honden reageren anders nu de bevalling bijna komt

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chubby, Jun 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chubby

Chubby Actief lid

Nov 26, 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    is er hier nog iemand die dit ken?
    mijn 2 honden zijn niet bij me weg te slaan.
    waar ik ga of zit daar zijn hun ook.
    nuben ik morgen uitgerekend dus zou het zo kunnen zijn dat ze de bevalling aanvoelen? net als dat ze aanvoelen dat je zwanger ben?

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik weet zeker dat honden de bevalling aan kunnen voelen komen, dus maak je maar vast klaar!! hoeft niet vandaag te gebeuren hoor, maar zal misschien niet lang meer duren.

net als honden die worden opgeleid om het baasje te waarschuwen wanneer er een epeleptische aanval komt. honden merken dit soort dingen gewoon en zijn dan extra oplettend op hun baasje.
    heb ook wel eens gehoord van een hond die constant aan de arm van een vrouw bleef likken, en die bleek toen daar een tumor te hebben. of een hond die de telefoon naar de baas bracht vlak voor ze een hartaanval kreeg. ongelovelijk maar waar.

3. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    Ja, honden zijn heel instinctief he. Die voelen echt veel aan. Of honden echt denken weet ik niet, maar omdat ze zoveel aanvoelen lijkt het wel zo. Ze hebben het toch ook in de gaten als het gaat onweren! Onze beagle in ieder geval wel. Die wordt dan heel onrustig.
    Ook onze beagle is nu knuffeliger, slaperiger dan eerst bij mij. Met mij doet ze niet zo wild meer, met mijn lief is ze veel wilder aan het spelen.

Ben benieuwd of ze mijn bevalling aan voelt komen!!

4. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    klinkt raar wat ik nu ga zeggen maar ik heb dit met 3 van mijn 4 katten .die beginnen nu al alles om mij heen af te bakenen en me geen moment uit het ook te verliezen, en ik mot nog een paar weekjes

5. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @wupped, dat doen mijn katten ook. sinds ik 30 weken zwanger ben lopen ze ineens elke keer mee als ik de hond uit ga laten.
    1tje loopt zelfs mee als ik naar de auto loop en boodschappen gaat doen. Die zit daar dan te wachten tot ik terug kom.

Mijn hond ligt de laatste tijd wel veel meer bij mij, echt tegen me aan hangen zeg maar.

6. phoobear

phoobear Lid

Nov 21, 2008
    38
    0
    0
    overijssel
    ook wij hebben 2 honden, nu is het mij ook opgevallen dat de oudste de hele tijd bij mij blijft. ik had dit ook al gezegd dat ze het voelt ze heeft zelf ook 2 nestjes gehad en toen heb ik haar geholpen misschien denk ze wel jij toen nu ik jou beschermen.

dieren weten weel meer dan je denk.

7. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Dieren voelen zo en zo heel veel, Ze zijn erg sensetief in alle opzichten.
    Van honden wist ik het altijd wel, maar verbaas me ook erg over de waakzaamheid van katten. Maar ja goed, honden en katten zijn dan ook niet de domste dieren.

@kuidebokibi ik heb 4 binnen katten woon in een flat, maar normaal zijn ze overal op onder en in te vinden. Maar nu zijn ze in de zelfde kamer als mij. Ik moet wel bekennen dat ze altijd bij mij op bed lagen en dat doen ze nu niet meer. Af en toe komen ze wel ff buurten om te kijken of alles goed gaat en of ik slaap. maar ze slapen wel naast het bed.

Grappig om te zien dat honden en katten toch eigenlijk het zelfde reageren. Echter heeft 1 poes maar een nestje gehad de andere 2 dames weten niet hoe het is. en het gekke is die een nestje heeft gehad is het minst aanhankelijk, alleen als ik r roep.

8. Stormpie

Stormpie Lid

Apr 18, 2009
    30
    0
    0
    hier ook een hond die is waar ik ga of sta..
    als ik even op bank ga liggen gaat ze er voor liggen..
    ga ik in de tuin op de bank liggen gaat ze daar ook voor liggen tot ik weer wakker ben!
    en als ik op de bank zit weet ze niet hoe dicht ze tegen me aan moet kruipen..

ben heel erg benieuwd wanneer mijn bevalling is en ze tegen die tijd nog aanhankelijker is..

oja.. sinds ik zwanger ben springt ze ook niet meer tegen me aan!

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nu ben ik wel benieuwd of je bevalling ook daadwerkelijk is begonnen toen... please let us know!

10. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Die van ons loopt me ook continu achterna!
    Hoop dat het eraan komt en dat ze dus iets voelt want het mag van mij wel komen!! ;)

Share This Page