Is dit de zesde ziekte? (niet dat het iets uitmaakt, ben gewoon benieuwd). Zoonlief is al vier, vijf dagen niet helemaal in orde. Dwz. plotseling veertig graden koorts, zo ineens. Twee dagen hoge koorts, nu al 2 dagen lagere koorts, gemiddeld 38.5-39. Voelt zich verder vrij goed, wat je niet zou verwachten gezien de koorts. Maar behalve een continue loopneus is er qua fitheid weinig aan de hand. Sinds vandaag zie ik deze roze verkleuring op zijn huid. In zijn gezicht enkele vlekjes, Doet me denken aan de zesde ziekte, hoe dit verloop gaat. Herkent iemand het? We zijn niet ongerust, ben gewoon benieuwd.
Ja ik,mijn zoontje kreeg het met 9 maanden al Zoals jij het omschrijft lijkt het er wel op en zo aan die vlekjes te zien. Mijn mannetje zat ook helemaal onder. Ik zou even langs de ha gaan voor de bevestiging en om t in zijn 'dossier' te zetten,heb ik toen ook gedaan,succes!
Ik kan de vlekjes moeilijk zien op de foto. hier 3 dagen hoge koorts en plots over. toen helemaal onder de rode vlekken, vooral op de romp, hals en benen. de vlekjes gingen ook redelijk snel weg
de vlekjes vallen erg mee hier. Op de bovenarmen wat, op de benen wat, op de borst zoals op de foto. drie vlekjes in zijn gezicht. maar verder echt niets. Inmiddels alweer 37.8 dus gaat gelukkig de goede kant weer op. Waren jullie kinderen er ook zo verkouden bij of is dat toevallig bij ons?
oh, nou nu net weer 38.6. Hij is verder helemaal vrolijk is behoorlijk druk ook . Zijn jullie kinderen gewoon naar schoool/creche gegaan of niet? Ik twijfel. Hij is nu drie dagen thuis geweest (incl koningsdag) en hij oogt, behalve de koorts, eigenlijk niet ziek (wat je normaal wel ziet bij koorts), niet in uiterlijk maar ook niet qua gedrag. Wat zouden jullie doen morgen? Naar school laten gaan of niet?
Klinkt wel als de zesde ziekte, al kan ik de vlekjes niet goed zien. Onze beide zoons hebben de zesde ziekte net 2 weken geleden gehad. Zelfde verloop en ook beide verkouden, maar er zijn veel kindjes verkouden, dus dat zal waarschijnlijk toeval zijn
Hier zijn ze thuis gebleven totdat de vlekjes over waren. Ze waren allebei ook erg moe, en hadden dat echt even nodig. Daarbij mogen ze met koorts ook niet naar de creche.
Bedankt voor het reageren. Onze zoon was de laatste dagen juist hyperactief, poe zeg. Drukker dan normaal lijkt het wel. Of gewoon weer een fase.... haha. Maar niet huilerig of extreemd vermoeid. We laten hem morgenochtend gaan, hij heeft 's middags ook school, maar dan kijk ik eerst even hoe hij de ochtend heeft doorgebracht en dan zien we 's middags wel.
Gisteren met spoed bij de huisarts geweest. Hij had nog steeds verhoging, maar leek de twee eerdere dagen beter te gaan en wilde heel graag naar school. Vertoonde ook geen ziek gedrag. Maar ineens, gistermiddag, ging hij op de bank onder een dekentje liggen en zag ik hem met de minuut haast zieker worden. Gekeken 's middags op internet hoe lang een kleuter eigenlijk koorts mag hebben en dat bleek maar drie dagen. Wij waren al aan dag zeven bezig inmiddels. Dus toch huisarts gebeld, met name om de snelle verslechtering. Mochten komen en hij had (opnieuw) dubbele rode oren, luchtweginfectie en natuurlijk uitslag. Dokter dacht dat virus was overgegaan in bacterie. Uiteindelijk vind ik zelf zijn uitslag er meer uitzien als roodvonk dan als de zesde ziekte. Hij heeft een soort roodroze kippenvol op zijn romp. En wat rode pukkeltjes in zijn gezicht. Maar het maakt niet zoveel uit natuurlijk wat het geweest is. Inmiddels aan de antibiotica. 's middags toen we thuis waren van de arts, steeg plotsteling (na de eerste dosis ab trouwens) zijn temp van 38.3 naar 39.6, dus maar goed dat we de ab gehaald hadden. Inmiddels is de ab al goed aangeslagen en heb ik nog wel een verkouden jongetje, maar wel weer een stuk blijer!