze schrik van heeft gekregen?

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    ze is van feb2013 en nu dus 2 jaar? Dan kan je dr ook nog de keus geven òf stilliggen òf de luier blijft uit en je gaat op het potje/wc. Dochter deed hier ook een tijd moeilijk rond haar eerste verjaardag, met 14maanden was ze zindelijk overdag. Kostte een paar dagen veel dweilen en wassen maar haar weerstand bij het verschonen was blijkbaar haar manier van kenbaar maken dat ze geen luier meer wilde

Deel Deze Pagina