gewichtsverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noralien, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo,

Ik heb hier in het begin van mijn zwangerschap (met ca. 12 wkn) een vraag gesteld over het feit dat ik 5 kilo was afgevallen. Dit zou geen kwaad kunnen. Uit de echo's die ik heb gehad bleek ook dat de baby goed groeide (laatste met 28 wkn) en bij de controles bij mijn VK is ook steeds alles wat ze controleert in orde.
    Nu ben ik gedurende mijn zwangerschap heel langzaam maar zeker de kilo's die ik kwijt was, weer aangekomen. Daarna heeft het heel lang stil gestaan op een kilo minder dan vóór mijn zwangerschap, maar een week of drie geleden woog ik voor het eerst een kilo meer dan van te voren.
    Daarna heb ik me niet meer gewogen. Toen ik vanmorgen weer op de weegschaal ging staan, gaf deze vier kilo minder aan dan drie weken terug. Ik ben nu dus weer 3 kilo lichter dan vóór mijn zwangerschap. Hier schrok ik eigenlijk wel van. Ik ben nu 39 wkn zwanger en had eigenlijk verwacht dat ik nog iets was aangekomen. Ik eet normale portie's en voldoende fruit.
    Ikzelf kan de kilo's wel missen, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. Is dit normaal, komt dit vaker voor?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,
    Groetjes Noralien

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Noralien!

Maak je geen zorgen! Jouw kindje eet van jou! Het kindje pakt wat zij nodig heeft! en daar lijd jezelf ( jou gewicht) onder.
    Als jij goed blijft eten en drinken dan komt het helemaal goed met jullie!
    Je mag het ook positief bekijken, het hoeft er niet meer af na de bevalling...
    succes met de laatste loodjes!

Groetjes Imke

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Imke,

Bedankt voor je geruststellende antwoord!
    Als het voor de baby geen kwaad kan, kan ik er alleen maar blij mee zijn ;)
    Ik vecht al jaren tegen de overtollige kilo's en vind het dus op zich wel fijn dat daar niet nog de nodige zwangerschapskilo's bij zijn gekomen.
    Verder voel ik me ook prima hoor, dus kan ik na jouw antwoord met een gerust hart de laatste dagen of weken van mijn zwangerschap in.

Bedankt,
    Groetjes Noralien

Deel Deze Pagina