heb ff met de zoekfunctie gezocht, maar krijg zo'n rij topics ben gister bij de vk geweest en was er eerst echt van overtuigd dat ik dit keer flesvoeding zou geven (vanaf het begin) nu zijn we allebei aan het twijfelen.. ja de antistoffen ed mis je met flesvoeding krijg je dan te horen, maar mijn man wil ook voeden en ik heb een slechte ervaring met kolven... probeer ik te googlen om achter de kosten ed te komen van flesvoeding maar daar word ik ook niet wijzer van.. wat kost flesvoeding vanaf het begin in de week, en hoeveel moeten ze daar vanaf het begin van hebben?
Hmmm, Nutrilon 1 ca 9,50 euro per pak 900 gram Friso 1 ca 7,20 euro per pak 900 gram Similac ca 6,50 euro per blik 900 gram Per pak/blik kun je ongeveer 6 3/4 liter voeding maken. Hier laat ik een vuistregeltje op los: gewicht van je kindje in kilo's X 150 cc = de dag hoeveelheid. Voorbeeldje: kindje is 3,5 kilo --> 3,5 x 150 cc = 525 cc per dag. Vedeeld over een aantal flesjes natuurlijk. 6 3/4 liter : 0,525 liter = 12,8 dagen. In het begin hebben baby's die geflest worden vaak een ritme van om de 3 uren voeden. In dat geval zit je dan op 8 flesjes per dag. Bij de voorbeeld-baby die ik voor het berekenen heb gebruikt geld dan 525 cc : 8 flessen = 65 cc per fles, maar die hoeveelheid word eerst opgebouwd met 10 cc en dan zit je al heel snel over de 65 cc. (ook omdat kindjes groeien he, en dan word de uitkomst van de vuistregel weer anders) Kortom, je kan in het begin zeker meer dan een week met een pak toe. Moet jezelf maar even berekenen wat je kwijt zal zijn. Groetjes van Kiki.
wauw! wat een helder overzicht! hartstikke bedankt, duidelijker kan niet ik heb het er trouwens met mijn man over gehad, we kopen in elk geval een pak voeding, maar gaan toch proberen of het lukt dit keer met de borstvoeding... heb daar wel een gerust gevoel over dus weet ik zeker dat ik achter deze beslissing sta.. nogmaals bedankt voor je antwoord, ik ga m even opslaan!
simulac kun je langer mee doen. friso en nutrilon is 1 schepje op 30cc water en simulac 1 schepje op 60cc water.
@peggy en myrthe De schepjes van similac zijn 2 x zo groot als die van Friso en Nutrilon (ca 9 gram per schepje tegenover 4,5 gram per schepje). Komt dus op hetzelfde neer. @sim, als je graag een pakje voeding achter de hand wilt houden voor het geval het niet wil, dan kun je ook de kant en klaar voeding van Nutrilon doen. Die zijn er in 200 cc en 500 cc verpakking. Als een pak poeder eenmaal open is mag je het maar 4 weken gebruiken. Groetjes van Kiki
oh dat wist ik niet, wel dat poeder beperkt houdbaar was, maar dat die pakjes hetzelfde zijn, super! weer iets op mijn lijstje!
Ik ben gestart met bv heb ik 3 weken gegeven, maar had niet meer genoeg, en het aanleggen was erg pijnlijk. Ik heb nu 1 pak nutrilon a 10,- euries zeg maar per week nodig, en pampers maar daar doe je langer mee, vd rest kost het nog niet wat.
Ik geef Nestlé NAN H.A. 1, omdat mijn vriend vroeger bronchitis heeft gehad en met deze voeding de kans verkleint dat Evi dat ook krijgt. Is wel heel duur, maar al is het maar voor de eerste 6 maanden...
Wat goed dat je hebt besloten om toch de borst te gaan doen!!! Ik geef het al 14 maanden en we genieten er nog steeds van. Heel veel succes. Groetjes Lilian
succes met de bv het zal vast lukken als je het graag wil Het advies is trouwens om geen melk achter de hand te houden voor het geval dat. Dit schijnt niet ten goede te komen aan de bv. En de melk is in principe zo bijgehaald. Maar als het jou een gerust gevoel geeft moet je het gewoon doen.