Wij zijn al een hele poos uit de naam voor onze kleine kruimel. Maar nu kwamen we op het idee dat we het leuk vonden om onze kleine te vernoemen naar onze eigen vaders. We laten ons kindje niet dopen, maar willen dus wel 2 doopnamen van onze vaders gebruiken. Als voorbeeld, we noemen ons kindje kees, onze vaders heten Bernard en Johannes, wij willen ons kind dan kees bernard Johannes noemen, terwijl hij dus niet gedoopt gaat worden. kan dat, of is dat toch een beetje raar?
Mijn dochter is ook vernoemd naar mijn vader (Leo -> Leonora) en ook niet gedoopt. Niet vreemd hoor. Ik denk alleen wel, dat mensen bij wie het vernoemingen zijn, in plaats van 'doopnamen' , dat de namen vaak wat meer veranderd worden. Wat moderner gemaakt. Maar misschien is dat helemaal niet zo en alleen mijn idee hoor
Wij hebben ook vernoeming, namelijk zijn tweede naam. Aan de naam hebben we overigens niets veranderd, anders kun je m.i. net zo goed niet vernoemen. Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat het om een vernoeming gaat.
Kan heel goed! Onze zoon heeft ook een 2e naam (vernoemd naar overgrootopa en opa) en is niet gedoopt!
onze uk krijgt ook de namen van opa of oma mee. als het een jongen is krijgt het de door ons gekozen roepnaam en de 2e en 3e naam zijn de namen van opa 1 (mijn vader) en opa 2 (de vader van mijn vriend) Bij een meisje idem dito maar dan de namen van oma1 en oma 2
oooh kijk, we zijn dus niet raar We vonden het gewoon zo leuk om die namen er bij te doen, maar waren bang dat mensen het niet helemaal zouden snappen ofzo.