hoi ik heb een vraagje. Ons zoontje is nu ruim 2 weken oud. Hij woog bij de geboorte 4340 Een week later is hij gewogen toen woog hij 4200 gram Nu is Hij is afgelopen maandag gewogen en is maar 60 gram bij gekomen. Nu maak ik me zorgen of ik wel genoeg borstvoeding geef. Hij word nu as maandag nog een keer extra gewogen ik mocht deze week ook niet naar buiten met hem. ER is me geadviseerd om om de 3 uur te geven dat lukt ook aardig alleen rond de middag lijkt hij wel elke keer eerde te komen en wil dan ook niet slapen. En als dan iemand anders komt die krijgt hem zo in slaap. Dus begin al meer aan me zelf te twijfelen of ik wel een goeie moeder ben. Normaal gesproken naar de borstvoeding stop ik hem meteen weer in bed doe ik dit wel goed? Het lijkt nu wel of hij ook minder gaat drinken eerst zat ik bij elke borst ruim 20 min aan elke kant. Nu haal ik soms niet eens 10 min aan elke kant. Maar echt heel veel huilen doet hij eigenlijk niet. zit er nu over te denken om te stoppen met borstvoeding omdat dit mij heel veel stres en zenuwe geeft. Zit elke keer te luisteren of hij niet wakker is. Kan ik in 1 keer overschakelen naar flesvoeding dus alle voedingen vervangen door fles. Ik weet wel dat ik bij mezelf moet kolfen om ontstekkingen te voorkomen. Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is/
hoi, je bericht is er tussendoor geschoten, sorry daarvoor. hoe is het nu met jullie? is hij nog gewogen? waarom mocht je niet met hem naar buiten? kon hij zich niet goed op temperatuur houden? mocht het nog nodig zijn, dan denk ik dat het handig is voor je als je een lactatiekundige in de buurt opzoekt, zij kan je dan helpen met je vragen, met het voeden en op welke signalen van je kindje je kunt reageren. succes verdern heidi margit
hoi geeft niet. gaat inmiddels wat beter. Lars is gister gewogen en is van 4260 naar 4440 gegaan. Dus aan de borstvoeding ligt het volgens mij niet. Ik mocht niet met hem naar buiten omdat hij nog niet terug op zijn geboortegewicht zat. Temperatuur was al vanaf de geboorte goed. Maar heb begrepen als ik fles voeding wil geven dat ik met de middag voeding moet beginnen rond 18.00 uur?
ja, mocht je willen afbouwen, dan begin je met een voeding waar je bij voorkeur niet heel veel voeding hebt. vaak is dit aan het eind van de middag. ik zou de voorkeur geven om het iets eerder te doen, omdat je nog maar net de productie op gang hebt gebracht. het is mogelijk dat je erge stuwing krijgt en je wilt niet gedurende de nacht een beginnende borstontsteking oplopen. dus wil je een voeding laten vallen, dan die van rond de 15.00-16.00 uur. (indien mogelijk) bij stuwing de spanning eraf kolven of laten drinken. bedenk dat wanneer je nu wilt gaan afbouwen dit lastig is: juist doordat je lichaam nu net is ingesteld op het voeden. ga er van uit dat het zeker een week duurt per voeding. vraag je af waarom je wilt afbouwen en wat je doel is. als ik je daar bij kan helpen hoor ik het graag! groetjes Heidi Margit
ik zie het niet zo zitten om in het openbaar bv te geven. En voor mijn eigen gemoedsrust weet ik bij fv dat hij dan genoeg krijgt. Wil het nog een weekje proberen.